Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Pozycjonowanie stron na WordPressie – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie Stron Na Wordpressie - Co Warto Wiedzieć? zdjęcie nr 13

WordPress jest najpopularniejszym z CMS-ów. Aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty z działalności internetowej, warto wypracować skuteczne mechanizmy pozycjonowania.Jak stworzyć witrynę przyjazną dla robotów Google oraz wyszukiwarek? Znając zasady pozycjonowania stron uda się to w skuteczny sposób.

Co to jest pozycjonowanie na WordPressie i dlaczego jest ważne?

Platforma WordPress jest darmowym narzędziem do zarządzania treściami. Można dzięki niej założyć stronę internetową lub zacząć prowadzić blog. Obecnie jest to najpopularniejszy CMS w Polsce. Aby osiągnąć dobre rezultaty z działalności internetowej konieczne jest pozycjonowanie na WordPressie. Tworząc system przyjazny dla robotów Google i wyszukiwarek, możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Wiele prac optymalizacyjnych na WordPress można wykonać bez ingerencji w kod strony. Jest to spore ułatwienie dla początkujących. Pozycjonowanie nie różni się tu od standardowego, ale jest znacznie uproszczone.

Optymalizacja WordPressa pod kątem SEO

Od samego początku działalności w sieci warto pamiętać, jak ważna jest optymalizacja WordPressa pod kątem SEO. Możesz w ten sposób uniknąć dodatkowej pracy w przyszłości, a Twoja strona będzie osiągała wysokie wyniki w rankingu wyszukiwarki.

Działania optymalizacyjne dla WordPress opierają się na następujących technikach:

  • wybór odpowiedniego hostingu – powinien zapewniać nieprzerwane działanie witryny, nawet w momencie zwiększonego ruchu,
  • instalacja wtyczki SEO dla WordPressa – do wyboru jest tysiące opcji o różnych funkcjonalnościach,
  • kategorie i tagi – musisz rozróżnić te dwie kwestie. Kategorie służą do segregacji treści, natomiast tagi doprecyzowują, o czym są publikowane materiały,
  • mapa witryny – co prawda nie wpływa bezpośrednio na pozycję w rankingu, ale udostępnia wyszukiwarkom informacje o rozkładzie treści na Twojej stronie. Pozwala to na szybsze indeksowanie publikacji i trafniejsze prezentowanie ich użytkownikom,
  • narzędzia do analityki stron – warto skorzystać z Google Search Console i Google Analytics. Pozwalają analizować ruch na stronie oraz widoczność w Google. Integrując je z WordPress zyskujesz dane do analizy podejmowanych działań,
  • nowe treści – warto zamieszczać regularnie treści SEO na WordPressie, co da możliwość pozycjonowania pod inne frazy i docierania do nowych klientów,
  • media społecznościowe – warto być na nich aktywnym, ponieważ korzystają z nich miliony użytkowników, czyli Twoi potencjalni klienci. Społeczność powinna wiedzieć, czym się zajmujesz,
  • usunięcie zbędnych elementów – ściśle techniczną kwestią jest odciążenie WordPressa z elementów, które w żaden sposób nie wpływają na rozwój witryny, a jedynie ją spowalniają. Usuń wtyczki, szablony, motywy i grafiki, z których nie korzystasz.

Najlepsze wtyczki SEO do WordPressa

Wtyczki SEO do WordPressa są niezastąpione przy optymalizacji strony. Jest ona lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Warto wybrać te najlepsze, a część z nich prezentujemy poniżej.

Yoast SEO

Najchętniej pobierana wtyczka SEO, która w wersji podstawowej jest darmowa. Umożliwia dodawanie metatagów, generowanie mapy witryny, optymalizację treści i dostarcza nowe techniki pozycjonowania. Zyskujesz także możliwość przeprowadzenia analizy SEO, analizy czytelności oraz masz licznik linków.

Rank Match

Jest bardzo podobna do Yoast SEO, ale umożliwia zaimplementowanie ustawień innych wtyczek, skonfigurowanie mapy witryny czy połączenie z narzędziami, takimi jak m.in. Google Search Console. Dla jednego tekstu możesz ustawić wiele słów kluczowych, zyskujesz wbudowany moduł 404, Local SEO, SEO Obrazy i wiele innych.

All in One SEO

Optymalizacja WordPressa z nią jest o wiele prostsza. Jest możliwość wprowadzenia zaawansowanych zmian w ustawieniach strony głównej, znacznie prostsza jest weryfikacja Google i noindex. Zyskujesz ponadto m.in. mapę strony XML, dostęp do plików robots.txt i .htaccess., jak i social meta.

Jak tworzyć treści SEO na WordPressie?

Tworzenie i optymalizowanie treści SEO na WordPressie powinno odbywać się zgodnie z poniższymi zasadami.

  1. Przeprowadź badania słów kluczowych. Stosuj zarówno frazy ogólne, jak i złożone z kilku słów kluczowych.
  2. Treści muszą być unikalne i wartościowe. Stosuj naturalnie brzmiące frazy, wykorzystuj synonimy, boldy, akapity, nagłówki.
  3. Optymalizuj nagłówki – powinny być chwytliwe i ciekawe, z zawartością słów kluczowych i w formacie H1, H2, H3, H4.
  4. Optymalizuj meta tagi title oraz description.
  5. Usuń zduplikowane treści.
  6. Optymalizuj obrazy – dodaj do nich opisy alternatywne, zastosuj kompresję obrazów.
  7. Linkowanie wewnętrzne – pomaga algorytmom Google poruszać się po Twojej witrynie.
  8. Ręczne zatwierdzanie komentarzy – jeżeli komentarze będą mieć charakter SPAMu, mogą uniemożliwić skuteczne pozycjonowanie na WordPressie.

Jak monitorować i mierzyć skuteczność pozycjonowania strony WordPress w Google Analytics i Search Console?

SEO dla WordPressa warto przygotować z bardzo dużą starannością, wdrożyć poprawne techniki pozycjonowania, a ponadto na bieżąco analizować działania. W tym celu należy zintegrować z platformą popularne narzędzia, takie jak Google Analytics oraz Google Search Console.

Mierzenie skuteczności pozycjonowania warto zastosować od początku, ale miarodajne wyniki otrzymasz po 3 miesiącach działalności. Pod kontrolą warto mieć stosowane słowa kluczowe, czy faktycznie są dobrane adekwatnie do branży, w której działasz. Istotne jest także sprawdzanie liczby wejść na stronę, jak i współczynnika odrzuceń, czyli sytuacji, w której użytkownik jest już na witrynie, ale z jakiegoś powodu szybko ją opuszcza. Warto sprawdzić, dlaczego tak się dzieje.

Analizując wprowadzane działania można reagować na niepokojące sygnały i szybko zmodyfikować witrynę, aby użytkownik chętnie z niej korzystał.

Pozycjonowanie na WordPressie musi odbywać się według planu, strategii i w kontekście określonej grupy docelowej. Przy wprowadzaniu zmian, warto pamiętać o doświadczeniach użytkowników i podstawowych zasadach budowy strony.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację