Nie wszystkie aplikacje mobilne mogą odnieść sukces. Kluczowa jest promocja, czyli przedstawienie narzędzia potencjalnym klientom. Jak zrobić to dobrze? Jakie działania warto wdrożyć? Sprawdź!
Jeżeli myślisz o stworzeniu aplikacji mobilnej, od razu warto również zacząć działania związane z planowaniem reklamy. Musisz zwiększyć jej widoczność, a to pozwoli Ci na dotarcie do szerokiego grona użytkowników.
Promocja aplikacji – dwa podstawowe typy reklamy
Możesz zdecydować się na reklamę promującą samą instalację, jak i zdecydować się na wariant angażujących użytkowników.
Najczęściej wybierana jest reklama promująca instalację. Celem działań jest zwiększenie pobrań. Promowanie warto zastosować w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz w YouTube. Możesz postawić na:
- reklamę tekstową,
- reklamę graficzną,
- reklamę video.
Jeżeli zdecydujesz się na reklamę angażującą użytkowników, musisz postawić na działania, które zachęcą ich do powrotu lub wykonywania określonych akcji. W reklamie należy umieścić przycisk z wezwaniem do działania lub link, który przekieruje bezpośrednio na stronę aplikacji. Użytkownik może otworzyć aplikację bezpośrednio z poziomu reklamy. Jeżeli jeszcze jej nie pobrał, zostanie przekierowany na stronę, gdzie jest to możliwe. Reklamy te mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Można zastosować:
- reklamę tekstową,
- reklamę graficzną.
Aplikacja mobilna – promocja na 5 różnych sposobów
Zwiększenie widoczności dzięki ASO – pozycjonowanie aplikacji
App Store Optimization poprawia pozycję aplikacji w sieci. Warto zastosować odpowiednie słowa kluczowe, tytuł aplikacji, stworzyć zachęcający opis, a także wyróżniającą się ikonę. Dobrą praktyką są zrzuty z ekranu aplikacji, dzięki którym użytkownik może zobaczyć, jak ona faktycznie działa. Warto zadbać o komentarze i opinie o aplikacji. Wpływają one na ilość pobrań przez przyszłych użytkowników.
Profesjonalny content marketing
Warto zainwestować w blog, gdzie będziesz prezentować treści najwyższej jakości związane z aplikacją, jej funkcjonalnościami, jak i informacje branżowe. Rozpoznawalność aplikacji zwiększą także artykuły zewnętrzne. Pomogą w dotarciu do nowych odbiorców. Warto także inwestować w recenzje. Mogą one przekonać internautów do korzystania z Twojej aplikacji.
Płatne reklamy Google Ads
Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Można stworzyć z pomocą tego narzędzia reklamę w sklepie, w sieci wyszukiwarki, a także w sieci reklamowej. Google daje możliwość inteligentnego tagowania reklam.
Korzystając z Google Ads uzyskujesz możliwość:
- regularnego śledzenia skuteczności podejmowanych działań,
- zwiększenia ilości instalacji aplikacji,
- promocji aplikacji wśród konkretnej grupy docelowej,
- promocji aplikacji w popularnych platformach takich, jak m.in. Google Play, YouTube czy Google.
Social media
Promocja aplikacji mobilnej nierozerwalnie jest związana z mediami społecznościowymi. Skorzystać możesz z Facebooka, Instagrama. Linkedin, Twittera. Możesz zamieścić w nich odpłatnie bannery promujące Twoją aplikację.
Jeżeli na samym początku chcesz zastosować działania bezpłatne, na instagramowym koncie możesz zamieścić wysokiej jakości grafikę, na Twitterze branżowe newsy, a na Facebooku regularnie dodawać informacje na swoim profilu. Zaangażowanie ma tu bardzo duże znaczenie, tak samo jak Twoja pomysłowość.
Real-Time Marketing
Umożliwia reakcję w czasie rzeczywistym na konkretne zachowania oraz zdarzenia. Należy tutaj śledzić konkretny kalendarz wydarzeń, aby dostarczać internautom konkretne newsy. Każda okazja jest dobra, aby zyskać nowego użytkownika.
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych – co jeszcze musisz wiedzieć?
Jako pierwszą formę promocji, jaką warto zastosować przedstawiliśmy pozycjonowanie. Nie bez powodu. Jest to narzędzie, które pozwala na rywalizację z najlepszymi. Dzięki skrupulatnie zaplanowanym i kontrolowanym działaniom możesz:
- dotrzeć do konkretnej grupy docelowej,
- poprawić widoczność aplikacji w Google Play oraz App Store,
- zwiększyć liczbę pobrać aplikacji,
- zwiększyć współczynnik konwersji.
Inwestując w pozycjonowanie aplikacji w Google Play zwiększasz rozpoznawalność marki, budujesz swój pozytywny wizerunek w sieci, a także uzyskujesz szereg korzyści płynących ze skutecznego wypromowania usługi m.in. możliwość większego zarobku.
Promocja aplikacji – podsumowanie
Liczba aplikacji w internecie z każdym rokiem wzrasta. Trzeba stosować coraz to nowe metody promocji, aby wyróżnić się i zachęcić użytkowników do pobierania stworzonych narzędzi. Działania należy zaprojektować z zastosowaniem konkretnego planu marketingowego. Tylko wtedy można zaistnieć w świadomości użytkowników.
Bazując na już posiadanej wiedzy, jak i znajomości rynku, możesz stworzyć efektywny system promocji, który komfortowo i prosto umożliwi Ci na przygotowanie merytorycznego zestawu działań promocyjnych. Aplikacja zwróci uwagę potencjalnej grupy docelowej, a to przecież jest najważniejsze.