Pozycjonowanie stron internetowych opiera się m.in. na SEO copywritingu. Dzięki poprawnemu rozmieszczeniu słów kluczowych w treściach, strona internetowa zwraca uwagę algorytmów Google, które umieszczają ją na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. To z kolei umożliwia dotarcie do szerokiego grona internautów.
Frazy kluczowe to grupy wyrazów, na które pozycjonuje się daną stronę internetową. Określają one również tematykę witryny, przyciągają uwagę internautów poszukujących informacji z danej tematyki. W pozycjonowaniu odgrywają one bardzo dużą rolę, ponieważ umożliwiają zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce.
Słowa kluczowe – dlaczego warto dobierać je rozważnie?
Dobór słów kluczowych powinien zostać poprzedzony rzetelnym reaserchem. Tylko wtedy wpłyną on na skuteczność pozycjonowania. Algorytmy Google oceniają witrynę w zaledwie kilka sekund, dlatego tak ważna jest precyzja fraz kluczowych. Muszą być one powiązane z najczęstszymi zapytaniami internautów, a wtedy wywindują stronę wysoko w wynikach wyszukiwania.
Wysoką jakością muszą wyróżniać się zarówno zastosowane frazy, jak i same treści. Google w ostatnim czasie zwraca bardzo dużą uwagę na merytoryczność stron internetowych.
Najpopularniejsze rodzaje słów kluczowych
Frazy krótkiego ogona – short tail
Są to frazy ogólne, zbudowane z jednego lub maksymalnie dwóch słów. Najczęściej szeroko powiązane są z branżą klienta. Dla branży odzieżowej mogą to być: sukienki, buty, torebki. Wyróżniają się dużą ilością miesięcznych wyszukań, ale nie generują wartościowego ruchu.
Frazy długiego ogona – long tail
Wyróżniają się konkretnym nawiązaniem do produktów i usług. Składają się z wielu słów i odgrywają bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania. Dla branży odzieżowej może to być: buty na wesele Warszawa sklep. Istotne jest, aby zastosować różnorodne frazy długiego ogona, ponieważ nie generują one aż tak dużego ruchu jak short tail.
Jak umiejętnie wprowadzać frazy kluczowe do tekstu?
Frazy kluczowe do tekstu należy wprowadzać przede wszystkim w naturalny sposób, musi być on nadal poprawny językowo oraz wartościowy dla odbiorcy. Należy rozmieszczać je równomiernie i powtarzać 2-3 razy na 1000 zzs.
Dużym wyzwaniem dla każdego copywritera jest wplatanie w treści nienaturalnie brzmiących słów kluczowych. Generują one jednak wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego trzeba posiadać niemałe umiejętności, aby w tekście naturalnie umieścić frazę: sklep sukienki cennik.
Słowa kluczowe w nagłówkach
Najtrudniejsze frazy kluczowe warto stosować w nagłówkach. Można zastosować tam równoważniki zdań i choć czasem nie brzmią do końca naturalnie, w tej formie wyglądają znacznie lepiej niż w samej treści. Stosować można tutaj: kropki, dwukropki, myślniki.
Słowa kluczowe w spisach treści
Z punktu widzenia pozycjonowania jest to bardzo dobry zabieg, dodatkowo wyróżniający także frazy kluczowe. Częstym zabiegiem w dłuższych artykułach jest tworzenie akapitu: „Z tego artykułu dowiesz się” i stosowanie wypunktować wraz ze słowami kluczowymi.
Lokalne słowa kluczowe
Frazy takie, jak suknie wieczorowe Warszawa nie mają szans, aby w treści wyglądać naturalnie. Możesz jednak wprowadzać je do nagłówków i rozbić poprzez myślniki. Jeżeli trzeba umieścić frazę w tekście, można rozdzielić ją na dwa zdania: Gdzie kupisz suknie wieczorowe? Warszawa oferuje wiele butików… Brzmi to już znacznie naturalniej.
Treści trzeba pisać pod ludzi, jak i roboty
Realizując treści na strony internetowe, jak i wykonując pozycjonowanie, trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy tym, co jest atrakcyjne dla ludzi, a co pozwoli na zadowolenie robotów. Wykorzystując wiedzę na temat algorytmów wyszukiwarki, jak i umiejętności pisarskie, tekst można wzbogacić o frazy kluczowe w poprawny i naturalny sposób.