Widoczność wizytówki w Google Maps przekłada się na zasięgi firmowe i pozwala zdobywać nowych Klientów. Są sposoby, aby śledzić osiągane rezultaty i optymalizować wyniki.
Na czym polega pozycjonowanie wizytówki w Google Maps?
Na pozycję osiąganą przez wizytówkę w Google Maps wpływ ma kilka czynników:
- odległość — jak daleko znajduje się użytkownik wyszukujący wizytówkę. Im bliżej jest siedziby firmy, tym osiąga ona wyższą pozycję;
- rozpoznawalność — określa, jak bardzo firma jest rozpoznawalna na określone słowa kluczowe, które wpisują użytkownicy;
- trafność — jak stworzony content pasuje do wyszukiwanych słów kluczowych.
Menadżer Profilu Firmy pozwala na skuteczne zarządzanie wizytówką w Google Maps. Umożliwia publikowanie różnych informacji, przede wszystkim w postaci wpisów.
Porady, jak skutecznie pozycjonować wizytówkę w Google Maps
Podstawowe dane NAP
Twoja wizytówka powinna zostać uzupełniona o podstawowe dane kontaktowe: numer telefonu, adres, godziny otwarcia, nazwa firmy. Są to istotne czynniki rankingowe. Ważne, aby te dane były tożsame z tymi, które znajdują się na Twojej stronie internetowe w zakładce KONTAKT.
Kategorie główne i dodatkowe
Kategoria to kolejny czynnik rankingowy. Pozwala określić profil Twojej działalności. Aby poprawie wybrać kategorie, można skorzystać z dedykowanego narzędzia z mnóstwem funkcji do optymalizacji wizytówki.
Lokalizacja firmy i obsługiwane obszary
Jeżeli nie świadczysz usług bezpośrednio pod adresem firmowym, warto ukryć lokalizację. Jeżeli jednak prowadzisz działalność stacjonarną, bardzo ważne jest dokładne określenie adresu, aby Klienci mogli bez żadnych problemów dotrzeć do Twojego biura.
Atrybuty w Google Maps
Dostarczają Klientom istotnych informacji o Twojej firmie. Informują, że w restauracji jest dostęp do WiFi, miejsce jest przyjazne dla rodzin z dziećmi i można skorzystać z darmowego parkingu. Dobrze dobrane atrybuty już na pierwszy rzut oka zwracają uwagę internauty.
Unikalny opis firmy
Masz miejsce na 750 znaków, ale w pierwszych 250 znakach powinny znaleźć się najważniejsze informacje o Twojej działalności. Ten fragment jest również zawsze widoczny po wyświetleniu profilu firmy. Pozostałą treść widać dopiero po kliknięciu „więcej”.
Wpisy
Warto tworzyć content na wizytówkę w Google Maps, aby dostarczać użytkownikom nowe informacje, trafiać z ofertą i zachęcać do regularnego śledzenia. Można informować o zbliżających się promocjach i nowych produktach na stronie.
Wybierając opcję wpis — oferta, możesz przygotować artykuł z nagłówkami uwzględniającymi słowa kluczowe. Warto pamiętać o tytule, zdjęciach lub filmie. Treść może mieć długość do 1500 znaków.
Link building
Jest to bardzo ważny czynnik rankingowy. Wzmianki o Twojej firmie powinny pojawiać się m.in. na lokalnych forach lub w katalogach.
Skuteczne pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps pozwala w krótkim czasie osiągnąć bardzo dobre rezultaty, zwiększyć ilość telefonów od Klientów, a to przełoży się na pewno na większe zyski ze sprzedaży.