Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Aplikacja do rezerwacji terminów – co powinno cechować dobry system rezerwacyjny?

Aplikacja Do Rezerwacji Terminów - Kto Może Z Niej Skorzystać? zdjęcie nr 13

Wiele firm zastanawia się nad wprowadzeniem systemu rezerwacji online. Takie rozwiązanie jest wygodne dla klientów, pozwala zautomatyzować procesy w biznesie. Warto sprawdzić, czy aplikacja do rezerwacji terminów to rozwiązanie dla każdego biznesu.

System rezerwacji internetowej – definicja, możliwości, korzyści

System rezerwacji wizyt to aplikacja do rezerwacji terminów za pośrednictwem strony internetowej. Użytkownik wchodzi na daną witrynę, wybiera interesującą go usługę, ustawia jej parametry, a następnie dokonuje rezerwacji.

Narzędzie automatyzuje proces rezerwacji terminu, zmniejsza konieczność odbierania telefonów od klientów, ręczne zarządzanie kalendarzem. System wysyła przypomnienia o wizytach, zgłasza chęć ich odwołania. Dla przedsiębiorcy oznacza to oszczędność czasu i możliwość skupienia się na pracy. Przejrzysty system stanowi również dobrą bazę danych o klientach. Szybka i wygodna rezerwacja o każdej porze zwiększa opłacalność prowadzonego biznesu.

Oczywiście aplikacje do rezerwacji terminów mają również pewne wady. Najważniejszą jest koszt wdrożenia i utrzymania systemu, ale oczywiście nie musi on być wygórowany. Jest uzależniony od wybranej przez przedsiębiorcę opcji.

Przeczytaj również

Inną wadą jest natomiast konieczność przeszkolenia zespołu z zakresu obsługi aplikacji. Może to rodzić problemy, jeżeli zespół składa się z dojrzałych wiekowo pracowników, mających pewne ograniczenia technologiczne. Również część klientów może nie być zainteresowanych rezerwacją terminów przez internet. Wygodniejsze jest dla nich wykonanie telefonu lub napisanie e-maila. Dotyczy to przede wszystkim starszej generacji.

W jakich branżach sprawdzi się system do rezerwacji wizyt?

Aplikacja do rezerwacji wizyt może znaleźć zastosowanie w niemal każdej branży, w której sprzedawane są produkty i świadczone są usługi. Szczególnie jednak warto zdecydować się na tę opcję w:

  • branży beauty – salony kosmetyczne, zakłady fryzjerskie, SPA;
  • usługach medycznych – gabinety lekarskie, stomatologiczne, psycholodzy;
  • turystyce i rekreacji – hotele, domki wczasowe, wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego, noclegi, biura podróży;
  • branży gastronomicznej – rezerwacja stolików w restauracjach;
  • branży sportowej – rezerwacja sal sportowych, zapisy na zajęcia fitness;
  • branży edukacyjnej – zapisy na lekcje językowe, korepetycje, warsztaty, szkolenia;
  • biznes, konsulting, prawo, księgowość, marketing – konsultacje, rezerwacje sal konferencyjnych;
  • motoryzacji – wymiana opon, wypożyczalnie samochodowe, mechanika samochodowa, usługi transportowe;
  • rozrywce – bilety na wydarzenia;
  • usługach dla zwierząt – hotele dla zwierząt, wizyty u weterynarza.

Dedykowana aplikacja do rezerwacji online czy gotowe rozwiązanie?

Systemy rezerwacji online dostępne są w wielu wariantach:

  • aplikacje dedykowane zaprojektowane pod konkretne potrzeby firmy.
  • gotowe rozwiązania, udostępniane w ramach jednorazowej płatności,
  • gotowe rozwiązania, udostępniane w opcji subskrypcji.

Dedykowana aplikacja do rezerwacji

Duży koszt utrzymania i wdrożenia sprawia, że jest to opcja najchętniej wybierana przez duże firmy, które chcą zautomatyzować realizowane w nich procesy.

Gotowy system rezerwacji w ramach jednorazowej płatności

Najdogodniejsza opcja dla małych i średnich przedsiębiorców. Mogą skorzystać z opcji jednorazowej płatności lub subskrypcji. Dla właścicieli stron internetowych budowanych na WordPress udostępniona jest specjalna wtyczka do rezerwacji. Zazwyczaj wymaga wniesienia jednorazowej opłaty, ale daje duże możliwości, jest dopasowana do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Gotowy system rezerwacji w ramach subskrypcji

Tego typu systemu mają wiele wbudowanych opcji. Wklejane są na stronę internetową w ramach gotowego kodu, który wyświetla kalendarz do umawiania wizyt online. Cały proces wiąże się z niskimi kosztami wdrożenia, ale trzeba pamiętać o opłacaniu abonamentu.

System rezerwacyjny zapewnia szereg ułatwień dla przedsiębiorcy

Dostępność 24/7 – Umawianie wizyt jest możliwe kiedy i gdzie klient ma na to ochotę. Pracownicy mogą sprawdzać obłożenie w danym dniu, elastycznie zarządzać swoim grafikiem. Nie muszą manualnie obsługiwać papierowego kalendarza.

Łatwe zarządzanie kalendarzem – organizacja pracy całego zespołu jest ułatwiona. Firma może stworzyć kalendarz rezerwacji i udostępnić go publicznie klientom. W tym momencie mogą dokonywać rezerwacji, a zarządzanie procesem obsługi klienta jest ułatwione.

Dostępność integracji – wachlarz natywnych integracji zapewnia pełną implementację aplikacji do strony internetowej. Wszystko może działać w obrębie jednej witryny.

Wysyłanie powiadomień – automatyczne wysyłanie powiadomień do klientów o zbliżającej się wizycie sprawia, że nie trzeba tej roboty wykonywać po pracy, spędzając wolnego czasu na pisaniu SMSów.

Aplikacje do rezerwacji – podsumowanie

Wprowadzenie aplikacji do umawiania wizyt ułatwia pracę pracownikom, ale jest również wygodną opcją dla klientów. Oprogramowanie dostosowane do potrzeb branży przynosi szereg korzyści i może przełożyć się na rozwój firmy oraz większe zyski.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację