Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Pozycjonowanie sklepu internetowego — na czym polega, dlaczego warto, koszty

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego — Na Czym Polega, Dlaczego Warto, Koszty - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Aby dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów, nie wystarczy samo założenie sklepu internetowego. Przyda się również pozycjonowanie. Optymalizacja strony pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnie większy ruch.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu online?

Celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej poprzez zastosowanie szeregu czynników, a także uzyskanie większej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces jest długotrwały, wymaga cierpliwości i reagowania na zewnętrzne czynniki.

Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie obejmuje działania z zakresu on-site oraz off-site. 

Działania on-site obejmują czynności na stronie internetowej dotyczące optymalizacji technicznej i content marketingu. Działania off-site są związane ze strategią link building, co ma zwiększyć autorytet strony. 

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

  • Wyższe zyski — pozycjonowanie pozwala dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Duża liczba odwiedzających, zwiększa szansę na zakup oferowanego produkt, a tym samym na zyski.
  • Większy ruch na stronie — wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania na popularne słowa kluczowe sprawi, że na Twoją stronę trafi więcej odwiedzających.
  • Większa rozpoznawalność — możesz zaistnieć w sieci, zapadniesz w pamięci wielu internautów, a dzięki temu chętniej będą Cię polecali znajomym. To bardzo ważne, aby budować autorytet wśród klientów.
  • Przewaga nad konkurencją — internauci wybierają przede wszystkim strony pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją w zakresie dotarcia do klienta.
  • Zaufanie klientów — wartościowe, atrakcyjne strony, na których znajdują się wysokiej jakości treści, wzbudzają zaufanie klientów. 
  • Nowi odbiorcy — możesz dotrzeć do nowych odbiorców, którzy być może staną się Twoimi klientami.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania jest uzależniony od kilku czynników. Ostateczna kwota zależy od:

  • metody i nakładu pracy — tanie oferty pozycjonowania skupiają się na metodach, które w przyszłości mogą wyrządzić bardzo dużo szkód dla strony. Linki są generowane przez automaty, prowadzą do niskiej jakości stron, a tym samym osiągane efekty są mniej trwałe i wartościowe;
  • konkurencyjności — pozycjonowanie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, reagowania na bieżącą sytuację na rynku. Trzeba liczyć się z ponoszeniem sporych kosztów, aby osiągnąć rezultaty i wyprzedzić konkurencję;
  • jakości i stanu witryny — czynnikiem decydującym o kosztach pozycjonowania jest również wiek strony internetowej, częstotliwość jej aktualizowania, a także obecny stan optymalizacji.

Pozycjonowanie jest bardzo ważnym aspektem działania sklepu internetowego. Wymaga czasu, wiedzy, umiejętności. Kompleksowe działania pomagają w odniesieniu sukcesu, dlatego warto skorzystać z usług najlepszych specjalistów SEO.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację