Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jak nie zostać spamerem w oczach klientów?

Jak Nie Zostać Spamerem W Oczach Klientów? zdjęcie nr 13

Czasem zdarza się, że kampanie mailingowe są oznaczane jako spam. Aby tego uniknąć, musisz wiedzieć, czym jest spam i jak do niego nie trafić.

Spam to rodzaj wiadomości, których nikt nie chce ani widzieć, ani odczytywać. Jest na nie specjalne miejsce w skrzynce pocztowej. Do folderu „spam” trafiają wiadomości, które nie spełniają warunków określanych przez filtry antyspamowe.

Jak to się dzieje, że dana wiadomość trafia do rzeczonego folderu? Jeżeli po analizie wiadomość otrzyma zbyt wiele punktów wg. określonych kryteriów, zaliczana jest jako spam. Trzeba również mieć świadomość, że nie tylko odgórne mechanizmy mogą skierować wiadomość do folderu „spam”, ale również sami odbiorcy. Każdy z nas ma możliwość określenia wiadomości od konkretnego nadawcy jako niepożądanych. Gdy użytkownik to zrobi, maile automatycznie będą kierowane do folderu, a użytkownik nie będzie musiał ich nawet widzieć. Aby tego uniknąć, musisz stworzyć angażującą, a jednocześnie nienachalną kampanię mailingową.

Aspekty, na które warto zwrócić uwagę, aby nie stać się spamerem

  1. Źle sformatowana i oznaczona wiadomość

Filtry antyspamowe mogą określić wiadomość jako spam, jeżeli w jej tytule będą znajdowały się hasła takie, jak: promocja, wyprzedaż, super oferta czy kup teraz. Dziwisz się, bo nadal takie maile otrzymujesz? Niektóre filtry antyspamowe przepuszczają wiadomości od reklamodawców, którzy tego typu zabiegi stosują z umiarem. Jeżeli wiadomości nie są przesycone hasłami nakłaniającymi do zakupu, na pewno nie trafią do folderu „spam”.

  1. Treść wiadomości musi informować, być ciekawa, a jednocześnie uczciwa

Temat wiadomości musi zachęcać odbiorcę do przeczytania, co się w niej tak naprawdę znajduje. Niektórzy reklamodawcy niestety zbyt dosłownie podchodzą do tego i tworzą abstrakcyjne tytuły, które choć są ciekawe i intrygujące, wprowadzają odbiorcę w błąd. Przekaz reklamowy, aby zainteresował kupującego musi być i ciekawy, i uczciwy. Jeżeli zbyt wiele osób uzna twoje wiadomości za uciążliwe, trafisz na stałe do folderu spam.

  1. Umiar w dodawaniu załączników i stosowaniu grafik

Im cięższy będzie mail, tym gorzej. Duże wiadomości bardzo często trafiają do folderu „spam”. Warto zastąpić załączniki linkami do konkretnych przekazów graficznych. Tutaj również trzeba uważać, aby zastosować sprawdzone, bezpieczne źródła.

Pamiętaj również, aby grafiki w treści maila nigdy nie występowały w przeważającej ilości. Choć zdjęcia wyglądają pięknie, nie zawsze można dzięki nim osiągnąć zamierzony efekt.

  1. Nachalne wiadomości bardzo szybko trafiają do folderu „spam”

E-mail marketing musi być stosowany z umiarem. Warto wysyłać wiadomości do odbiorców w odpowiednich odstępach czasowych. Aby twoje maile nie stały się irytujące, odbiorca nie może poczuć się przesycony informacjami i wręcz atakowany. Wyczucie umiaru pomiędzy zbyt częstym oraz zbyt rzadkim przekazywaniem informacji w mailach jest tutaj bardzo kluczowe, ale niestety niełatwe.

Skomplikowany e-mail marketing

Prowadzenie skutecznej kampanii e-mail marketingowej nie jest proste, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, a jednocześnie postępować na tyle ostrożnie, aby nie narazić się filtrom antyspamowym oraz samym odbiorcom. Pomimo tak wielu skomplikowanych aspektów, warto wykorzystać e-mail marketing w swojej kampanii promocyjnej.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację