Wróć

Jakie czynniki wpływają na ranking wyszukiwarek Google?

Czynników, które mają wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest naprawdę dużo. Pozycjonerzy przez lata działalności wiele z nich odkryli i wykorzystują na swoją korzyść. Wymienić ich wszystkich jednak się nie da, ze względu na dużą dynamikę zmian serwowanych przez Google. Jedynym ratunkiem jest śledzenie trendów i bieżące reagowanie na zmiany.


Rozwiń sklep internetowy z agencją reklamową Improve

Grupa Improve zajmuje się profesjonalnym tworzeniem sklepów internetowych. Tworzy przestrzenie w internecie, w których można zrobić wygodne zakupy.

Sklep internetowy – pozycjonowanie – Grupa Improve

To zaledwie garstka usług, jakie znajdziesz w ofercie Improve. Agencja marketingowa troszczy się o potrzeby klientów na różnych poziomach. Co ważne kampanie e-marketingowe są prowadzone z bardzo dużą dokładnością, z wykorzystaniem innowacyjnych, nowatorskich technik. To daje szansę na dobrą promocję w sieci.

Oferta na sklepy internetowe Poznań

Chcesz prowadzić funkcjonalny, nowoczesny sklep internetowy? Z pomocą Improve na pewno Ci się to uda. Zostanie stworzona witryna w pełni funkcjonalna, wyposażona w ułatwiające zakupy wtyczki. Zarówno realizacja transakcji, jak i zarządzanie sklepem nie będą stanowiły większego problemu.

Pozycjonowanie sklepu przez agencję reklamową Improve umocni pozycję witryny w sieci, a to przełoży się na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do szerokiego grona klientów.

Czym są czynniki rankingowe Google?

Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google to elementy znajdujące się na stronie, jak i poza nią. Roboty Google biorą je pod uwagę ustalając kolejność stron w rankingu. Poprzez analizę czynników SEO on-site oraz off-site, Google jest w stanie zaproponować internautom najbardziej trafne wyszukiwania.

Jeżeli pozycjoner chce profesjonalnie wykonać pozycjonowanie, musi posiadać rozległą i aktualną wiedzę na temat czynników rankingowych Google. Wszyscy specjaliści od budowania popularności w sieci korzystają z najważniejszych elementów SEO, aby wpływać na umocnienie pozycji firmy w sieci.

Ile jest czynników rankingowych?

Trudno powiedzieć, ile jest czynników rankingowych. To pytanie do Google, ponieważ jako jedyne narzędzie posiada pełną wiedzę na ten temat. W 2006 roku określono, że pozycja w wynikach wyszukiwana Google zależy od ponad 200 czynników. Pamiętajmy, że od tego czasu wiele się zmieniło, a i ta liczba na pewno również wzrosła.

Można jednak wyróżnić kilka najważniejszych czynników, które Google bierze zawsze pod uwagę budując ranking wyszukiwarki:

  • treść znajdująca się na stronie,
  • optymalizacja techniczna strony,
  • optymalizacja UX,
  • środowisko wokół strony internetowej, m.in. zewnętrzne linki sponsorowane,
  • jakość zastosowanej domeny.

W 2021 roku specjaliści wyróżnili listę 10 najważniejszych czynników, które brane są pod uwagę w budowaniu rankingu Google:

  1. Wysokiej jakości treści, które powinny być oryginalne, unikalne, wartościowe, a średnia długość tekstu na pierwszej stronie nie powinna przekraczać 1890 słów.
  2. Linki zwrotne stanowią ważną część algorytmu Google i wpływają na indeksowanie strony internetowej. Powiązanie wysokiej jakości treści z linkami zwrotnymi jest niezbędne do generowania ruchu organicznego.
  3. Kolejne na liście są intencje wyszukiwarki, czyli tak naprawdę oczekiwania internautów. Musisz mieć szczęście, aby wpasować się w aktualne potrzeby poszukujących treści.
  4. Znaczenie ma również szybkość ładowania strony internetowej. Ludzie nie lubią czekać, szybko się zniechęcają, nie poświęcą ani sekundy dłużej na witrynę, która nie odpala się w ułamku sekundy.
  5. Przystosowanie do urządzeń mobilnych jest wymogiem koniecznym, ponieważ większość użytkowników szuka informacji na tabletach oraz smartfonach.
  6. Bardzo ważny jest autorytet domeny, którą posiadasz. Im wyższy wynik osiągniesz w skali od 1 do 100, tym lepiej dla efektów pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Podnieść status możesz m.in. zdobywając wartościowe linki zwrotne.
  7. Optymalizacja słów kluczowych jest niezbędna w budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google. Należy m.in. dodać frazy w adresie URL, uwzględnić je w nagłówkach H2 i H3, a także przygotować wartościowe meta description.
  8. Ustal przyjazną strukturę strony, która ułatwi poszukiwanie informacji.
  9. Twoja witryna musi być bezpieczna, z pełnym szyfrowaniem danych, z aktualizacjami wykonywanymi na bieżąco.
  10. Liczy się także doświadczenie właściciela strony, jego historia, a także dotychczasowa współpraca z Google.