W skład piramidy SEO wchodzą SEO techniczne, struktura strony, treści i linki. Każdy z tych elementów ma bardzo duże znaczenie, ale liczy się również kolejność ich wdrażania. Warto dowiedzieć się, jakich błędów nie popełniać, aby osiągnąć dobre efekty z pozycjonowania.
Piramida SEO i jej najważniejsze elementy
- SEO techniczne – dotyczy wszystkich aspektów związanych z technicznym funkcjonowaniem strony internetowej. Obejmuje m.in. szybkość ładowania, optymalizację plików graficznych, strukturę URL, poprawne ustawienie plików robots.txt, mapę strony.
- Struktura strony – sposób zorganizowania strony ma bardzo duże znaczenie dla osiągnięcia dobrych rezultatów z pozycjonowania. Należy zastosować odpowiednią hierarchię stron i podstron, zadbać o intuicyjną nawigację, a także rozmieszczenie poszczególnych elementów. Dobrze zaprojektowana struktura jest przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.
- Treści – wszystkie materiały tekstowe, graficzne i multimedialne powinny odpowiadać na zapytania użytkowników, posiadać wysoką wartość merytoryczną. Należy unikać duplikatów. Content musi być unikatowy, zoptymalizowany pod kątem fraz kluczowych i zasad SEO.
- Linki – należy korzystać wyłącznie z wartościowych linków zewnętrznych i wewnętrznych. Linki wewnętrzne umożliwiają skuteczną nawigację po stronie i wskazują Google, które podstrony są najważniejsze. Linki zewnętrzne natomiast prowadzą do witryny z zewnętrznych stron, pomagają w budowaniu autorytetu, a także umożliwiają wypracowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Kolejność wdrażania elementów piramidy SEO
Zawsze zaczynaj od podstawy, a w tym przypadku jest to SEO techniczne. Gdy wykonasz wszystkie niezbędne działania pozwalające na poprawne funkcjonowanie strony, możesz przejść do tworzenia jej struktury, a następnie wprowadzania treści zgodnych z zasadami SEO. Ostatnim elementem Twoich działań powinno być linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Pomijając którykolwiek z elementów piramidy SEO, możesz nie osiągnąć efektów pozycjonowania, które przynoszą wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Najczęstszym problemem jest niewykonywanie w odpowiedniej kolejności struktury strony. Wiele osób pozostawia ten element na sam koniec, a jest to bardzo duży błąd. Powoduje to aż 90% problemów z brakiem ruchu. Aby się na to nie narazić, postępuj zgodnie z wyżej wymienioną hierarchią.
Piramida SEO i jej wpływ na pozycjonowanie
Piramida SEO pomaga zrozumieć, co jest najistotniejsze w trakcie budowania strony i działań związanych z pozycjonowaniem. Wskazuje, w jakiej kolejności należy wykonać prace, aby osiągnąć zadowalające rezultaty. Rozpoczynając od SEO technicznego, następnie przechodząc do budowania struktury strony, dajesz sygnał Google, że znasz podstawy działań. Musisz również stawiać na wartościowe i unikatowe teksty, które przyciągają ruch. Natomiast linki pomagają zbudować autorytet witryny.
Postępując zgodnie ze wskazaną kolejnością, osiągniesz sukces w pozycjonowaniu strony internetowej.