Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jakie funkcjonalności powinien posiadać sklep internetowy?

Kluczowe Funkcjonalności Sklepu Online zdjęcie nr 13

Zastanawiasz się, jak stworzyć sklep internetowy, z którego chętnie będą korzystali klienci? Poznaj najważniejsze funkcjonalności platformy sprzedażowej, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu.

Popularne funkcjonalności sklepu internetowego

Poziom rozbudowania sklepu internetowego, a także dostępne funkcje są uzależnione od potrzeb prowadzonego biznesu, jak i skali, na jaką działa przedsiębiorca. Warto zapoznać się z podstawowymi funkcjami niezbędnymi do prowadzenia profesjonalnej działalności.

Koszyk zakupowy

Oczywistym aspektem jest, że dodanie produktu to koszyka nie oznacza jego zakupu. To dopiero pierwszy etap wyrażenia przez klienta zainteresowania. Jest często traktowany jako schowek.

Ważne jest, aby koszyk w Twoim sklepie internetowym był profesjonalnie zaprojektowany, a to wpłynie na konwersję. Przydatnymi funkcjami są: sugerowanie produktów powiązanych, zapamiętywanie zawartości pomimo opuszczenia sklepu, rejestracja w trakcie zakupów. Warto zastosować także system przypomnieć o tym, jakie produkty już klient umieścił w koszyku, gdy np. po kilku godzinach czy dniach nie zdecydował się na sfinalizowanie transakcji. Można wysyłać powiadomienia e-mailowe.

Baza produktowa

Sprzedaż w internecie musi opierać się o interesujące produkty, których potrzebują klienci. Projektując bazę produktową, warto zwrócić uwagę na ułatwienia pozwalające na wyszukiwanie konkretnych rzeczy. Przy każdym produkcie powinien znaleźć się opis wraz z zaletami, a także przyciski ułatwiające zakup. Przydatna jest także atrakcyjna galeria zdjęć, warianty produktu do wyboru, a także przydzielenie produktu do kilku kategorii, tak, aby pojawiał się wiele razy w trakcie wyszukiwania.

Komentarze

Funkcjonalność sklepu internetowego, która może zwiększyć jego popularność, wzbudzić zaufanie klienta, jak i dać mu możliwość wypowiedzenia się to system komentarzy. Do pozostawienia opinii możesz zachęcić, udzielając rabatu dla najbardziej zaangażowanych kupujących.

Płatności on-line

Opcja zapłaty on-line to standard, bez którego nie może funkcjonować żaden sklep internetowy. Warto rozważyć także obsługę wielu walut. Pełna integracja z systemem płatności umożliwia szybką obsługę zwrotów i wymian, a także monitorowanie dokonywanych przez klientów transakcji. Nieustannie warto rozszerzać system o kolejne popularne opcje zapłaty, aby dostosować się do potrzeb kupujących.

Zarządzanie zamówieniami

Poprawnie przygotowany moduł zamówień umożliwia przeglądanie zakupionych towarów, ułatwia kompletowanie wysyłki, a także weryfikowanie płatności. Ważna jest możliwość filtrowania zamówień, dostęp do pełnej historii, wygodny druk listów przewozowych czy dostęp do powiadomień dla klientów. Zarządzanie w jednym miejscu pozwala na uniknięcie wielu błędów. Przekłada się na zadowolenie klientów i prowadzenie sklepu w umiejętny sposób.

Historia zakupów

Każdy klient sklepu internetowego powinien mieć dostęp do historii zakupów za pomocą jednego kliknięcia. Znacząco wpływa to na obrót sklepu, pozwala szybciej wyszukiwać towary, które spodobały się klientowi i chce je ponownie zamówić. Warto przy okazji zastosować również personalizowane e-maile, które przypominają o tym, czy nie warto kupić kolejnego opakowania produktu.

Schowek

Wielu klientów potrzebuje czasu, aby podjąć decyzję o zakupie konkretnego towaru. Funkcjonalności sklepu internetowego powinny uwzględniać te potrzeby poprzez zaprojektowanie tzw. schowka, czyli miejsca do przechowywania ulubionych towarów klienta. Mogą trafiać do niego poprzez wciśnięcie określonego znaczka, najczęściej serduszka. Funkcja pozwala zgromadzić listę towarów, które potencjalne chce nabyć klient.

Kupony i rabaty

Na tę funkcjonalność sklepu internetowego liczy każdy klient. Warto zaplanować rabaty dla stałych klientów oraz okresowe promocje. Narzędzie to skutecznie zwiększy zainteresowanie platformą sprzedażową i wpłynie pozytywnie na generowanie zysków. Można również personalizować promocje dla konkretnych grup użytkowników, np. z okazji urodzin.

Integracje z systemami IT

Funkcjonalność sklepu internetowego można rozwinąć łącząc go z zewnętrznymi systemami IT. Mogą to być systemy księgowo-finansowe, magazynowe, jak i moduły dedykowane. Dzięki nim możliwa jest m.in. aktualizacja realnego czasu dostawy danego produktu, uwzględnianie stanu magazynowego.

Zamówienia bez rejestracji/logowanie przez Facebook

Nie każdy klient ma ochotę na zakładanie konta w sklepie internetowym. Warto dać mu możliwość zakupu bez rejestracji. Powiększyć można w ten sposób grono zadowolonych klientów.

Inną opcją jest udostępnienie logowania przez już istniejące konto na Facebooku. Stanowi to złoty środek pozwalający uzyskać wiedzę o kliencie, jednocześnie ograniczając czas, który trzeba poświęcić na wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Śledzenie przesyłki

Integracja sklepu internetowego z usługami kurierskimi umożliwia śledzenie przesyłek przez klientów. Mogą otrzymać aktualne informacje o statusie nadanego towaru i planowanej dostawie. Wpływa to na zaufanie i zadowolenie klienta.

Reasumując, przedstawiliśmy listę najpopularniejszych funkcjonalności dla sklepów internetowych. Oczywiście to nie wszystkie. Każdy może wybrać takie, którego jego zdaniem pozwolą osiągnąć największy sukces i zadowolenie klientów. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację