Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Co zawiera optymalizacja strony pod urządzenia mobilne?

Co Zawiera Optymalizacja Strony Pod Urządzenia Mobilne? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Aktualnie użytkownicy wyszukują informacje przede wszystkim na urządzeniach mobilnych takich, jak tablety i smartfony. Kluczowe znaczenie ma optymalizacja SEO pod kątem zwiększenia widoczności strony. Jak to zrobić?

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne — kluczowe informacje

SEO dla urządzeń mobilnych ma bardzo duże znaczenie. Większość użytkowników wyszukuje informacje na smartfonach i tabletach, nie korzystają z laptopów czy komputerów. Istotne jest, aby strona internetowa została zoptymalizowana pod kątem atrakcyjności i użyteczności. Ignorowanie prawidłowego jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest dużym błędem. 

Przeczytaj również

Optymalizacja strony mobilnej obejmuje aspekty techniczne, takie jak szybkość ładowania i responsywność, ale również kwestie związane z treściami, przede wszystkim ich czytelnością na małych ekranach. 

Technologia Responsive Web Design a optymalizacja strony mobilnej

Technologia responsive, czyli RWD ma kluczowe znaczenie w strategii mobilnej SEO. Dobrze zaprojektowana strona responsywna poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Zaleceniem Google jest tworzenie wersji responsywnej każdej strony internetowej. Jest to jeden z ważniejszych czynników rankingowych. 

Technologia responsywna umożliwia automatyczne dostosowanie strony pod wymiar ekranów urządzeń mobilnych, a to ma pozytywny wpływ na user experience. Użytkownik jest skłonny spędzić na stronie więcej czasu, a to gwarantuje osiągnięcie lepszego rankingu SEO. 

Trzeba również podkreślić, że jedna responsywna strona internetowa jest znacznie łatwiejsza do indeksowania i prowadzenia działań SEO, niż osobna wersja desktopowa i mobilna.

Na czym polega dostosowanie strony do urządzeń mobilnych?

Jeżeli chcesz, aby strona internetowa była dobrze widoczna w wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych, konieczne jest przeprowadzenie konfiguracji pod tym kątem. Trzeba zadbać o responsywność witryny. Musi zostać zaprojektowana w taki sposób, aby bez problemów dostosowywała się automatycznie do różnych rozmiarów ekranów urządzeń. 

Kolejnym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest optymalizacja ładowania strony. Lekkie witryny ładują się o wiele szybciej. 

Ważne jest również poprawne skonfigurowanie przekierowania dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Internauta powinien mieć bezproblemowy dostęp do mobilnej wersji, niezależnie od tego, czy korzysta z tableta, czy smartfona.

Strona internetowa wyświetlająca się na urządzeniach mobilnychmusi mieć również perfekcyjne pozycjonowanie. Warto wykorzystać narzędzie, jakim jest Google test strony mobilnej, w celu wykrycia występujących na niej ewentualnych błędów. Uda się dzięki temu popracować nad widocznością strony na urządzeniach mobilnych. 

Zasady optymalizacji treści do SEO mobilnego

Stronę internetową należy dostosować do specyfiki przeglądarki internetowej na urządzeniu mobilnym. Kluczowe są:

  • teksty muszą być zwięzłe i klarowne,
  • ikony i zdjęcia należy poddać skalowaniu i optymalizacji pod kątem rozdzielczości ekranów smartfonów i tabletów,
  • weryfikacja szybkości ładowania strony, nawet przy słabej jakości połączeniu internetowym,
  • projektowanie strony z myślą o łatwej nawigacji i interakcji użytkownika — podstawą jest zasada mobile-first. 

Mobilne a tradycyjne SEO — podstawowe różnice

Głównym czynnikiem wpływającym na to, że strona na urządzenia mobilne wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest prędkość ładowania. Google docenia strony, które uruchamiają się szybko, bez dłuższego czasu oczekiwania. 

Strona oczywiście musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych, dlatego projekt musi być responsywny, czyli dopasowany do rozmiaru ekranów smartfonów i tabletów. 

Mobilne SEO wykorzystuje informacje o lokalizacji osób przeglądających stronę, aby dostarczyć im jak najtrafniejsze wyniki. 

Rozumiejąc i wykorzystując różnice między tradycyjnym a mobilnym SEO, można podjąć działania, dzięki którym strona na urządzeniach mobilnych będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację