Dobry content marketing ma kluczowy wpływ na sukces w pozycjonowaniu. Niestety, nie wszyscy właściciele stron oraz sklepów internetowych potrafią wykorzystać go w pełni. Co więcej, popełniają wiele błędów, które postaramy się tutaj przedstawić.
Mit 1: Na stronie musi znajdować się dużo treści, aby pozycjonowanie okazało się skuteczne
Duża ilość treści ma wpływ na pozycjonowanie, ponieważ możesz w nich zawrzeć sporo słów kluczowych, ale większe znaczenie ma jakość. Jeżeli przygotowane materiały nie będą niosły za sobą żadnej wartości, użytkownik szybko się do nich zniechęci, a na pewno Google to zauważy.
Warto więc inwestować w mniej, ale wyższej jakości treści przygotowanych przez profesjonalnego copywritera z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem.
Mit 2: Treści na stronę internetową można kupić bardzo tanio
Oczywiście, że można, ale czy ma to sens? Za najniższe stawki na rynku otrzymasz materiały słabej jakości typu precle, które nie mają żadnej wartości, są bełkotem. Treści niskiej jakości nie wpłyną w żaden pozytywny sposób na pozycjonowanie Twojej strony. Jakość kosztuje i to nie mało.
Mit 3: Każdy jest w stanie przygotować skuteczne treści na stronę internetową
Jeżeli chcesz profesjonalnie działać w internecie, musisz współpracować z najlepszymi. Nie każda agencja SEO zatrudnia copywriterów posiadających odpowiednią wiedzę i doświadczenie umożliwiające tworzenie wysokiej jakości content marketingu. Nie każdy styl pisania będzie również odpowiadał Twoim odbiorcom.
Wybierając specjalistę od treści, zwróć uwagę na jego portfolio, doświadczenie w pisaniu treści dla podobnej branży, w której działasz, styl pisania, a także na jakość zapewnianej współpracy, w tym komunikatywność. Tworzenie treści na stronę to proces wymagający współpracy, przegadania wielu kwestii. Warto, aby współpraca na linii copywriter-właściciel strony była satysfakcjonująca.
Mit 4: Zaangażowanie właściciela strony w tworzenie treści nie jest konieczne
Absolutnie niezbędna jest współpraca z właścicielem strony na każdym etapie tworzenia treści. Powinien on nanosić swoje uwagi, sugerować słowa, frazy, zwroty, które jego zdaniem przemówią do grupy docelowej, którą w końcu zna on najlepiej.
Agencja SEO, gdy rozpoczyna współpracę z właścicielem strony, powinna bardzo dokładnie zbadać jego potrzeby i konsultować zmiany w nich na każdym etapie tworzenia treści. Dzięki temu powstanie materiał satysfakcjonujący dla obu stron.
Mit 5: Content marketing obejmuje wyłącznie treści zamieszczane na stronie internetowej
Chcesz skutecznie działać w sieci i promować swoje usługi? Nie możesz koncentrować się wyłącznie na tworzeniu treści na stronę internetową. Musisz budować efektywne treści w social mediach, Google Ads, ale wskazane jest także zamieszczanie atrakcyjnych zdjęć, podcastów, filmików na YouTube. Im więcej robisz, tym Twój zasięg i pozycja w sieci zwiększają się.
Content marketing powinien więc obejmować nie tylko czyste treści, ale także inne formy przekazywania informacji, a przekaz będzie interesujący dla grupy docelowej.