Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jak promować aplikację mobilną? Poradnik dla początkujących

Promocja Aplikacji Mobilnych zdjęcie nr 13

Nie wszystkie aplikacje mobilne mogą odnieść sukces. Kluczowa jest promocja, czyli przedstawienie narzędzia potencjalnym klientom. Jak zrobić to dobrze? Jakie działania warto wdrożyć? Sprawdź!

Jeżeli myślisz o stworzeniu aplikacji mobilnej, od razu warto również zacząć działania związane z planowaniem reklamy. Musisz zwiększyć jej widoczność, a to pozwoli Ci na dotarcie do szerokiego grona użytkowników.

Promocja aplikacji – dwa podstawowe typy reklamy

Możesz zdecydować się na reklamę promującą samą instalację, jak i zdecydować się na wariant angażujących użytkowników.

Najczęściej wybierana jest reklama promująca instalację. Celem działań jest zwiększenie pobrań. Promowanie warto zastosować w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz w YouTube. Możesz postawić na:

  • reklamę tekstową,
  • reklamę graficzną,
  • reklamę video.

Jeżeli zdecydujesz się na reklamę angażującą użytkowników, musisz postawić na działania, które zachęcą ich do powrotu lub wykonywania określonych akcji. W reklamie należy umieścić przycisk z wezwaniem do działania lub link, który przekieruje bezpośrednio na stronę aplikacji. Użytkownik może otworzyć aplikację bezpośrednio z poziomu reklamy. Jeżeli jeszcze jej nie pobrał, zostanie przekierowany na stronę, gdzie jest to możliwe. Reklamy te mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Można zastosować:

  • reklamę tekstową,
  • reklamę graficzną.

Aplikacja mobilna – promocja na 5 różnych sposobów

Zwiększenie widoczności dzięki ASO – pozycjonowanie aplikacji

App Store Optimization poprawia pozycję aplikacji w sieci. Warto zastosować odpowiednie słowa kluczowe, tytuł aplikacji, stworzyć zachęcający opis, a także wyróżniającą się ikonę. Dobrą praktyką są zrzuty z ekranu aplikacji, dzięki którym użytkownik może zobaczyć, jak ona faktycznie działa. Warto zadbać o komentarze i opinie o aplikacji. Wpływają one na ilość pobrań przez przyszłych użytkowników.

Profesjonalny content marketing

Warto zainwestować w blog, gdzie będziesz prezentować treści najwyższej jakości związane z aplikacją, jej funkcjonalnościami, jak i informacje branżowe. Rozpoznawalność aplikacji zwiększą także artykuły zewnętrzne. Pomogą w dotarciu do nowych odbiorców. Warto także inwestować w recenzje. Mogą one przekonać internautów do korzystania z Twojej aplikacji.

Płatne reklamy Google Ads

Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Można stworzyć z pomocą tego narzędzia reklamę w sklepie, w sieci wyszukiwarki, a także w sieci reklamowej. Google daje możliwość inteligentnego tagowania reklam.

Korzystając z Google Ads uzyskujesz możliwość:

  • regularnego śledzenia skuteczności podejmowanych działań,
  • zwiększenia ilości instalacji aplikacji,
  • promocji aplikacji wśród konkretnej grupy docelowej,
  • promocji aplikacji w popularnych platformach takich, jak m.in. Google Play, YouTube czy Google.

Social media

Promocja aplikacji mobilnej nierozerwalnie jest związana z mediami społecznościowymi. Skorzystać możesz z Facebooka, Instagrama. Linkedin, Twittera. Możesz zamieścić w nich odpłatnie bannery promujące Twoją aplikację.

Jeżeli na samym początku chcesz zastosować działania bezpłatne, na instagramowym koncie możesz zamieścić wysokiej jakości grafikę, na Twitterze branżowe newsy, a na Facebooku regularnie dodawać informacje na swoim profilu. Zaangażowanie ma tu bardzo duże znaczenie, tak samo jak Twoja pomysłowość.

Real-Time Marketing

Umożliwia reakcję w czasie rzeczywistym na konkretne zachowania oraz zdarzenia. Należy tutaj śledzić konkretny kalendarz wydarzeń, aby dostarczać internautom konkretne newsy. Każda okazja jest dobra, aby zyskać nowego użytkownika.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych – co jeszcze musisz wiedzieć?

Jako pierwszą formę promocji, jaką warto zastosować przedstawiliśmy pozycjonowanie. Nie bez powodu. Jest to narzędzie, które pozwala na rywalizację z najlepszymi. Dzięki skrupulatnie zaplanowanym i kontrolowanym działaniom możesz:

  • dotrzeć do konkretnej grupy docelowej,
  • poprawić widoczność aplikacji w Google Play oraz App Store,
  • zwiększyć liczbę pobrać aplikacji,
  • zwiększyć współczynnik konwersji.

Inwestując w pozycjonowanie aplikacji w Google Play zwiększasz rozpoznawalność marki, budujesz swój pozytywny wizerunek w sieci, a także uzyskujesz szereg korzyści płynących ze skutecznego wypromowania usługi m.in. możliwość większego zarobku.

Promocja aplikacji – podsumowanie

Liczba aplikacji w internecie z każdym rokiem wzrasta. Trzeba stosować coraz to nowe metody promocji, aby wyróżnić się i zachęcić użytkowników do pobierania stworzonych narzędzi. Działania należy zaprojektować z zastosowaniem konkretnego planu marketingowego. Tylko wtedy można zaistnieć w świadomości użytkowników.

Bazując na już posiadanej wiedzy, jak i znajomości rynku, możesz stworzyć efektywny system promocji, który komfortowo i prosto umożliwi Ci na przygotowanie merytorycznego zestawu działań promocyjnych. Aplikacja zwróci uwagę potencjalnej grupy docelowej, a to przecież jest najważniejsze.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację