Jak prawidłowo stosować nagłówki w strukturze strony? Podstawowe zasady

Aby twoja strona była bardzo dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, musisz znać algorytmy i zasady nimi rządzące. Specjalista od SEO ma świadomość, że dużą rolę odgrywa treść witryny, ale także zastosowana struktura, w tym nagłówki. Jakie reguły obowiązują?

Nagłówki pod SEO – podstawowe zasady

Warto przyłożyć się do optymalizacji treści na stronie internetowej, ponieważ dzięki temu będzie ona bardzo dobrze widoczna w wyszukiwarce Google. Dużą rolę odgrywają tutaj nagłówki, dlatego warto mieć świadomość jak je tworzyć, aby były zgodne z algorytmami Google.

Ważne jest, aby w nagłówkach znalazły się istotne słowa kluczowe, jednocześnie przyjazne dla użytkownika i znaczące z punktu widzenia treści. To właśnie one pozwalają użytkownikowi zrozumieć, o czym jest mowa w tekście. Internauta ma możliwość zapoznać się z zestawem informacji, które faktycznie go interesują, a nagłówki bardzo dobrze to sygnalizują.

Google najbardziej docenia nagłówki H2, ale istotne jest, aby nie zapominać o stosowaniu nagłówków H3, szczególnie w dłuższych treściach. Należy stosować się do zasady zwięzłości, spójności z treścią, a także atrakcyjności. Nagłówek musi przyciągać uwagę czytelnika, który bardzo często na tej podstawie decyduje, czy pozostaje na stronie, czy nie.

Jaką rolę odgrywają nagłówki w treści?

H1, H2 i H3 pozwalają na oznaczanie kolejnych partii treści na stronie internetowej. Najważniejsza jest optymalizacja głównego nagłówka, czyli H1, w którym obowiązkowo muszą znaleźć się słowa kluczowe ważne z punktu widzenia treści. Powinny być wkomponowane w jak najnaturalniejszy sposób. Nagłówek powinien być również krótki, zwięzły, ponieważ długie negatywnie wpływają na odbiór internautów. Nagłówek H1 nie powinien przekraczać długości jednego wiersza.

Firmowe witryny internetowe na każdej zakładce powinny mieć nagłówek H1. Pozwoli to na proste określenie przez algorytmy, o czym ona jest i zostanie w idealny sposób wypozycjonowana.

Nagłówki H2 to tzw. śródtytuły, które pozwalają na wyodrębnienie konkretnych fragmentów tekstu. Nie powinno się w każdym z nich stosować głównego słowa kluczowego, ponieważ zostanie to odebrane jako nienaturalne działanie. Najlepiej jest stosować odmiany fraz kluczowych, a także słowa powiązane z główną frazą.

Podobnie tworzy się nagłówki H3, które są jednak niższego rzędu. Pozwalają na wyróżnienie dodatkowych treści pogłębiających tematy z H2.

Inne nagłówki są rzadkością. Dla algorytmów Google wymienione powyżej są najważniejsze, a przez to są chętnie stosowane przez specjalistów SEO.

Nagłówki muszą odpowiadać treści!

Tworząc nagłówki trzeba pamiętać o:

  • w każdym głównym nagłówku musi znajdować się główne słowo kluczowe,
  • treść nagłówka musi odnosić się do treści zawartych pod nim,
  • bardzo dobrze przyjmowane są nagłówki w formie pytań. Pozwala to na skuteczne odpowiadanie na nie w poniższym tekście,
  • warto powtórzyć frazę użytą w nagłówku w treści zaraz po nim.

Pamiętając o tych kilku zasadach możesz przygotować bardzo dobrze widoczną w wyszukiwarce Google witrynę.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook