Pozycjonowanie to wieloetapowe działanie, które przynosi korzyści jedynie wtedy, gdy przestrzega się wszystkich zasad. Bardzo ważna jest optymalizacja techniczna strony. Warto wiedzieć, co obejmuje.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – co jest najważniejsze?
Grupa Improve – Agencja reklamowa Poznań świadczy profesjonalny zakres usług dotyczących pozycjonowania sklepów internetowych. Możesz skorzystać z pomocy fachowców, którzy dokładnie wiedzą co zrobić, aby osiągnąć cel, jakim jest zwiększenie ruchu i sprzedaży. Czy działania są profesjonalne? Oczywiście, że tak. Firmy marketingowe Poznań takie, jak Improve mają ogromne doświadczenie w działalności internetowej, dlatego są w stanie przygotować pakiet usług, których najważniejszym celem jest skuteczna promocja w sieci i szybkie dotarcie do szerokiego grona klientów.
Zastanawiasz się, co jeszcze Improve może dla Ciebie zrobić? Przede wszystkim zbuduje kampanię marketingową, która obejmuje pozycjonowanie, wdrażanie różnych technik działań promocyjnych. Wykorzystywane są najnowocześniejsze standardy, dzięki którym zbudowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google jest jak najbardziej możliwe. Sklep internetowy dotrze dzięki temu z ofertą do szerokiego grona odbiorców.
Zobacz też: Pozycjonowanie
Czym jest techniczne SEO?
Techniczne SEO to działania optymalizacyjne, które należy wykonać w obrębie strony internetowej, oprócz zmiany treści. Wykonując je poprawnie ułatwiasz robotom zrozumienie i zindeksowanie poszczególnych struktur witryny, a także poprawiasz komfort użytkowania strony przez internautów.
Działania obejmujące techniczne SEO to przede wszystkim:
- przygotowanie pliku robots.txt i dodanie go na stronie,
- wdrożenie mapy strony,
- poprawa szybkości strony,
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
- wdrożenie i optymalizację meta tagów,
- wdrożenie certyfikatu SSL,
- optymalizację adresów URL,
- zaplanowanie i wdrożenie spójnej struktury linków wewnętrznych,
- wdrożenie danych strukturalnych,
- prawidłowe wdrożenie przekierowań,
- prawidłowe wdrożenie linków kanonicznych,
- zapobieganie duplikacji treści.
Narzędzia, z których możesz skorzystać, aby przeprowadzić techniczne SEO
Bardzo ważnym aspektem technicznego SEO są działania analityczne umożliwiające zrozumienie tego, jak działa strona, jakie błędy na niej występują, co dzieje się nie tak, że nie udaje się osiągnąć odpowiednich efektów z pozycjonowania.
Wśród narzędzi, z których na pewno warto skorzystać znajdują się:
- Google Search Console – sprawdza stan zindeksowania strony i ewentualne błędy, jakie na niej występują.
- Siteliner – umożliwia wykrycie zduplikowanych treści i niedziałających linków wewnętrznych.
- Ahrefs – umożliwia przeprowadzenie analizy SEO off-site oraz wykrywa wiele innych błędów.
- NetPeak Spider – służy do indeksowania strony i wykrywania błędów. Analizuje mapę stronę i kody źródłowe.
- Screaming Frog – pokazuje, jak stronę widzą roboty. Wskazuje potencjalne przeszkody w prawidłowym indeksowaniu witryny.
- DeepCrawl – bada efektywność technicznego SEO.
- Oncrawl – analizuje techniczne kwestie na stronie, ale w znacznie szerszym zakresie niż tylko pod kątem SEO.
- PageSpeed Insights – analizuję stronę pod kątem jej szybkości.
Optymalizacja techniczna SEO. Podsumowanie
Techniczne SEO wykonane w prawidłowy sposób umożliwia przystosowanie witryny do zasad rządzących robotami. Przy okazji witryna staje się komfortowa dla internautów. Wdrażając odpowiednie działania można przeprowadzić gruntowną optymalizację techniczną, bez konieczności powracania do tych kwestii w przyszłości.
Warto przeanalizować swoją stronę pod kątem SEO, z uwzględnieniem kwestii technicznych, jeżeli chcesz, aby efekty pozycjonowania były zauważalne. Z pomocą eksperta wykonasz działania poprawnie i przede wszystkim w przestrzeni internetowej Twoja strona będzie bardzo dobrze widoczna.
Sukces w sieci osiąga się małymi krokami, stosując się do zasad Google. Bez tego nie możesz myśleć o długotrwałych efektach przynoszących realne korzyści.