Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Magento 2 – co musisz wiedzieć przed wdrożeniem?

Wdrożenie Magento 2 - Co Musisz Wiedzieć? zdjęcie nr 13

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga odpowiedniego przygotowania, przede wszystkim należy zainwestować w najlepsze z możliwych oprogramowanie. Jednym z nich jest Magento. Czy to wybór na miarę Twoich potrzeb? Sprawdź najważniejsze informacje o Magento – zalety, wady, funkcjonalności, korzyści dla Twojej internetowej działalności.

Czym jest Magento?

Magento jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów e-commerce na świecie. Wyróżnia się zastosowaniem technologii Open Source, dlatego użytkownik nie musi opłacać żadnych licencji, aby z niej korzystać. Zapewnia bardzo duże możliwości pod względem modyfikacji, jak i dostępnych funkcjonalności. Sprawdza się przede wszystkim w przypadku średnich i dużych przedsiębiorców, ale także przy niewielkich działalnościach, które chcą rozwijać się w szybkim tempie.

Magento powstała w 2007 roku. Została stworzona przez Roya Robina. Już rok od premiery swój debiut miało Magento 1.0. Z każdym kolejnym rokiem pojawiały się kolejne aktualizacje systemu wraz z nowymi funkcjonalnościami. W 2011 roku właścicielem platformy został e-Bay. Rozpoczęły się również prace nad Magento 2. Start nowej wersji popularnego systemu miał miejsce w 2015 roku. W kolejnym latach użytkownicy mogli obserwować nieustanny rozwój i korzystać nowych funkcjonalności.

Ważnym wydarzeniem było przejęcie Magento 2.0. przez Adobe za astronomiczną kwotę. Pomimo zmiany właściciela, nadal jest to platforma Open Source, nad którą pracuje nieustannie rozwijająca się społeczność deweloperska.

Magento Open Source a Magento eCommerce

Choć w klasycznym wydaniu Magento platforma jest dostępna za darmo, istnieje możliwość wykupienia wersji płatnej, czyli Magento Commerce. Przystosowana jest przede wszystkim do potrzeb dużych sklepów działających na skalę międzynarodową, a opłata za nią jest zależna od przychodu – ok. 22-125 000 dolarów rocznie.

Firmy decydujące się na wykupienie Magento Commerce mogą liczyć na wsparcie techniczne działające 24/7, do dyspozycji są również dodatkowe zabezpieczenia m.in. płatności. Na różnych serwerach można obsługiwać wiele baz danych, dostępne są wbudowane opcje prowadzenia programu lojalnościowego i generowania kart podarunkowych. Atutem jest interfejs użytkownika zbudowany na zasadzie drag and drop, a także samodzielne zwroty produktów.

Standardowa wersja Magento Open Source przeznaczona jest natomiast dla małych, średnich oraz dużych sklepów e-commerce i udostępniana za darmo. Otrzymuje się wsparcie zgromadzonej wokół niej społeczności, gdy pojawiają się jakiekolwiek problemy z działaniem. Wystarczą regularne aktualizacje, aby zapewnić sobie wysoki poziom zabezpieczeń, ale obsługiwana może być tylko jedna baza danych. Funkcjonalności można rozszerzyć, dodając nowe moduły.

Magento 1 – czy warto inwestować w starszego brata?

Do 2020 roku pojawiły się dwie wersje oprogramowania: Magento 1 oraz Magento 2. Od 2020 roku pierwsza z nich nie ma już oficjalnego wsparcie producenta.

Oprogramowanie Magento 1 zostało wydane w 2008 roku i do dziś cieszy się niemałą popularnością osób zakładających sklepy internetowe, choć od czerwca 2020 roku nie posiada oficjalnego wsparcia, ani łatek bezpieczeństwa. Przy tworzeniu zostały wykorzystane technologie PHP, Apache, MySQL, jQuery, a obecnie nie ma wsparcia HTML5 oraz CSS3.

Pewnym problemem może okazać się obsługa panelu administracyjnego, który jest dość skomplikowany i wymaga przyuczenia się. Platforma nie jest responsywna. Instalacja jest dość trudna, wymaga wiedzy programistycznej, a obecnie dostępna jest ograniczona liczba rozszerzeń.

Magento 2 a Magento 1 – różnice

Magento 2 znacząco różni się od Magento 1, szczególnie pod względem wydajności, łatwości obsługi i dostępnych funkcjonalności. Ze względu na dość znaczące różnice, aktualizacja Magento 1 do Magento 2 jest wymagającym procesem, który warto zlecić profesjonalistom.

