Pozycjonowanie witryny wymaga korzystania z najlepszych narzędzi SEO, które wspierają działania internetowe i sprawiają, że są efektywne. Dlaczego? Tylko w ten sposób możesz otrzymać wskazówki, czego aktualnie oczekuje Google, aby Twoja strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Przedstawione w tym artykule narzędzia SEO w wersji płatnej i bezpłatnej kompleksowo pomagają analizować strony internetowe. Są kompendium wiedzy o dobrych praktykach SEO. Sprawdź, z jakich warto skorzystać.
Co dają SEO programy? Najważniejsze korzyści
Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa znajdowała się wysoko w wynikach SERP, musisz tworzyć treści zoptymalizowane pod SEO. Podążanie za najnowszymi wytycznymi Google nie jest proste, dlatego warto skorzystać ze wsparcia, jakie zapewniają płatne oraz darmowe narzędzia SEO.
Sprawdzisz widoczność strony internetowej
Jest to podstawowy czynnik, dzięki któremu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jeżeli strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, automatycznie będzie częściej odwiedzana przez internautów. Wykorzystując w odpowiedni sposób najlepsze narzędzia SEO, możesz pozytywnie wpłynąć na osiągane wyniki SERP. Zyskujesz możliwość analizy i optymalizacji kluczowych elementów, przede wszystkim słów kluczowych i struktury strony.
W narzędziach SEO znajdują się również funkcje umożliwiające wykrywanie błędów technicznych, które negatywnie oddziałują na pozycjonowanie.
Przeczytaj również
Analiza konkurencji
Wszystkie działania podejmowane na stronie internetowej prowadzą do tego, aby wyprzedzić konkurencję. Narzędzia SEO dysponują mechanizmami, które umożliwiają analizowanie poczynań konkurencji. Możesz sprawdzać, jakie zmiany zostały wprowadzone na witrynie i weryfikować, czy wdrożone przez Ciebie techniki są skuteczne.
Wyprzedzenie konkurencji
Nawet wykorzystując darmowe narzędzia SEO, możesz osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Osiągniesz tzw. organiczne wyniki wyszukiwania, które spowodują, że Twoja strona zyska większą popularność. Możesz w ten sposób konkurować z innymi podmiotami działającymi w sieci.
Najlepsze narzędzia SEO w wersji płatnej i bezpłatnej
SEO programy są skutecznym wsparciem i podnoszą efektywność działań w zakresie pozycjonowania. Ich wybór jest ogromny, dlatego bez trudu dopasujesz narzędzie do swoich celów biznesowych oraz tego, na czym najbardziej chcesz się skupić.
Programy SEO są dostępne w wersji płatnej i bezpłatnej, a najpopularniejsze z nich prezentujemy poniżej.
Google Search Console — darmowe
Jeżeli chcesz poprawić pozycjonowanie swojej strony, obowiązkowo musisz zintegrować witrynę z GSC. Narzędzie jest przystosowane do potrzeb zarówno początkujących, jak i zaawansowanych specjalistów SEO. Dostępne są liczne, przyjazne we wdrożeniu funkcje, a program dostarcza wiele cennych informacji o witrynie.
Z pomocą tego narzędzia SEO możesz ocenić wydajność strony internetowej, wytypować występujące na niej najczęściej problemy wraz z przykładowym sposobem ich rozwiązania. Upewnisz się również, że witryna jest przyjazna dla Google. Możesz monitorować jej indeksowanie.
Dużym atutem Google Search Console jest duże wsparcie społeczności. Możesz uzyskać niezbędną pomoc, wymienić się wskazówkami.
Google Keyword Planner — darmowe
Bezpłatne narzędzie SEO, które jest połączone z Google Ads, umożliwia skuteczną analizę słów kluczowych. Wystarczy, że podłączysz adres URL strony do tego programu, a otrzymasz sugestie co do słów kluczowych, które warto na niej zastosować.
Google Analytics 4 – darmowe
Narzędzie jest aktualnie podłączone do ponad połowy stron internetowych. Szczególnie chętnie korzystają z niego małe i średnie firmy. Pozwala skutecznie ocenić wydajność witryny, monitoruje odwiedziny, jak i ilość kliknięć, a ponadto weryfikuje frazy, które generują wejścia.
W Google Analytics możesz stworzyć własny panel nawigacyjny, na którym zostaną w szybki sposób zaprezentowane dane związane z analityką i SEO. Uzyskujesz łatwy i czytelny dostęp do pełnego raportu, który można w dodatku wydrukować.
Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście
Answer The Public — darmowe
Narzędzie SEO jest przystosowane do analizy wyszukiwań użytkowników. Otrzymujesz sugerowane wyszukiwania z Bing i Google w formie graficznego wykresu. Wystarczy podać konkretne słowo kluczowe oraz język, a program przedstawi najpopularniejsze zapytania internautów. To duże wsparcie dla specjalistów zajmujących się marketingiem, ponieważ pozwala zrozumieć potrzeby odbiorców
Google Optimize — darmowe
To kolejne darmowe narzędzie SEO od Google, które pomaga zwiększyć współczynnik konwersji odwiedzających witrynę. Możesz przetestować różne kombinacje zawartości strony, wykorzystując proste testy A/B, albo porównując kombinacje elementów na dowolnej stronie.
Nie jest to jednak narzędzie, które pozwoli na uzyskanie szybkich efektów. Bardziej skomplikowane testy zajmują wiele czasu.
Google Trends — darmowe
Uzyskujesz dzięki temu narzędziu dostęp do informacji i trendów w wyszukiwarce internetowej Google. Stanowi niezawodne wsparcie dla marketerów. Otrzymujesz dane i wykresy dotyczące popularności konkretnych haseł w Google, jak i na YouTube.
Google Trends umożliwia badanie słów kluczowych i wyszukuje dla nich powiązane frazy. Można także prognozować cykliczne trendy w zależności od lokalizacji. To duża pomoc podczas pozycjonowania marki.
Semstorm — płatne
Jeżeli chodzi o płatne narzędzia SEO, zdecydowanie największą popularnością cieszy się Semstorm. Oferuje wszystkie niezbędne narzędzia do realizacji projektu zgodnego z najlepszymi praktykami SEO. Chętnie korzystają z niego małe firmy, specjaliści SEO, ale również agencje.
Oprogramowanie udostępnia funkcje do badania i grupowania słów kluczowych, można śledzić ich pozycję, przeprowadzać audyty witryny, analizować konkurencję, a także monitorować pozycje poszczególnych fraz.
Dużym atutem Semstorm jest również edytor tekstu, w którym możesz przygotować tekst w pełni zgodny z wytycznymi SEO.
Przez 14 dni jest to darmowe narzędzie SEO. W tym czasie możesz przetestować wszystkie jego możliwość i podjąć decyzję, który pakiet subskrypcji wybrać.
Ahrefs — płatne
W programie znajdziesz liczne narzędzia SEO. Możesz korzystać ze wsparcia społeczności, a także kontaktować się z działem obsługi klienta. Ahrefs posiada wszystko to, co najlepsze narzędzia SEO, czyli analizę konkurencji poprzez badanie organicznych słów kluczowych, budowanie linków zwrotnych w danej niszy, badanie i dobieranie trafnych słów kluczowych. Możesz przeprowadzić audyt strony internetowej. Otrzymasz wskazówki co do problemów i możliwości ich rozwiązania.
W bazie Ahrefs znajduje się ponad 11 mln słów kluczowych i ponad 400 mln zindeksowanych stron internetowych. Takie SEO programy dostarczają bardzo dokładne dane.
Senuto — płatne
Do dyspozycji użytkownika są liczne funkcje SEO i przystosowane do planowania treści. Możesz m.in. przeanalizować widoczność dowolnej strony internetowej pod kątem historii wyszukiwania. Zyskujesz wiedzę o tym, jak domena jest oceniana przez Google.
Przez 14 dni możesz przetestować narzędzie SEO za darmo. Po tym czasie musisz zdecydować się na 1 z 4 pakietów płatnych, jeżeli nadal chcesz korzystać z Senuto.
Które narzędzia SEO warto wybrać?
Powyżej przedstawiliśmy najpopularniejsze, ale niejedyne narzędzia wspierające działania SEO, jakie są dostępne na rynku. Korzystając z darmowych programów, możesz skutecznie rozpocząć przygodę z SEO i osiągnąć naprawdę dobre rezultaty. Wystarczy jedynie odrobiona praktyki.
Aby jednak prowadzić profesjonalne działania SEO, potrzebujesz programów w wersji płatnej, dostarczających zaawansowane funkcje. W większości darmowych narzędzi nie ma analizy linków zwrotnych czy możliwości tworzenia raportów.
Aby mądrze wykorzystać narzędzia SEO do swoich działań, potrzebujesz również wiedzy i umiejętności, a także śledzenia aktualnych trendów w pozycjonowaniu. Potrzebne jest również zaplanowanie strategii i jej weryfikowanie na bieżąco. A w tym ostatnim na pewno wymienione wyżej narzędzia okażą się niezawodnym wsparciem.