Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Duży ruch na stronie a brak klienta końcowego – co robić ?

Problem Z Konwersją Ze Strony Www - Rozwiązania zdjęcie nr 13

Dla przedsiębiorców prowadzących strony firmowe znaczenie ma nie tylko to, ile osób odwiedza ich stronę, ale przede wszystkim to, jakie działania Klienci podejmują. Liczą na to, że zapoznając się z publikowanymi w sieci informacjami zdecydują się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi. Jaki jest powód, że finalnie tego nie robią?

Użytkownik wchodzi na firmową stronę danego przedsiębiorstwa w konkretnym celu. Oczywiście może zdarzyć się, że natrafi na nią przez przypadek, ale zwykle wchodzi na taką witrynę, która może spełnić jego oczekiwania, czyli zaoferować produkty lub usługi, z których chce skorzystać. Niestety, nie zawsze internauta otrzymuje to, czego szukał i szybko wychodzi ze strony bez podejmowania jakiegokolwiek działania. Pomimo tego, że przedsiębiorca cieszy się z dużego ruchu na stronie, nic z tego nie wynika.

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Niektóre błędy w obrębie witryny można wyeliminować bardzo szybko, inne wymagają jednak dużych nakładów pracy. Szukając przyczyn, trzeba przede wszystkim przeanalizować jakość ruchu.

Czym jest wartościowy ruch na stronie?

Właściciel każdej strony internetowej opracowuje model idealnego klienta. Jeżeli internauta odwiedza stronę, ale nie podejmuje żadnych działań, nie można mówić o wysokiej jakości ruchu.

Pierwszym, co powinieneś sprawdzić jest to, w jaki sposób użytkownik natrafił na Twoją stronę internetową i czy lepszych efektów nie udałoby się uzyskać, gdyby zrobił to z całkiem innego źródła. Może okazać się, że wartościowy ruch pochodzi przede wszystkim z wyszukiwarki, a niski np. z social mediów. Sprawdzając model biznesowy swojej działalności oraz zmieniając taktykę promocji możesz osiągnąć dużo lepsze rezultaty.

Zainstaluj HotJar, aby nagrywać ruch użytkowników i wyciągać wnioski

HotJar pozwala na nagrywanie ruchu użytkowników na Twojej witrynie internetowej. Śledzisz ich ruchy myszką oraz każde kliknięcie. Możesz zmierzyć opuszczenia strony oraz w jakim momencie internauta podjął taką decyzję.

System potrafi naprawdę dużo i może dostarczyć szeregu istotnych informacji, które przyczynią się do osiągania prawdziwych korzyści z wizyt internautów na stronie.

Pomożemy Ci rozwiązać problem z brakiem klientów końcowych

Grupa Improve posiada wiedzę i doświadczenie, dzięki którym może zaoferować pełnowymiarową pomoc w rozwiązaniu problemu dużego ruchu i małych korzyści. Z naszą pomocą Twoja witryna zacznie zarabiać tak samo jak Twoja firma. Osiągniesz profity w związku z odwiedzinami internautów, którzy staną się klientami końcowymi.

Przeprowadzimy analizę Twojej strony internetowej, wyciągniemy wnioski i zastosujemy rozwiązania, które wyeliminują błędy w witrynie i przyciągną potencjalnych klientów. Wykorzystamy Google Analytics oraz HotJar, aby przeanalizować, jak użytkownik porusza się po witrynie, czy strona jest dla niego intuicyjna oraz w jakim miejscu napotkał na trudności.

Wykonanie audytu strony jest bardzo pomocne w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości czy niedociągnięć. Może np. okazać się, że strona nie jest wystarczająco zoptymalizowana pod kątem wyświetlania na urządzeniach takich, jak tablet czy smartfon. Może to odstraszać użytkowników, którzy przede wszystkim na takim sprzęcie szukają informacji w sieci.

 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację