W świecie, w którym prawie każdy konsument posiada smartfona lub tablet tworzenie responsywnych stron to konieczność. Zaniedbanie tego elementu utrudni klientom korzystanie z naszej witryny, sprawi, że szybko z niej uciekną i finalnie obniży rangę strony. Dlatego dbając o optymalizację i SEO musimy zadbać także o responsywność.
Dostosowanie się do odbiorcy = responsywność
Obecnie przy pomocy telefonu sprawdzamy social media, robimy zakupy, czytamy wiadomości i wyszukujemy informacje. Jest to na tyle proste i instynktowne, że mając nawet koło siebie komputer „dla wygody” sięgamy po urządzenie mobilne.
Właśnie dlatego nowoczesne i rozwojowe przedsiębiorstwa muszą mieć strony dostosowane do ekranów o różnej rozdzielczości. Istnieje bowiem znaczna różnica między szukaniem interesujących informacji na piętnastocalowym monitorze, na dziesięciocalowym tablecie i na pięciocalowym telefonie. Dlatego tworzenie witryn RWD (Responsive Web Design) jest tak istotne choć sprowadza się do prostego rozwiązania. Skrypt strony rozpoznaje rozdzielczość w jakim działa urządzenie na jakim jest wyświetlana i ładuje odpowiedni szablon. Kwestią bardziej problematyczną jest jednak odpowiednie dostosowanie takiego szablonu i przetestowanie go na odpowiedniej ilości ekranów. Dlatego wykonanie responsywnej strony powinno się zlecać ekspertom.
Responsywność i SEO stoją w jednym szeregu
Dzięki wspieraniu responsywności nasza strona dostaje wsparcie w Google. Algorytmy wyszukiwarki od 2015 roku zdecydowanie mocniej promują responsywne strony niż ich statyczną konkurencję.
Dlatego, by nie zmarnować wysiłku włożonego w optymalizację treści, tagów, opisów i użyteczności należy inwestować w RWD. Konkurencja już pewnie to zrobiła.
Samo postawienie responsywnej strony to jednak początek. Wbrew temu co dzieje się przy „statycznych” layoutach, zmiany w wersjach mobilnych zachodzą o wiele szybciej. Dodawanie przycisków, powiadomień i funkcji dzielenia się treścią w wygodny sposób musi być naszym priorytetem jeżeli chcemy budować skuteczny biznes w Internecie. Odcięcie się od ogromnej grupy klientów przeglądających Internet przez telefon to ruch, na który dosłownie żadna firma nie może sobie pozwolić. To samo tyczy się pozycjonowania w Google. Obniżenie pozycji i słabsze indeksowanie powodują znaczące straty.
Dbając o SEO nie można nie dbać o wersję mobilną witryny – w tym przypadku każde przedsiębiorstwo, bez względu na rozmiar, powinno mieć responsywną stronę.