Dlaczego warto korzystać z link building?

Link building to niezbędne narzędzie content marketingu, dzięki któremu internauci mogą dowiedzieć się o twojej działalności. Dzięki temu elementowi strategii, klient trafi na stronę firmową i są duże szanse, że zdecyduje się na skorzystanie z oferty.

Link building – co to takiego?

Podstawowym celem strategii marketingowej opartej na link building jest zdobycie jak największej ilości jakościowych linków. Dostępne są linki wewnętrzne kierujące bezpośrednio na podstrony serwisu oraz linki zewnętrzne, które kierują na konkretną stronę docelową.

Korzystając z linków zewnętrznych budujesz swoje zaufanie w sieci jako profesjonalna strona internetowa. Może mieć to pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Platforma będzie również dużo przychylniej patrzyć na wszystkie twoje działania, dzięki czemu umocnisz swoją pozycję w sieci. Pamiętaj jednak, aby nie napędzać ruchu sztucznie. Lepiej pozyskać mniej linków, ale lepszej jakości. Jeżeli przesadzisz, możesz narobić sobie kłopotów, które będą skutkowały karą od Google za nieuczciwe praktyki.

W jaki sposób możesz pozyskać linki?

Jest kilka skutecznych sposobów, dzięki którym możesz pozyskać linki dla swojej strony internetowej:

  • artykuły sponsorowane – nawiązując współprace płatne polegające na tworzeniu artykułów sponsorowanych uzyskujesz zgodę na zamieszczenie treści na stronie innego serwisu. Istotne jest, aby stworzyć merytoryczne artykuły, które przynosiły będą widoczne korzyści dla czytelnika. Tylko wtedy w prawidłowy sposób zachęcisz czytelnika do odwiedzenia linkowanej strony,
  • fora internetowe – możesz na nich znaleźć użytkowników, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane z twoją działalnością. W odpowiedzi możesz umieścić link do swojej strony internetowej, zachęcić do jej odwiedzenia. Zwiększysz tym samym ruch na swojej stronie i pomożesz internaucie,
  • pozycjonowanie lokalne – stwórz wizytówki NAP, w których zawrzesz adres i telefon do swojej firmy, a także link do strony. Ten sposób jest idealny, jeżeli chcesz wypromować działalność w najbliższym otoczeniu.

Dlaczego link building to skuteczna strategia marketingowa?

  1. Zyskujesz rozpoznawalność – musisz zbudować pozytywną reputację marki w sieci, aby klienci chcieli korzystać z twoich usług. Linkowanie na jakościowych stronach spowoduje, że dotrzesz do większej ilości osób zainteresowanych konkretnymi produktami czy usługami. Wystarczy, że link do twojej strony pojawi się na kilku platformach, a na pewno zwiększasz swoje szanse na zapadnięcie w pamięć szerokiemu gronu klientów.
  2. Wyższy ranking – nawiązując kontakty z zainteresowanymi klientami, jak i kontrahentami masz szansę budować relacje, które mogą zaowocować długą współpracą, a tym samym twoja marka będzie pięła się w rankingu popularności w konkretnej branży. Im więcej zadowolonych klientów, tym twoja pozycja podwyższy się.
  3. Szereg długofalowych korzyści – na efekty link building trzeba poczekać, ale jest to bardzo opłacalne. Wybijesz się na tle konkurencji, zdobędziesz zaufanie klientów, a twoja pozycja w wyszukiwarce Google będzie coraz wyższa.

 

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook