Pozyskiwanie opinii w lokalnym SEO – jakich zasad należy się trzymać?

Opinie Klientów mają bardzo duże znaczenie w każdym biznesie. Nie lada wyzwaniem jest wypracowanie silnej pozycji, zdobycie zaufania konsumentów i skuteczna promocja w sieci. Pozyskiwanie opinii w lokalnym SEO na pewno musisz dopracować do perfekcji, jeżeli chcesz osiągnąć sukces.

Dlaczego opinie Klientów są istotne dla lokalnych firm?

Opinie pojawiające się w Google Moja Firma wspierają pozycjonowanie lokalne, wybijają firmę wysoko w wynikach wyszukiwania, a także budują jej pozycję w sieci. Stanowią poniekąd potwierdzenie świadczenia wysokiej jakości usług, zachęcają do nawiązania współpracy, a także przyciągają nowych Klientów.

Im więcej firma posiada pozytywnych opinii, tym lepszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania zajmuje. Referencje mają więc ogromny wpływ na lokalne SEO, zwiększają zaangażowanie firmy w działalność w sieci, a także budują dobrą reputację marki.

Sposoby na skuteczne pozyskiwanie opinii Klientów

Referencje Klienci mogą zamieszczać na wielu platformach, ale ważne, aby pojawiało się ich jak najwięcej w Google Moja Firma. Jest to platforma, z której korzysta wielu Klientów szukających usług najwyższej jakości. Stanowi również ważny czynnik rankingowy w lokalnym SEO.

Warto również zachęcać Klientów do pozostawiania opinii na portalach branżowych. Dobrym miejscem promocji jest również Facebook i konkretne grupy związane z działalnością, jaką prowadzisz.

Zawsze po wykonaniu usługi lub sprzedaży produktu warto zachęcać Klientów do pozostawienia opinii. Możesz o tym przypomnieć na koniec spotkania, pod koniec rozmowy telefonicznej lub w wysyłanym e-mailu. Klienci często bywają leniwi i po prostu nie chce im się pisać pozytywnych opinii w sieci, raczej chętniej wypowiadają się negatywnie, jeżeli coś im się nie spodobało, aby ostrzec innych. Twoim zadaniem jako przedsiębiorcy jest przekonanie ich, że pozytywne opinie również mają znaczenie dla biznesu, umacniają pozycję i pomagają się rozwijać. Najlepiej zaproponować Klientowi coś w zamiast, np. za pozostawienie opinii otrzyma rabat na kolejną usługą lub możliwość skorzystania z darmowej dostawy na zamawiane towary od określonej kwoty.

Jakich działań należy unikać w pozyskiwaniu opinii?

Istotne jest, aby stworzyć plan działania w zakresie pozyskiwaniu pozytywnych opinii od Klientów. Pewnych trendów należy jednak unikać, aby sobie nie zaszkodzić. Część z nich zamieszczamy poniżej:

  • nigdy nie kupuj opinii, jest to nielegalne i nie wpłynie pozytywnie na Twoją działalność;
  • nie pisz opinii o własnej firmie, nic Ci to nie da;
  • pozytywne opinie powinny pochodzić wyłącznie od Twoich Klientów, a nie zatrudnianych pracowników;
  • nie usuwaj negatywnych opinii, staraj się wyjaśniać, dlaczego Klient jest niezadowolony. Okaż skruchę, gdy faktycznie pojawił się błąd po Twojej stronie;
  • udostępniaj możliwość zamieszczania opinii o Twoje firmie na różnych platformach, nie tylko na jednej;
  • nie ma możliwość dodania opinii o działalności na Twojej stronie internetowej. To duży błąd.

 

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook