Jak powinien wyglądać idealny opis produktu w sklepie internetowym? Oto zasady, jakich trzeba przestrzegać, aby Twój biznes internetowy miał szansę przebić konkurencję.
Opisy produktów pisz z myślą o SEO, ale nie tylko
Algorytmy Google oceniają takie czynniki, jak optymalne nasycenie słowami kluczowymi, odpowiednią długość oraz strukturę opisu. Im lepiej dostosujesz się do wymagań, tym wyżej w wynikach wyszukiwania pojawia się produkt, a to na pewno przełoży się na lepszą sprzedaż.
Opisy produktów warto tworzyć ze wsparciem popularnych narzędzi:
- Google Trends,
- planera słów kluczowych Google Ads,,
- Surfer SEO,
- Senuto.
Powyższe narzędzia dostarczają wiedzy o tym, czego ludzie szukają w internecie oraz jakie słowa kluczowe są najpopularniejsze.
Oczywiście nie możesz skupiać się wyłącznie na optymalizacji opisów produktów pod SEO. Ważne jest, aby powstający tekst był nacechowany emocjami, ponieważ ma on największą wartość marketingową. Jeżeli skupisz się wyłącznie na aspektach SEO, a nie dodasz do opisu „tego czegoś”, nie wprowadzisz do swojego sklepu atrakcyjnych treści mogących zainteresować kupującego.
Przeczytaj również
Czego nie robić tworząc opis produktu?
Nie warto na stronę sklepu online kopiować opisu, który znajduje się już u producenta. Konsumenci aktualnie oczekują pozyskania dodatkowych informacji o produkcie, który zamierzają kupić. Wchodząc do Twojego sklepu internetowego, chcą uzyskać wskazówki, dlaczego akurat ten produkt, jest godny ich uwagi oraz jak oceniają go inni klienci.
Dobrze przygotowany opis produktu ma zastąpić sprzedawcę. Jego zadaniem jest zainteresowanie klienta, doradzenie, a tego przekonanie go do zakupu. Poprzez opis możesz pokazać konsumentowi, że rozumiesz jego potrzeby.
Jak przygotować opisy produktów w sklepie internetowym? Podstawowe zasady
Opisy produktów w sklepie internetowym powinny być przede wszystkim poprawne językowo. Nie mogą zawierać błędów ortograficznych, literówek oraz złej interpunkcji. Ważne jest zastosowanie lekkiego, chwytliwego i jasnego stylu. Dobrym pomysłem jest wplecenie w opis elementów humorystycznych, jeżeli rodzaj towaru na to pozwala.
- Przygotuj czytelny dla każdego przekaz, bez trudnych branżowych pojęć.
- Unikaj długich i złożonych zdań, strony biernej oraz imiesłowów. Stosuj czas teraźniejszy i dynamiczne określenia takie, jak m.in. błyskawicznie, zwiększa, poprawia.
- CAPS LOCK stosuj wyłącznie przy nazwach własnych, które wymagają jego użycia. Inaczej podpadniesz algorytmom wyszukiwarki
- Nie przesadzaj z oficjalnymi zwrotami i pisaniem „Klient” wielką literą. Wystarczą zwroty grzecznościowe, takie jak Twój, Cię.
- Zadbaj o odpowiednie formatowanie — nie stosuj podwójnej spacji, a także nie zastępuj cudzysłowu przecinkami i apostrofami.
- Unikaj oklepanych haseł, które bardzo często występują na Allegro, czyli „Mamy najlepszą ofertę w całym Internecie”. Sprawiają, że Twój sklep wygląda kiczowato, a przecież chcesz wykazać się profesjonalną działalnością, prawda?
- Stosuj język korzyści. Pokaż poprzez opis produktu, co konsument zyska w zamian za zakup np. lepsze samopoczucie, atrakcyjny wygląd, więcej czasu dla siebie. Istotne jest, aby dobrze znać grupę docelową, tworząc opisy produktów do sklepów internetowych.
- Zadbaj o jasną strukturę opisów produktów. Podziel tekst na akapity, zastosuj nagłówki, a najważniejsze informacje wyróżnij pogrubieniami lub wymień je w punktach. Warto przygotować osobne zakładki ze składem, cechami charakterystycznymi oraz dodatkowymi informacjami.
- Unikaj duplicate content, czyli kopiowania opisów. Ta praktyka jest niemile widziana zarówno przez algorytmy, jak i klientów. Jeżeli w asortymencie Twojego sklepu jest kilka takich samych produktów, ale w innych wariantach kolorystycznych, postaraj się przygotować opisy przynajmniej różniące się w kilku elementach.
Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście
Elementy, które powinien zawierać każdy dobry opis produktu
- W sklepie internetowym powinny znaleźć się opisy produktów o długości 1000-1500 znaków ze spacjami. Nie ma problemów z ich pozycjonowaniem.
- Zadbaj o zrozumiały tytuł, który zawiera nazwę, typ produktu, model, markę i cechę charakterystyczną, ale bez szczegółowych danych i skrótowców.
- W opisie głównym należy zamieścić najważniejsze cechy produktu, a także wskazanie, co klient zyska na zakupie.
- Opis szczegółowy powinien być rozwinięciem opisu głównego. Należy zamieścić dodatkowe informacje i wymienić korzyści z zakupu. Dobrze wyglądają tabele z rozmiarami oraz składem.
- Słowa kluczowe należy dobierać przy pomocy odpowiednich narzędzi. Liczba fraz jest uzależniona od długości opisu.
- Opisy produktów w sklepie internetowym warto wzbogacić o opinie klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty. Możesz dodać historię produktu, ciekawostki na jego temat, a także przydatne wskazówki, jak z niego korzystać. Popularne jest zamieszczanie materiałów video pokazujących, jak zastosować produkt w praktyce.
Skoro już wiesz, jak przygotować opis produktu do sklepu internetowego, czas wziąć się do pracy, aby wyprzedzić konkurencję. Trzymaj się powyższych zasad, a dobrze opiszesz każdy towar.