Jak nie zostać spamerem w oczach klientów?

Czasem zdarza się, że kampanie mailingowe są oznaczane jako spam. Aby tego uniknąć, musisz wiedzieć, czym jest spam i jak do niego nie trafić.

Spam to rodzaj wiadomości, których nikt nie chce ani widzieć, ani odczytywać. Jest na nie specjalne miejsce w skrzynce pocztowej. Do folderu „spam” trafiają wiadomości, które nie spełniają warunków określanych przez filtry antyspamowe.

Jak to się dzieje, że dana wiadomość trafia do rzeczonego folderu? Jeżeli po analizie wiadomość otrzyma zbyt wiele punktów wg. określonych kryteriów, zaliczana jest jako spam. Trzeba również mieć świadomość, że nie tylko odgórne mechanizmy mogą skierować wiadomość do folderu „spam”, ale również sami odbiorcy. Każdy z nas ma możliwość określenia wiadomości od konkretnego nadawcy jako niepożądanych. Gdy użytkownik to zrobi, maile automatycznie będą kierowane do folderu, a użytkownik nie będzie musiał ich nawet widzieć. Aby tego uniknąć, musisz stworzyć angażującą, a jednocześnie nienachalną kampanię mailingową.

Aspekty, na które warto zwrócić uwagę, aby nie stać się spamerem

  1. Źle sformatowana i oznaczona wiadomość

Filtry antyspamowe mogą określić wiadomość jako spam, jeżeli w jej tytule będą znajdowały się hasła takie, jak: promocja, wyprzedaż, super oferta czy kup teraz. Dziwisz się, bo nadal takie maile otrzymujesz? Niektóre filtry antyspamowe przepuszczają wiadomości od reklamodawców, którzy tego typu zabiegi stosują z umiarem. Jeżeli wiadomości nie są przesycone hasłami nakłaniającymi do zakupu, na pewno nie trafią do folderu „spam”.

  1. Treść wiadomości musi informować, być ciekawa, a jednocześnie uczciwa

Temat wiadomości musi zachęcać odbiorcę do przeczytania, co się w niej tak naprawdę znajduje. Niektórzy reklamodawcy niestety zbyt dosłownie podchodzą do tego i tworzą abstrakcyjne tytuły, które choć są ciekawe i intrygujące, wprowadzają odbiorcę w błąd. Przekaz reklamowy, aby zainteresował kupującego musi być i ciekawy, i uczciwy. Jeżeli zbyt wiele osób uzna twoje wiadomości za uciążliwe, trafisz na stałe do folderu spam.

  1. Umiar w dodawaniu załączników i stosowaniu grafik

Im cięższy będzie mail, tym gorzej. Duże wiadomości bardzo często trafiają do folderu „spam”. Warto zastąpić załączniki linkami do konkretnych przekazów graficznych. Tutaj również trzeba uważać, aby zastosować sprawdzone, bezpieczne źródła.

Pamiętaj również, aby grafiki w treści maila nigdy nie występowały w przeważającej ilości. Choć zdjęcia wyglądają pięknie, nie zawsze można dzięki nim osiągnąć zamierzony efekt.

  1. Nachalne wiadomości bardzo szybko trafiają do folderu „spam”

E-mail marketing musi być stosowany z umiarem. Warto wysyłać wiadomości do odbiorców w odpowiednich odstępach czasowych. Aby twoje maile nie stały się irytujące, odbiorca nie może poczuć się przesycony informacjami i wręcz atakowany. Wyczucie umiaru pomiędzy zbyt częstym oraz zbyt rzadkim przekazywaniem informacji w mailach jest tutaj bardzo kluczowe, ale niestety niełatwe.

Skomplikowany e-mail marketing

Prowadzenie skutecznej kampanii e-mail marketingowej nie jest proste, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, a jednocześnie postępować na tyle ostrożnie, aby nie narazić się filtrom antyspamowym oraz samym odbiorcom. Pomimo tak wielu skomplikowanych aspektów, warto wykorzystać e-mail marketing w swojej kampanii promocyjnej.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zlecenie wykonania strony internetowej firmie Improve to była jak najbardziej słuszna decyzja. Szybki i bezproblemowy kontakt, dyspozycyjność, a przede wszystkim pełen profesjonalizm i cierpliwość to atuty, które są godne podkreślenia. Wykonanie i wdrożenie strony odbyło się szybko, a co najważniejsze w terminie. Polecamy Agencję Improve wszystkim zainteresowanym.
Linki Samochodowe PIAST
Polecamy. Na każdym etapie wszystko jasne i klarowne. Dużym atutem jest skupienie się na rozwiązaniach i rozdzielenie części graficznej od samego wykonania strony. Gorąco polecam agencje Improve.
Kancelaria Komornika Agnieszka Rita Herda
Firma Improve wykonywała dla nas dwie strony internetowe(stronę kwiaciarni, stronę punktu Lotto) oraz wspiera nas do dzisiaj przy projektach internetowych. Firmę charakteryzuje dyspozycyjność oraz pełen profesjonalizm. Gorąco polecamy firmę i jej profesjonalistów.
Punkt Lotto Maciej Piotrowski
Bardzo rzetelna firma. Szybki i bez problemowy kontakt. Firma Improve wykonał dokładnie to czego oczekiwaliśmy. Wspierali nas na każdym etapie realizacji strony internetowej. Partner godny polecenia.
Wróżbitka
Wspierali nas na każdym etapie realizacji strony internetowej. Partner godny polecenia. Bardzo polecam.
Gabinet stomatologiczny NewdentClinic
Firma Improve wykonała stronę Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych Bartkowiak Kosewski spółka cywilna.Bardzo profesjonalna pomoc we wdrożeniu strony internetowej, zarówno pod względem jej funkcjonalności jak i szaty graficznej.Dużym plusem jest dyspozycyjność oraz zaangażowanie pracowników firmy Improve.
Kancelaria Adwokatów i Radców prawnych BKSC
Firma Improve wykonywała dla naszej spółki stronę internetową, a także prowadzi działania marketingowe realizując kampanie adwords. Z pełnym przekonaniem polecamy firmę Improve jako sprawdzonego i godnego zaufania dostawcę usług informatycznych każdej firmie zainteresowanej wysokiej jakości obsługą informatyczną oraz profesjonalnym podejściem.
BCSG Sp. z o.o.

Zadzwoń

Facebook