Niemal każda firma ma aktualnie swoją stronę internetową. Samo jej posiadanie jednak nie wystarczy. Aby odnieść sukces, potrzebny jest skuteczny marketing, który obejmować powinien również pozycjonowanie strony. Jakich narzędzi użyć oraz z jakich kanałów reklamowych skorzystać, aby wypromować stronę www? Poznaj różne sposoby zaistnienia w sieci.
Sposoby promowania strony internetowej
Internet gładko dołączył do środków masowego przekazu, z których chętnie korzystają odbiorcy. Stanowi aktualnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych, dostępnych niemal dla każdego. Aby jednak wypromować stronę www i osiągnąć długoterminowe, stałe rezultaty, nie można korzystać tylko z jednego narzędzia promocyjnego i kanału marketingowego. Konieczne jest łączenie różnych dostępnych kanałów oferowanych w ramach marketingu internetowego. To gwarantuje sukces.
Przeczytaj również
Promowanie strony przez pozycjonowanie
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli szeroko zakrojone działania SEO to podstawa w działalności internetowe. Poprawia pozycję danej witryny w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Konieczne jest przeprowadzenie działań on-site SEO oraz off-site SEO poprzez budowanie profilu linkowego.
Skuteczna strategia SEO opiera się zarówno na kwestiach technicznych, jak i tworzeniu angażujących, interesujących treści, z uwzględnieniem słów kluczowych. Wszystkie te działania wymagają dużych nakładów pracy i czasu, ale w długoterminowej perspektywie przynoszą bardzo stabilne efekty.
Okazuje się, że aż 51% użytkowników klika w pierwszy link, który wyświetla im się w wynikach wyszukiwania Google. Strony internetowe znajdujące się na wysokich pozycjach docierają do szerokiego grona odbiorców.
Promowanie swojej strony poprzez wykorzystanie bloga
Prowadzenie bloga to skuteczna metoda na promowanie strony internetowej, szczególnie gdy jesteś na samym początku działań w sieci. Wykorzystując bezpłatne narzędzia, m.in. Planer słów kluczowych Google, możesz wygenerować frazy związane z Twoją działalnością wzbudzające zainteresowanie użytkowników.
Tworząc angażujący content, przyciągniesz potencjalnych klientów. W tekstach powinny pojawić się linki do konkretnych podstron Twojej witryny. Osiągniesz w ten sposób bardzo dobre rezultaty.
Prowadząc bloga na stronie internetowej, zyskujesz:
- wizerunek eksperta i rozpoznawalność w branży,
- wzrost konwersji,
- możliwość pozyskiwania wartościowych linków poprawiających widoczność Twojej witryny,
- rozbudowę sieci kontaktów w branży,
- rozbudowę sieci linków przychodzących prowadzących do Twojej strony www.
Promowanie strony za pomocą content marketingu
W marketingu internetowym bardzo duże znaczenie ma wartościowy, odpowiednio zoptymalizowany content. Trzeba jednak pamiętać, że sam w sobie nie jest wystarczający w skutecznej promocji strony internetowej. Treści warto uzupełnić o zdjęcia i infografiki, a także filmiki instruktażowe.
Można zdecydować się również na stworzenie podcastu lub udział w już istniejących podcastach z Twojej branży. Zyskasz dodatkową rozpoznawalność, która przyciągnie użytkowników do strony, jaką prowadzisz.
Strony produktowe warto wzbogacać o filmiki instruktażowe, które pokazują, jak wykorzystać dany produkt. Można w ten sposób zwiększyć zaangażowanie odbiorców, zainteresować ich tematem oraz zachęcić do zakupu.
Wykorzystując treści audio i video na swojej stronie internetowej, trzeba jednak mieć na uwadze, że roboty Google nie są w stanie samodzielnie odczytać, co się w nich znajduje. Wystarczy jednak zamieścić opis filmu z wykorzystaniem słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać potencjał zaprezentowanych materiałów i wspomóc osiąganie lepszych wyników przez stronę www.
Promowanie strony w Google Ads
Google Ads jest niezawodnym sposobem na promowanie stron i sklepów internetowych. Dzięki temu, że stworzona zostanie reklama strony internetowej w Google, można dotrzeć skutecznie do tysięcy użytkowników korzystających z najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Bogaty katalog form reklamowych, z których można skorzystać, jest naprawdę imponujący. Każda firma znajdzie format odpowiadający jej potrzebom.
Wykorzystać można:
- reklamę w sieci wyszukiwania,
- remarketing Google Ads, który zapewnia ponowne dotarcie do osób, które były na Twojej stronie internetowej, ale nie zrealizowały konwersji,
- reklamę produktową Google Ads dla sklepów online,
- reklamę wideo na YouTube,
- reklamę w sieci reklamowej Google.
Google Ads gwarantuje szybką i skuteczną promocję strony, jeżeli tylko kampania zostanie bardzo dobrze zaplanowana. Nie trzeba oczekiwać na rezultaty miesiącami, jak w przypadku działań SEO, a efekty widoczne są niemal od razu. Już po 3 miesiącach można zauważyć widoczne zwiększenie ruchu na stronie.
Remarketing jako dodatkowe promowanie strony www
Jest to kolejne działanie promocyjne, jakie możesz zrealizować za pomocą Google Ads. Wymierzone są w osoby, które już były na Twojej stronie internetowej, ale nie dokonały żadnej konwersji. Dzięki remarketingowi można przypomnieć o swoim istnieniu, a ponadto zachęcić do powrotu i ponownego zapoznania się z ofertą.
Reklamy o charakterze barterowym wyświetlają się w sieci reklamowej partnerów Google, czyli na różnych popularnych serwisach, poprzez wykorzystanie plików cookie. Opłata pobierana jest za kliknięcie w baner i przejście do strony. Remarketing skutecznie zwiększa ruch na stronie i przyciąga klientów.
Promowanie strony na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych
Prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych to obowiązkowe działanie, na jakie musisz się zdecydować. Niestety, nie jest już całkowicie darmowe, ponieważ platformy mocno ograniczają zasięgi i trzeba wykupować różne opcje promocji, aby faktycznie osiągnąć skuteczne rezultaty.
Na Facebooku oraz Instagramie stronę internetową można promować poprzez Facebook Ads. Tworzone reklamy są kierowane bezpośrednio do użytkowników na podstawie wyszczególnionych kryteriów takich, jak płeć, wiek, zainteresowania, obserwowane marki, zachowania w internecie, sytuacja życiowa oraz wiele innych.
Wykorzystując tę dodatkową formę promocji, można jedynie zyskać. Warto korzystać z różnych kanałów reklamowy, dla osiągnięcia najskuteczniejszych rezultatów. Szczególne znaczenie ma aktualnie płatna promocja w „reelsach” oraz na „InstaStories”. Oczywiście, konieczne jest dobranie kanału marketingowego do grupy odbiorców oraz branży, w jakiej działasz.
Promowanie strony www na rynku lokalnym
Aby wypromować stronę internetową na rynku lokalnym, warto założyć profil firmy w Google. Przydatna jest również reklama lokalna Google Ads. Z pomocą tych narzędzi można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy szukają usług oraz produktów w Twojej okolicy. Są to działania, na które powinny zdecydować się przede wszystkim firmy prowadzące działalność stacjonarną.
Profil firmy w Google umożliwia wyświetlenie wizytówki użytkownikowi w tzw. wynikach Local pack. Na taką formę promocji powinni zdecydować się właściciele hoteli i pensjonatów, restauracji i kawiarni, kwiaciarni, sklepów internetowych ze stacjonarnymi punktami sprzedaży lub odbioru, świadczący usługi hydrauliczne i wiele innych.
Promowanie strony poprzez influencer marketing
Twoje usługi lub produkty mogą również promować znane osoby. Nie trzeba dysponować bardzo dużym budżetem, aby z tego rozwiązania skorzystać. Wystarczy wybrać mniej znaną blogerkę mającą spore grono zaufanych odbiorców, która będzie w stanie zaangażować lokalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług.
Promowanie strony internetowej – podsumowanie
Rozbudowane działania obejmujące różne kanały marketingowe i formy przekazu pozwalają w długoterminowej perfektywnie osiągnąć sukces. Wiele działań promocyjnych można zrealizować za darmo, inne wymagają zaangażowania konkretnych środków finansowych. Istotne jest, aby mieć świadomość, że marketing internetowy działa, tylko trzeba wiedzieć, jak wykorzystać go na swoją korzyść.