Aby dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów, nie wystarczy samo założenie sklepu internetowego. Przyda się również pozycjonowanie. Optymalizacja strony pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnie większy ruch.
Na czym polega pozycjonowanie sklepu online?
Celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej poprzez zastosowanie szeregu czynników, a także uzyskanie większej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces jest długotrwały, wymaga cierpliwości i reagowania na zewnętrzne czynniki.
Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie obejmuje działania z zakresu on-site oraz off-site.
Działania on-site obejmują czynności na stronie internetowej dotyczące optymalizacji technicznej i content marketingu. Działania off-site są związane ze strategią link building, co ma zwiększyć autorytet strony.
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?
- Wyższe zyski — pozycjonowanie pozwala dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Duża liczba odwiedzających, zwiększa szansę na zakup oferowanego produkt, a tym samym na zyski.
- Większy ruch na stronie — wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania na popularne słowa kluczowe sprawi, że na Twoją stronę trafi więcej odwiedzających.
- Większa rozpoznawalność — możesz zaistnieć w sieci, zapadniesz w pamięci wielu internautów, a dzięki temu chętniej będą Cię polecali znajomym. To bardzo ważne, aby budować autorytet wśród klientów.
- Przewaga nad konkurencją — internauci wybierają przede wszystkim strony pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją w zakresie dotarcia do klienta.
- Zaufanie klientów — wartościowe, atrakcyjne strony, na których znajdują się wysokiej jakości treści, wzbudzają zaufanie klientów.
- Nowi odbiorcy — możesz dotrzeć do nowych odbiorców, którzy być może staną się Twoimi klientami.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Koszt pozycjonowania jest uzależniony od kilku czynników. Ostateczna kwota zależy od:
- metody i nakładu pracy — tanie oferty pozycjonowania skupiają się na metodach, które w przyszłości mogą wyrządzić bardzo dużo szkód dla strony. Linki są generowane przez automaty, prowadzą do niskiej jakości stron, a tym samym osiągane efekty są mniej trwałe i wartościowe;
- konkurencyjności — pozycjonowanie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, reagowania na bieżącą sytuację na rynku. Trzeba liczyć się z ponoszeniem sporych kosztów, aby osiągnąć rezultaty i wyprzedzić konkurencję;
- jakości i stanu witryny — czynnikiem decydującym o kosztach pozycjonowania jest również wiek strony internetowej, częstotliwość jej aktualizowania, a także obecny stan optymalizacji.
Pozycjonowanie jest bardzo ważnym aspektem działania sklepu internetowego. Wymaga czasu, wiedzy, umiejętności. Kompleksowe działania pomagają w odniesieniu sukcesu, dlatego warto skorzystać z usług najlepszych specjalistów SEO.