Wróć

Kancelaria prawna w internecie – strategia SEO i zasady optymalizacji

Internauci bardzo często chcą za pośrednictwem internetu nie tylko kupić produkty, ale także skorzystać z usług specjalistycznych. Jedną z nich świadczy kancelaria prawna. Warto poznać sposoby jej reklamowania, jakie działania są zabronione w tej specyficznej branży oraz co przynosi najlepsze efekty.

Reklama kancelarii prawnej a etyka zawodowa

Adwokaci i radcy prawni nie mogą reklamować swoich usług. W internecie zakaz ten obejmuje przede wszystkim stosowanie Google Ads oraz Facebook Ads. Zgodne z prawem jest natomiast posiadanie własnej strony internetowej oraz pozycjonowanie.

Z jakimi wyzwaniami trzeba mierzyć się reklamując kancelarię prawną?

Reklama kancelarii prawnej w internecie nie należy do najprostszych z uwagi na wiele ograniczeń, także w stosowanym języku.

Pisanie tekstów przedstawiających branże prawniczą musi odbywać się z zastosowaniem profesjonalnego języka branżowego, należy znać przepisy i zmieniające się zasady, aby w tym zakresie nie popełnić błędu. Wybierając frazy kluczowe, należy upewnić się, czy pasują do profilu działalności prawnika oraz konkretnych spraw, jakie reprezentuje. Baczną uwagę prawnicy powinni przykładać do merytoryki treści i weryfikować je pod kątem prawdziwości podawanych informacji.

Oczywiście największym wyzwaniem w reklamowaniu kancelarii prawnej jest brak możliwości korzystania z Google Ads oraz Facebook Ads, najpopularniejszych narzędzi umożliwiających prowadzenie kampanii internetowej.

Strategie SEO dozwolone w reklamowaniu kancelarii prawnej

Stosując odpowiednio dobraną strategię SEO można rozszerzyć widoczność kancelarii prawnej w sieci, zwiększyć ruch na należącej do niej stronie internetowej, a także przyczynić się do pozyskania nowych klientów poprzez wzrost zapytań oraz konwersję.

Na współpracę z agencjami interaktywnymi decydują się zarówno kancelarie dopiero co rozpoczynające działalności, jak te, które istnieją na rynku od wielu lat. Trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie wymaga czasu, efekty przychodzą zazwyczaj po ok. 3 miesiącach wytężonych działań. Wzrost widoczności oraz ruchu na stronie obserwować można po 3-6 miesiącach.

Pozycjonowanie lokalne kancelarii prawnej

Najczęściej kancelarie prawne potrzebują pozycjonowania lokalnego, z uwagi na ograniczony obszar ich działalności i konieczność stacjonarnej obsługi klientów.

Aby kancelaria prawna mogła jak najszybciej cieszyć się z efektów działań SEO, agencji musi udostępnić wszystkie informacje o już istniejącej stronie internetowej, powinna wdrożyć zalecaną optymalizację, a także czuwać nad merytoryką przygotowywanych treści, które będą ją promować w sieci.

Pozycjonowanie lokalne kancelarii prawnej zwykle odbywa się na następujące słowa kluczowe:

  • prawnik MIASTO.
  • prawnik DZIELNICA MIASTA.
  • prawnik SPECJALIZACJA MIASTO.

Lokalne słowa kluczowe powiązane z miastem działalności, a także dzielnicą, w której działa prawnik zwykle przynoszą najlepsze rezultaty. We frazach należy także stosować specjalizacje prawnika. Warto frazy stosować w oryginale, jak i odmianie.

Kancelaria prawna w internecie – podsumowanie

W zdobywaniu nowych klientów i odnoszeniu sukcesów nie pomoże sama strona internetowa. Należy zdecydować się na współpracę z agencją interaktywną, która zadba o pozycjonowanie i reklamę zgodną z obowiązującymi przepisami dla branży prawniczej.