Audyt strony internetowej polega na testowaniu i analizowaniu wszystkich elementów wchodzących w jej skład, w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości. Raport pomaga we wdrożeniu zmian ułatwiających odniesienie sukcesu w internecie.
Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej polega na ocenie wydajności, funkcjonalności i użyteczności witryny. Pomaga w zidentyfikowaniu obszarów działających nieprawidłowo. Otrzymany raport jest podstawą do wprowadzenia zmian poprawiających wrażenia użytkownika i zwiększających ruch na stronie.
Profesjonalny audyt strony internetowej jest niezawodny w analizie mocnych i słabych stron produktu cyfrowego.
Główne cele audytu strony internetowej
Celem audytu strony internetowej jest poprawa wydajności, funkcjonalności i użyteczności witryny. Analizie należy poddać następujące obszary:
- technologia – prawidłowość skonfigurowania strony, jej poprawne działanie. Sprawdzany jest jej kod, wydajność serwera, bezpieczeństwo, dostępność;
- funkcjonalność – analizie podlegają nawigacja, treści, formularze, a także inne elementy wpływające na wrażenia użytkownika;
- użyteczność – sprawdzane jest, czy stronę z łatwością się użytkuje. Analizie poddawane są czytelność treści, grafik, a także interfejsu użytkownika.
Metody przeprowadzania audytu strony internetowej
Audyt strony internetowej może przeprowadzić wewnętrzny zespół lub zewnętrzna firma. Ta druga opcja jest znacznie bardziej opłacalna, ze względu na obiektywne spojrzenie na produkt cyfrowy, poprawne zidentyfikowanie obszarów nie działających prawidłowo. Gdy audyt jest przeprowadzany przez wewnętrzny zespół, powinny za niego odpowiadać wyłącznie osoby mające doświadczenie w projektowaniu i tworzeniu stron www.
Metody audytu strony internetowej
- Analiza kodu strony – identyfikacja błędów w kodzie, które mogą ograniczać wydajność i funkcjonalność strony.
- Testowanie funkcjonalności – sprawdzane są wszystkie funkcje w obrębie strony internetowej.
- Testowanie wydajności – ocena, jak szybko strona internetowa ładuje się na różnych urządzeniach.
- Testowanie użyteczności – sprawdzana jest łatwość w obsłudze strony internetowej, wyszukiwaniu na niej informacji przez użytkowników.
Korzyści z przeprowadzenia audytu strony internetowej
Audyt pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony witryny. Specjalista przeprowadza dogłębną kontrolę, która ma wykryć ewentualne nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu. Przynosi to wiele korzyści.
Poprawa wydajności
Kompleksowa weryfikacja przyczyn wolnego działania strony internetowej na różnych urządzeniach. Sugestie, jakie kroki należy podjąć, aby ten problem rozwiązać.
Poprawa widoczności w wyszukiwarce
Audyt podpowie, jakie czynniki na stronie internetowej ograniczają możliwość osiągnięcia wyższych wyników w wyszukiwarce: zbyt słaba jakość treści, nieprawidłowa optymalizacja techniczna i wiele innych.
Większa ilość zadowolonych klientów
Wraz z audytem, można otrzymać sugestie, jak przyciągnąć klienta do strony internetowej oraz w jaki sposób zoptymalizować pod tym kątem treści.
Audyt strony internetowej – podsumowanie
Szczegółowy audyt strony internetowej znacznie wpłynie na poprawę witryny i osiągane przez nią rezultaty. Konkurencyjność w internecie jest ważna, dlatego warto zadbać o najmniejsze szczegóły, aby osiągnąć sukces.