Wiesz, że możesz sprawdzić, ile osób odwiedza stronę internetową Twojego konkurenta? Potrzebujesz do tego SilimiarWeb!
Co to jest SimilarWeb?
Zaawansowane narzędzie analityczne umożliwia obserwowanie ruchu na stronach internetowych. Analizie poddać można liczbę odsłon nawet do 50 stron konkurentów.
Uzyskujesz tym samym bardzo ważne dane, które przyczynić mogą się do wprowadzenia zmian w podejmowanych działaniach marketingowych czy SEO. W końcu Twoim głównym celem jest wyprzedzenie konkurencji. Jeżeli zaczniesz działać lepiej niż ona, wskoczysz na piedestał!
Przeczytaj również
Jak działa i jakie funkcje ma narzędzie analityczne?
Podstawą działania SimilarWeb jest analiza liczby odsłon stron internetowych. Program nieustannie monitoruje pełne aktywności użytkowników, gromadząc na tej podstawie setki danych w czasie rzeczywistym. Narzędzie jest dostępne w wersji bezpłatnej, ale można również zdecydować się na opcję płatną, w celu skorzystania z jego dodatkowych, zaawansowanych funkcji.
Zaawansowane moduły analityczne, z których korzysta SimilarWeb, umożliwiają:
- analizę ruchu na dowolnej stronie internetowej,
- porównanie ruchu własnej strony internetowej z konkurencją na bazie stworzonych statystyk,
- badanie demografii, czyli analiza płci, wieku, pochodzenia, geolokalizacji, języka zainteresowań użytkowników,
- analizę źródła ruchu, czyli czy użytkownik dowiedział się o stronie w mediach społecznościowych, czy pojawiła mu się w wyszukiwarce,
- kontrolę słów kluczowych, które mają największy wpływ na osiągany ruch na stronie.
Narzędzie analityczne jest o tyle pomocne, że nie tylko przedstawia dane dotyczące konkurencji, ale również porównuje je z naszymi wynikami. To pozwala na stworzenie raportu, który jest bardzo pomocny przy modyfikacji, jak i tworzeniu strategii marketingowej czy działaniach związanych z pozycjonowaniem.
SimilarWeb vs Semrush
Semrush jest zaawansowanym narzędziem do analizy SEO i content marketingu, dzięki któremu firmy mogą poprawić swoją widoczność w sieci. Otrzymujesz kompleksową platformę analityczną, z której mogą korzystać zarówno początkujący specjaliści SEO, małe i duże firmy, jak i przedsiębiorcy posiadający duże witryny internetowe.
Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście
SimilarWeb nie ma dostępnych w swojej strukturze narzędzi analitycznych SEO, ale jego najmocniejszą stroną jest analiza ruchu na stronach internetowych konkurencji. Umożliwia pokazanie źródeł ruchu na witrynie do 6 miesięcy, jeżeli korzystasz z wersji płatnej.
Zarówno Semrush, jak i Similarweb oferują 7-dniowy bezpłatny okres próbny. Przerazić może natomiast 10-etapowy proces rejestracji SimilarWeb.
Jeżeli chodzi o porównanie SimilarWeb vs Semrush, bezapelacyjnym zwycięzcą, jeżeli chodzi o funkcje analityczne SEO jest Semrush. Jeżeli jednak na tym aspekcie nie zależy Ci, ponieważ jesteś profesjonalną agencją SEO, dogłębną analizę ruchu u konkurencji wykona za Ciebie SimilarWeb.
SimilarWeb — czy to wyrocznia w analizie konkurencji?
Z pewną dozą sceptycyzmu należy podejść do danych prezentowanych w tym narzędziu analitycznym. Czasem pomiar statystyk jest błędny, ze względu na brak dostępu do wszystkich niezbędnych informacji. Problemem jest przede wszystkim przeszukiwanie witryn o małym ruchu i estymacji.
Warto traktować to narzędzie jako podpowiedź do tworzenia strategii marketingowych i pozycjonowania, a nie wyrocznię. Na pewno zyskasz ciekawą perspektywę na wyniki osiągane przez konkurencję, porównując je z własnymi. Możesz zweryfikować swoje dotychczasowe podejście i wprowadzić zmiany, które wpłyną pozytywnie na sukces Twojej firmy.