Magento 2 – co przemawia na korzyść wdrożenia

Platforma powstała w 2015 roku i posiada oficjalne wsparcie producenta. Regularnie wydawane są nowe łatki bezpieczeństwa. Przy produkcji zostały wykorzystane technologie PHP, Apache, MySQL, jQuery, Nginx, Varnish, Redis, Symfony, Composer. Dostępne jest także oficjalne wsparcie HTML5 oraz CSS3.

Panel administratora jest uproszczony, dostępny jest responsywny interfejs, dzięki któremu sklepem mogą zarządzać nawet mniej doświadczeni użytkownicy. Instalacja jest łatwa, a dodatkowo możliwy jest dostęp do wielu funkcjonalności dla użytkownika oraz SEO m.in. tagi canocial, meta tagi, rich snippets.

Słabe i mocne strony Magento 2

Co sprawia, że ta platforma jest chętnie wybierana przez bardzo dobrze znane marki na całym świecie? Warto prześledzić cechy, które wybijają platformę na tle konkurencji.

Zalety Magento 2

  • Bezpieczeństwo – każda aktualizacja zawiera łatki bezpieczeństwa chroniące przed potencjalnymi atakami hakerskimi.
  • Wydajność – solidny serwer zapewnia płynne działanie strony, nawet przy bardzo dużym natężeniu ruchu.
  • Popularność – kilkanaście lat temu Magento wyrobiło sobie renomę na rynku, a zaufanie nadal utrzymywane jest na wysokim poziomie. Jest to najlepszy wybór dla prężnie rozwijających się sklepów internetowych.
  • Elastyczność – istnieje możliwość szeroko zakrojonych modyfikacji, zarówno pod kątem wyglądu sklepu, jak i dostępnych funkcjonalności.
  • Gotowe rozwiązania – dostępność gotowych rozszerzeń sprawia, że wiele funkcjonalności można wdrożyć bez większego wysiłku.
  • CMS – wbudowany system zarządzania treścią umożliwia dopasowywanie contentu do własnych potrzeb, nawet przez użytkowników nieposiadających wiedzy programistycznej.

Wady Magento 2

  • Wymagania serwera – dostępność funkcjonalności jest uzależniona od jakości serwera. Należy przywiązać do tego ogromną uwagę, ponieważ nie każdy hosting poradzi sobie z tą platformą.
  • Aktualizacje – update funkcjonalności jest czasochłonny i wymaga integracji przez doświadczonego programistę.
  • Koszt wdrożenia – podstawowe koszty są tu znacznie wyższe niż przy innych technologiach, ze względu na dostępność ogromnej ilości funkcjonalności i rozszerzeń.

Moduły Magento

Moduły Magento zapewniają rozwój funkcjonalności w każdym sklepie internetowym. Możesz dzięki nim ulepszyć swoją działalność internetową.

Zamówienia

Istnieje możliwość dowolnej konfiguracji procesu zakupowego i integracji z dowolnym systemem płatności oraz usługami kurierskimi. Dostępny jest dedykowany system powiadomień o zmianie statusu zamówienia.

Produkty

Dostępna jest personalizacja karty produktu, a także zaawansowane opcje zarządzanie feedem produktowym. Do dyspozycji jest system produktów powiązanych lub polecanych, a także intuicyjny system wystawiania opinii. Możliwe jest tworzenie i zapisywanie list życzeń.

Obsługa klienta

Oferowany jest rozbudowany system lojalnościowy. Istnieje możliwość tworzenia indywidualnych cenników dla poszczególnych grup klientów, a także wystawianie faktur pro forma do zamówień. Można wykorzystać live chat z klientem.

Marketing

Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na Magento? Wdrożenia tej platformy umożliwiają tworzenie zaawansowanych promocji i reguł cenowych, a także integrację z marketplacami i porównywarkami produktów. Można tworzyć różne typy treści – blogi, bazy wiedzy, sekcję FAQ.

SEO i Analityka

Za pomocą Magento można wdrożyć dane strukturalne i nawigacje okruszkowe. Dostępne jest automatyczne tworzenie meta tagów, sitemapy i przyjaznych adresów URL. Dostępna jest także integracja z narzędziami analitycznymi, takimi jak m.in. Google Analytics, Piksel Facebooka, CrazyEgg.

Magento 2 – podsumowanie

Ogromne możliwości konfiguracyjne, pełne dopasowanie do potrzeb prowadzonego biznesu to atuty, które zapewnia platforma Magento 2. Warto zbudować na niej sklep internetowy, myśląc o jego przyszłym rozwoju.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację