Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Co trzeba zrobić, aby sklep internetowy przyciągnął uwagę?

Co Trzeba Zrobić, Aby Sklep Internetowy Przyciągnął Uwagę? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Doświadczenia użytkownika, czyli UX to najważniejszy aspekt, na jakim musisz się skupić, projektując sklep internetowy. Połącz estetykę, intuicyjną nawigację oraz funkcjonalność, a zaprojektujesz witrynę o bardzo dużej konwersji. 

Dlaczego tak istotne jest przemyślane projektowanie sklepu internetowego?

Użytkownik w internecie decyzję o zakupie podejmuje w ułamku sekundy. Pierwsze wrażenie, jakie zrobi na nim strona internetowa, zaważą na jego dalszych działaniach. Estetycznie i profesjonalnie wyglądająca witryna buduje zaufanie, co ma pozytywny wpływ na finalizację transakcji.

Projektując stronę internetową, zwróć uwagę na:

  • intuicyjny układ strony,
  • czytelne CTA, czyli wezwanie do działania np. w formie przycisków oraz dobrze widocznych haseł,
  • szybki proces zakupowy.

Strona internetowa musi być dostosowana do dynamicznie zmieniających się trendów takich, jak AI czy analiza danych. Możesz w ten sposób skutecznie dotrzeć do odbiorców i spersonalizować ofertę. 

Dlaczego tak dużym wyzwaniem jest stworzenie sklepu internetowego, który odniesie sukces?

Aktualnie w sieci działa wielu sprzedawców. Każdy z nich posiada własną stronę internetową lub oferuje produkty na popularnych aukcjach internetowych. Tylko strony internetowe zapewniające pozytywne doświadczenia użytkownika i ze spersonalizowaną ofertą są w stanie zaistnieć na dłużej. 

Nieustannie zwiększają się również oczekiwania klientów. W dobie sztucznej inteligencji, analizy danych, inteligentnych rekomendacji oraz płynnych płatności każdy oczekuje szybkiego procesu zakupowego. Zwiększyła się również świadomość klientów w zakresie bezpieczeństwa. Każdy zwraca uwagę, czy strona internetowa posiada certyfikat SSL i ochronę danych personalnych. 

Warto podkreślić, że większość transakcji internetowych jest realizowanych za pomocą smartfona. Strona musi być responsywna, działać błyskawicznie i zapewniać skuteczny dostęp do wszystkich niezbędnych informacji, które mogą przekonać do zakupu. 

Jak stworzyć profesjonalną platformę sprzedażową?

Zrobisz to w 4 prostych krokach, zwracając uwagę na aktualnie obowiązujące trendy i stosując skuteczne rozwiązania sprzedażowe.

1. Grupa docelowa

Musisz wiedzieć, kto najczęściej kupuje produkty, które oferujesz. Pozwoli to na precyzyjne stworzenie strategii marketingowej oraz wszystkich przekazów. Zwróć uwagę na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a także status zawodowy użytkowników, ich zachowania zakupowe, a także główne problemy i potrzeby, które rozwiązuje Twój produkt.

2. Postaw na profesjonalną platformę sprzedażową

Możesz zdecydować się na platformę open source (pełna kontrola nad kodem źródłowym) lub SaaS, działającą na zasadzie abonamentu. Wybierz rozwiązanie dostosowane do Twojego budżetu, indywidualnych potrzeb, jak i łatwości zarządzania. 

3. Wydajny hosting to podstawa

Stabilną stronę internetową buduje wydajny hosting. Decyduje o szybkości działania witryny, możliwości obsługiwania dużego ruchu, a także bezpieczeństwie przechowywania danych. Możesz postawić na wariant współdzielony (tani, łatwy w obsłudze), dedykowany (pełna moc serwera dla Twojej strony) lub chmurowy (elastyczny i skalowalny). 

4. Postaw na skuteczną domenę

Nazwa domeny Twojej marki powinna być krótka i czytelna, rozpoznawalna, powiązana z Twoją działalnością i wyposażona w bezpieczną końcówkę m.in., .pl lub .com. 

Stwórz sklep internetowy, który przyciąga uwagę

Profesjonalny sklep internetowy, który przyciąga uwagę użytkownika, posiada przede wszystkim przemyślaną nawigację, intuicyjny interfejs, a także skuteczną prezentację produktów. Kieruj się również zapewnieniem pozytywnych doświadczeń użytkownika, a uzyskasz dużą ilość konwersji. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację

    Telefon WhatsApp E-mail