Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jak pozycjonować aplikację mobilną?

Pozycjonowanie Aplikacji Mobilnych zdjęcie nr 13

Tworzenie aplikacji mobilnej to dopiero pierwszy krok na ścieżce do pozyskania z niej konwersji. Popularnym sposobem promocji jest obecnie pozycjonowanie aplikacji. Warto poznać zasady najskuteczniejszych działań, których celem jest wypromowanie i dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Na czym polega pozycjonowanie aplikacji mobilnych?

ASO (App Store Optimization) to działania optymalizacyjne, które polegają na budowaniu popularności aplikacji w największych serwisach takich, jak Google Play czy App Store. Choć działania te nie są aż tak popularne jak SEO, nadal rozwijają się i dostarczają szereg nowych rozwiązań. Można dzięki nim uzyskać lepszą pozycję w wyszukiwarkach sklepów.

Optymalizacja aplikacji mobilnych opiera się przede wszystkim na link buildingu, a także promowaniu poprzez artykuły gościnne i sponsorowane. Więcej technik pozycjonowania przedstawimy poniżej.

Strategie pozycjonowania aplikacji mobilnych

W pozycjonowaniu aplikacji mobilnej znaczenie ma każdy aspekt:

  • nazwa aplikacji,
  • opis aplikacji,
  • słowa kluczowe zawarte w opisie,
  • liczba pobrań,
  • oceny i recenzje.

Pozycioner ma wpływ tylko na trzy pierwsze aspekty. Może poddać je modyfikacji, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Reszta zależy już tak naprawdę od projektu aplikacji i jego użyteczności zdaniem internautów. Jedno podoba się bardziej niż inne, dlatego trzeba mieć na uwadze, że nie każda aplikacja odniesie sukces.

Skuteczne pozycjonowanie aplikacji w Google Play

Nazwa aplikacji powinna zawierać słowo kluczowe najlepiej je opisujące. Np. w Google Play znana na całym świecie aplikacja Spotify zyskała dodatkowy człon: Spotify – muzyka i podcasty.

Wymyślając nazwę aplikacji, należy pamiętać o ograniczeniu, jakim jest limit znaków: tylko 50 zzs. Należy także pomyśleć o atrakcyjnym opisie produktu zawierającym najistotniejsze frazy kluczowe. Bardzo ważne jest, aby był on także czytelny. Musi być atrakcyjny dla internautów, jak i algorytmów Google.

Najlepsze praktyki pozycjonowania aplikacji w App Store

Nazwa aplikacji znajdujących się w App Store może mieć długość maksymalnie 30 zzs. Tutaj Spotify zdecydowało się na nieco inny zabieg, dodając do głównego członu hasło: odkryj nową muzykę. Zaraz pod główną nazwą produktu znajduje się podtytuł: słuchaj podcastów i utworów.

App Store nie wymaga długich i rozbudowanych opisów, ponieważ frazy kluczowe umieszcza się w odrębnych miejscach. Nadal jednak trzeba pamiętać, aby opis zachęcał do skorzystania z aplikacji.

Dlaczego warto pozycjonować aplikacje mobilne w wyszukiwarkach popularnych sklepów?

Pozycjonowanie aplikacji jest istotne z kilku powodów:

  • możesz dotrzeć z produktem do konkretnej grupy docelowej,
  • masz szansę na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania Google Play i App Store,
  • możesz zwiększyć ilość pobrań aplikacji, a tym samym wypracować jej większą popularność.

Marketing aplikacji mobilnych oparty o pozycjonowanie wpływa na przychody Twojej firmy. Możesz zarabiać znacznie więcej, jeżeli promocja aplikacji mobilnych będzie skuteczna. Im więcej pobrań, tym większa szansa, że internauci skorzystają z Twoich usług czy kupią oferowane produkty.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych warto więc oprzeć o ASO. Należy na te działania przekierować ok. 70% budżetu marketingowego, a już po kilku miesiącach można będzie zobaczyć realne korzyści i osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Najważniejszym będzie oczywiście większa widoczność aplikacji mobilnych w popularnych wyszukiwarkach sklepów.

Techniki pozycjonowania aplikacji – podsumowanie

Aby ułatwić sobie pozycjonowanie aplikacji mobilnych, warto pamiętać o 7 kluczowych elementach, na których warto się skupić:

  • tytuł i podtytuł aplikacji,
  • aspekty wizualne,
  • opis aplikacji,
  • nazwa developera,
  • słowa kluczowe,
  • odpowiednie zlokalizowanie aplikacji,
  • ocena i liczba pobrań.

Stworzenie wysokiej klasy aplikacji to za mało, aby odnieść sukces. Trzeba także skupić się na działaniach pozycjonerskich. Uda się dzięki temu osiągnąć bardzo dobre pozycje w App Store oraz Google Play. ASO dostarcza narzędzia, z których należy skorzystać, aby wypracować najlepsze rezultaty.

Skupiając się na pozycjonowaniu w kontekście aplikacji mobilnych można liczyć na osiągnięcie dużego sukcesu w działalności internetowej. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację