Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest pożądana przez każdego właściciela strony internetowej. Niestety, nie jest dana raz na zawsze. Pozycjonowanie jest ciągłym procesem, w który trzeba być zaangażowanym, reagować na nowe trendy, jak i wprowadzać aktualizacje umożliwiające budowanie silnej pozycji strony. Sprawdź przyczyny najczęstszych spadków widoczności w Google.
Regularne zmiany w algorytmach Google
Google ciągle się rozwija, udoskonala platformę, reaguje na zmieniający się świat i potrzeby internautów. Aktualizacje, jakie wprowadza, potrafią sporo namieszać w pozycjach stron internetowych. Niektórzy właściciele mogą się niemiło zaskoczyć, że ich strona z wysokiej pozycji spadnie na znacznie niższą. Trzeba przede wszystkim na bieżąco śledzić plany Google, co do zmian. Wiele informacji znajdziesz na portalach branżowych.
Korzystając z usług specjalisty od SEO i pozycjonowania, będziesz w stanie szybko i skutecznie na nie reagować, utrzymując jednocześnie swoją stronę na wysokiej pozycji w Google.
Kara od Google
Nieposłuszeństwo, nieprzestrzeganie zasad, Google kara bardzo surowo. Możesz nie tylko utracić wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także trwale stracić dostęp do swojej witryny. Wszystko zależy od kalibru popełnionego „przestępstwa”.
Działaniami, które mogą zaszkodzić Twojej witrynie jest przede wszystkim publikowanie skopiowanych z innych stron treści, a także rozległe praktyki z zakresu Black Hat SEO.
Stosowanie się do zasad, jakie ustanawia Google jest bardzo ważne, jeżeli chcesz działać legalnie i nie tracić wypracowanej widoczności.
Przegrywasz z konkurencją
Analizy SWAT, ciągłe zerkanie na konkurencję są niezwykle ważne w prowadzeniu profesjonalnej działalności internetowej. Musisz wiedzieć, jakie ruchy wykonują firmy w branży, aby również udoskonalać swoją firmę.
Jeżeli zauważasz spadki w widoczności witryny, warto sprawdzić, czy konkurencja nie zwiększyła nakładów na pozycjonowanie. Trzeba szybko reagować, skontaktować się ze specjalistą SEO i wdrożyć działania, które pozwolą na utrzymanie dobrej pozycji i konkurowanie z najlepszymi w branży.
Błędy w poczynionych zmianach na stronie
Wprowadzając zmiany na swojej stronie internetowej musisz liczyć się z tym, że Google może w różny sposób na nie zareagować. Poważny problem pojawi się, gdy usuniesz podstronę, która generowała bardzo dobry ruch organiczny. To może przyczynić się do utraty dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Czasem także przeniesienie witryny na inny serwer czy skorzystanie z usług nowego hostingu może spowodować pogorszenie widoczności. Aby do tego nie dopuścić, warto zastosować przekierowanie 301. Pozwoli to na automatyczne przekierowanie internauty ze starej strony na nową.
Twoja oferta jest sezonowa
Zmniejszenie wyświetleń strony i spadek pozycji może wynikać także z sezonowości Twojej strony. Latem dużo mniej internautów wyszukuje sprzęt narciarski czy typowo zimowe sporty. Trzeba po prostu przeczekać ten trudny okres i liczyć, że w okresie zimowym wyniki będą nadal tak dobre, jak przed rokiem.