Jak pozycjonować blog, aby odnieść sukces?

Blog wymaga profesjonalnego pozycjonowania, jeżeli chcesz dotrzeć z treściami do szerokiego grona odbiorców. Musisz mieć jednak świadomość, że pozycjonowanie nie może odbyć się raz, a konieczne jest stałe monitorowanie wyników, wprowadzanie zmian i dopasowywanie się do wymogów Google. Jeżeli nad Twoim blogiem będzie czuwał specjalista, osiągniesz bardzo dobre efekty.

Podstawowe zasady pozycjonowania blogów

Pozycjonowanie bloga to zespół działań, które należy wdrożyć, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Wykonując je poprawnie, możesz dotrzeć z treściami do szerokiego grona odbiorców, zyskać stałych czytelników. Wejść na stronę będzie więcej, a tym samym zaczniesz być atrakcyjną witryną dla reklamodawców. Jeżeli chcesz zarabiać na prowadzeniu bloga, musi on być popularny.

Pozycjonowanie bloga opiera się w dużej mierze na pozycjonowaniu każdego wpisu, jaki dodajesz. Do najpopularniejszych technik przynoszących najlepsze rezultaty należą:

  • wybieraj słowa kluczowe związane z treścią przygotowywanego wpisu,
  • słowo kluczowe powinno pojawić się już w tytule wpisu. Im trafniej będzie określało motyw przewodni artykułu, tym lepiej,
  • tytuł wpisu powinien mieć maksymalnie 70 zzs,
  • przygotuj profesjonalny opis ze słowami kluczowymi, który będzie stanowił zapowiedź Twojego wpisu,
  • słowa kluczowe należy umieszczać w śródtytułach, przynajmniej w jednym z nich,
  • jeżeli do wpisu dołączane są zdjęcia, ważne, aby również zawierały podpis ze słowem kluczowym,
  • długość wpisu nie powinna być krótsza niż 300 słów,
  • w treści wpisu główne słowo kluczowe należy umieścić 2-3 razy,
  • linkowanie w nowym wpisie poprzedniego, pozwoli na zwiększenie odsłon Twojej witryny, a także zatrzyma czytelnika na dłużej.

Czego nie wolno robić podczas pozycjonowania bloga?

Musisz wiedzieć, że niektóre praktyki mogą w negatywny sposób wpłynąć na pozycję Twojego bloga w wynikach wyszukiwania Google. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować double content, czyli kopiowania treści z innych witryn. Jest to absolutnie zabronione, nie tylko przez wzgląd na pozycjonowanie, ale także prawa autorskie. Jest to po prostu zwykła kradzież.

Pamiętaj również, aby kontrolować, czy ktoś nie zdecydował się na pobranie treści z Twojego bloga i powielenie jej na swojej witrynie. Google ma trudności z określaniem, który wpis jest oryginalny i może uznać, że Twój jest kopią, choć w istocie tak nie jest. Jeżeli zauważysz bardzo podobny do Twojego wpis na innym blogu, natychmiast to zgłoś.

Wysokiej jakości content to podstawa

Stosowanie się do powyższych zasad jest jak najbardziej wymagane, jeżeli chcesz uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Musisz jednak pamiętać także o skupieniu się na produkowaniu wysokiej jakości treści, atrakcyjnych dla czytelnika. Nic po tym, że zastosujesz zasady proponowane przez Google, jeżeli content nie będzie na tyle interesujący, aby internauta zechciał regularnie odwiedzać Twój blog. Esencją każdego bloga jest treść, angażująca, intrygująca i poszerzająca wiedzę, a jednocześnie zaciekawiająca.

Rób, to co kochasz, stosuj techniki pozycjonowania i publikuj interesujące treści, a odniesiesz sukces.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook