Jakich błędów wystrzegać się przy pozycjonowaniu zagranicznym?

Pozycjonowanie zagraniczne jest skomplikowane. Trzeba opracować długofalową strategię i wystrzegać się wielu błędów. Jakich? Sprawdź.

1.Jednakowy adres URL dla wszystkich wersji międzynarodowych stron

Niezbędne jest zoptymalizowanie witryny w kontekście dobrania właściwego języka obowiązującego w kraju docelowym. Znaczenie ma tutaj także zastosowanie odpowiedniego adresu URL. Jeżeli wszystko przebiegnie poprawnie, Google Twoją stronę zaindeksuje na właściwej pozycji w rankingu. Należy tutaj unikać regionalnego indeksowania, które polega na samodzielnym zidentyfikowaniu języka pożądanego przez użytkownika.

Warto stworzyć odrębną strukturę witryny dla każdego kraju, w którym chcesz działać. Google może nie skanować poprawnie wszystkich treści, jeżeli proponujesz je w wielu językach. Korzystając z oddzielnych konfiguracji adresów URL i dodając do nich adnotację hreflang rel=”alternate”, uda się uniknąć najczęściej występujących błędów przy klasyfikowaniu strony przez Google.

2. Skupianie się wyłącznie na wytycznych Google

W Polsce największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google. Nie jest tak jednak we wszystkich krajach na świecie. W Chinach znacznie większą popularnością cieszy się Baidu. Jeżeli ten rynek chcesz podbić, musisz zapoznać się z wytycznymi SEO właśnie w tej wyszukiwarce obowiązującymi. Dotrzesz wtedy z łatwością do zaplanowane grupy docelowej.

3. Ta sama treść, wiele krajów

Jeżeli chcesz rozwijać się na rynkach zagranicznych, nie możesz przygotować jednego SEO i tłumaczyć treści na wiele języków. Każdy kraj ma swoją specyfikę, inne materiały przemawiają do grupy docelowej. Ważne jest, aby tworzyć unikalne treści, z uwzględnieniem różnych terminów, synonimów i szyków zdań, które w danym języku będą brzmiały po prostu dobrze.

Duplikując treści nawet w różnych językach narażasz się na problemy z pozycjonowaniem, może to wpłynąć na spadek ruchu i widoczności Twojej witryny w sieci.

Istotne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych dobrze rokujących w danym kraju. Nie możesz automatycznie dobierać tych samych fraz dla wielu krajów. Musisz zrozumieć grupę docelową np. z Chin, która może okazać się inna niż w Polsce.

4. Pojedyncze ccTLD dla wielu krajów

ccTLD to adresy URL, które są zakończone skrótami przypisanymi do wybranej lokalizacji geograficznej. W Polsce jest to .pl, a w Wielkiej Brytanii .uk. Wykorzystując konkretne ccTLD możesz jasno zakomunikować, dla kogo witryna została przygotowana. Zwiększysz w ten sposób lokalną widoczność strony, co będzie miało bardzo duży wpływ na SEO zagraniczne.

Jeżeli przy użyciu jednej witryny chcesz promować się w różnych krajach, warto zastosować uniwersalny ccTLD, czyi np. .com czy .org.

Jak uniknąć błędów przy pozycjonowaniu zagranicznym?

  • Poświęć czas na zrozumienie nowej grupy docelowej. Zrób reaserch, zatrudnij specjalistów zaznajomionych ze specyfiką danego kraju.
  • Dopasuj wygląd witryny do obowiązujących w danym kraju zasad, pod względem praktycznym, jak i wizualnym.
  • Poprawnie zoptymalizuj stronę pod kątem technicznym.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook