Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Budowanie lojalności klientów za pomocą aplikacji mobilnych

Lojalność Klientów Dzięki Aplikacjom Mobilnym - Jak To Działa? zdjęcie nr 13

Bardzo skutecznym sposobem budowania lojalności klienta jest wykorzystanie funkcjonalnej aplikacji mobilnej. Opracowując właściwą strategię oraz wykorzystując to nowoczesne narzędzie, możesz stworzyć dużą grupę docelową, chętnie korzystającą z Twoich usług. Jeżeli zainteresujesz swoich klientów stworzoną aplikacją, możesz nawiązać z nimi stały kontakt. Ponadto zapewnisz im:

  • spersonalizowaną komunikację,
  • komfort w użytkowaniu,
  • wysoką funkcjonalność.

Twoi lojalni klienci w pierwszej kolejności otrzymają wiadomość o nowościach i zniżkach, ponadto dostarczysz im wielu szczegółowych informacji na temat zakresu prowadzonej działalności.

Jak aplikacje mobilne wpływają na lojalność klientów?

Wielu konsumentów korzysta głównie lub wyłącznie z aplikacji mobilnych do komunikowania się z markami. Aby zbudować lojalność klientów, należy przygotować produkt cyfrowy posiadający określone funkcje:

  • personalizacja – zindywidualizowane treści wpływają na zainteresowanie konsumentów, ułatwiają zapoznanie się z przekazem i w wielu aspektach spełniają oczekiwania odbiorców,
  • grywalizacja – tworząc rankingi i umożliwiając osiągnięcie awansu poprzez regularne korzystanie (częste robienie zakupów), w najlepszy sposób angażujesz klientów i zachęcasz ich do dalszego korzystania z aplikacji,
  • powiadomienia i przypomnienia – krótkie powiadomienia informują użytkowników o zmianach wprowadzanych w aplikacji, nowych funkcjach, czy terminach obowiązywania promocji,
  • programy lojalnościowe – zapewnij gratisy dla ich uczestników m.in. obniżenie cen dla wybranych członków, dostęp do nowości w ofercie jako pierwszy,
  • informacje zwrotne i recenzje – możliwość pozostawienia recenzji, komentarza czy oceny zapobiega negatywnym wypowiedziom na forach, klient może bezpośrednio skonfrontować się z marką, w celu wyjaśnienia sytuacji, która mu się nie spodobała.

Programy lojalnościowe w aplikacjach mobilnych — przykłady i korzyści

Dobrze funkcjonujące programy lojalnościowe w aplikacjach mobilnych zwiększają przychody firmy nawet o kilka procent w skali roku. Wpływają na częstotliwość zakupów, wielkość koszyka, a także ogólne zadowolenie konsumentów. Trzeba jednak pamiętać o dostarczaniu przez nie określonej wartości atrakcyjnej dla grupy docelowej.

Lojalność klientów buduje się poprzez jakość oferowanych usług. Warto przeprojektować aplikację mobilną w taki sposób, aby dostarczała użytkownikom maksimum wygody. Ciągłe angażowanie klientów poprzez dostarczanie użytecznych treści i nagradzanie wiernego wspierania marki wpływa na satysfakcję z robienia zakupów, zachęca jednocześnie do ponownego skorzystania z oferty.

Aplikacje mobilne z aktywnymi programami lojalnościowymi skutecznie budują przywiązanie do marki, pozwalają na stworzenie potężnej bazy danych, a także weryfikację informacji o grupie docelowej. Możliwe jest dzięki temu zoptymalizowanie działań marketingowych, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Przykładem świetnie działającej aplikacji wraz z programem lojalnościowym jest Żabka. Marka już kilka lat temu postanowiła przenieść usługi offline do sieci, stworzyła aplikację będącą częścią większej koncepcji. Przygotowany został program zbierania punktów, które można następnie wymieniać na produkty spożywcze dostępne w ofercie marki.

Personalizacja oferty i komunikacji z klientem w aplikacji

Aplikacja mobilna umożliwia podział odbiorców, bazując na informacjach behawioralnych, sprzętowych oraz demograficznych. Redukuje to ilość pojawiających się błędów komunikacyjnych, a to gwarantuje wyższy poziom personalizacji kierowanych do odbiorców informacji.

Każdy odbiorca pobierający na swoje urządzenie aplikację wyraża zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych i komunikacyjnych. Pozwala to na powiązanie gromadzonych informacji z profilami określonych osób. Można w tej sytuacji do konkretnych klientów przesyłać informacje o promocjach i nowościach, które faktycznie mogą ich zainteresować.

Aplikacje mobilne dają możliwość łatwej identyfikacji odbiorców, szybko można dostarczyć im pożądane komunikaty i liczyć na równie sprawną reakcję. Takie działania budują społeczność wokół marki i sprawiają, że klient chętnie przywiązuje się do firmy i korzysta z jej usług regularnie.

Wykorzystanie technologii, takich jak push notyfikacje, do zwiększenia zaangażowania

Niewielkie powiadomienia tekstowe, tekstowo-graficzne lub graficzne pojawiające się na środku, lub dole ekranu, czyli push notyfikacje, przenoszą użytkownika bezpośrednio do kierowanych treści. Przypominają o dokończeniu transakcji, gdy z jakiegoś powodu klient postanowił porzucić koszyk. Główną zaletą jest bardzo sprawne dostarczanie wiadomości, bez opóźnień. Dodatkowo sprzyja to zaangażowaniu klientów.

Ponadto wystarczy prosta analiza zachowań klienta, aby wysyłać mu powiadomienia o promocjach w kategoriach, które najczęściej przegląda i dotyczące produktów, które oglądał, ale ostatecznie nie zdecydował się na zakup. W tym wariancie powiadomienia dotrą do użytkownika niezależnie, czy opuścił stronę sklepu, czy nawet zamknął przeglądarkę.

Monitorowanie i analiza zachowań użytkowników dla ciągłego doskonalenia aplikacji

Obserwowanie zachowań użytkowników aplikacji sprawia, że można ją udoskonalać pod względem aspektów, które dla klientów powodują pewne niedogodności. Tworzenie produktu cyfrowego to ciągły proces, nieustannie należy dopasowywać się do potrzeb rynkowych, wdrażać nowe, lepsze rozwiązania. Wymagana jest personalizacja oferty i produktu w zależności od tego, jak zmieniają się potrzeby klientów.

Budowanie lojalności klientów – podsumowanie

Każda firma marzy, aby mieć lojalnych klientów. Zapewnia jej to pewne zyski i możliwość dalszego rozwoju. Przygotowane w prawidłowy sposób aplikacje mobilne uwzględniające programy lojalnościowe oraz nowoczesne technologie są kluczowymi narzędziami w budowaniu relacji z klientami. Zyskujesz przewagę nad konkurencją i wzrost sprzedaży oferowanych produktów. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację