Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Algorytmy Google – czym są? Dlaczego czasem są problematyczne dla właścicieli stron?

Algorytmy Google - Wprowadzenie zdjęcie nr 13

Każdy właściciel strony internetowej musi dbać o jej pozycję w wyszukiwarce Google. To niezbędne dla zwiększania jej popularności i docierania do szerokiego grona odbiorców. Aby osiągnąć zamierzone cele, należy działać zgodnie z algorytmami Google. Ale co to właściwie jest? Co zrobić, aby Google zaindeksowało stronę wysoko?

Działanie algorytmów Google. To musisz zrozumieć!

Algorytmy to pełen zbiór zasad, których należy przestrzegać podczas tworzenia strony, jak i zarządzania nią, aby mogła wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Algorytmy odpowiadają również za intuicyjne wyszukiwanie przez użytkowników treści, jedynie po wpisaniu określonych haseł. Co rusz pojawiają się jednak nowe algorytmy, co może rodzić sporo problemów dla właścicieli stron. Muszą orientować się na bieżąco, jakie działania dla Google są pozytywne, a których należy się wystrzegać. Czasem jeden mały niuans może przesądzić o pozycji strony w wyszukiwarce.

Skupiając się na algorytmach i wybraniu odpowiedniej metody pozycjonowania, możesz z sukcesami działać w internecie. Czasem trudno jest nad wszystkim zapanować samodzielnie. Najlepiej w tych technicznych kwestiach zdać się na działania agencji interaktywnej, która posiada w tym zakresie doświadczenie. Poprowadzi Twoją stronę, będzie aktualizowała wszystkie treści i parametry techniczne, zgodnie z aktualnymi wymaganiami Google.

Przeczytaj również

Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Poprawa miejsca w rankingu z naszą pomocą będzie jak najbardziej możliwa.

Czynniki, na które właściciel strony musi być szczególnie wyczulony

Niezależnie od wprowadzanych aktualizacji, Google posiada już wypracowany schemat działania, według którego należy postępować, aby trzymać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Podstawowymi elementami, które wpływają na pozycję, jaką osiągasz w wyszukiwarce są:

  • umiejętnie dobierane słowa kluczowe, dopasowane do treści. Powinny znaleźć się w nagłówkach, tytułach artykułów, a także w metaopisach,
  • szybkość, z jaką strona internetowa wczytuje się,
  • jakość linków, które prowadzą do strony internetowej.

Są to fundamenty, na których warto budować stronę internetową. Sprawa jest oczywiście dużo bardziej skomplikowana, wymaga zgłębienia tematu, korzystania z aktualności i śledzenia ruchów wykonywanych przez Google. Mając jednak do perfekcji opracowane te podstawy, masz szansę umacniać pozycję swojej strony.

Ignorowanie zasad Google to duży błąd

Na dłuższą metę nikt nie jest mądrzejszy niż algorytmy Google. Jest to technologia opracowana z dużą starannością, którą można oszukać, ale jedynie na krótkim dystansie. W dłuższej perspektywie, Google bardzo szybko wyłapuje strony, które nie działają według zasad. Nakłada na nie surowe kary, a najpoważniejszą jest całkowite usunięcie.

Czasy, kiedy nie trzeba było postępować zgodnie z wytycznymi, aby osiągnąć duży ruch na stronie, zdecydowanie odeszły w zapomnienie. Kluczem do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest przede wszystkim opracowanie profesjonalnego content marketingu i optymalizacja strony pod kątem wymagań sugerowanych przez Google.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację