Startupem określa się przedsiębiorstwo, które powstało w celu poszukiwania konkretnych modeli biznesowych. Pozwala odkrywać nowe rynki do rozwoju produktów i osiągać szybki, globalny sukces. Start-up – na czym polega dokładnie — dowiesz się z dalszej części artykułu.
Start up — co to?
Czym jest startup? To przedsiębiorstwo lub tymczasowa organizacja, których celem jest pozyskiwanie nowego rynku na swój produkt. Podmioty dążą do tego, aby w szybkim tempie osiągnąć sukces, bez dużych nakładów finansowych.
Najwięcej startupów powstaje w branży technologicznej oraz informatycznej. Natomiast możliwe jest rozkręcanie biznesu również w innych branżach. Głównym miejscem działalności jest Internet, ponieważ daje on możliwość uzyskania zasięgu międzynarodowego, a to przekłada się na większy sukces finansowy.
Dlaczego założenie startupu się opłaca?
Założenie startupu jest korzystne przede wszystkim ze względu na niskie początkowe nakłady finansowe. Nie jest wymagany kapitał początkowy. Jest to idealna opcja dla młodych, ambitnych osób, które mają pomysł na biznes, ale nie dysponują środkami na jego rozwinięcie.
Za pośrednictwem startupów można zdobyć również cenne doświadczenie. Aby prowadzić biznes, niepotrzebne są nakłady finansowe, a trzeba poświęcić jedynie czas. To sprawia, że nawet jeżeli projekt okaże się niewypałem, przedsiębiorca zdobędzie nowe umiejętności, dzięki którym kolejny biznes zrealizuje lepiej.
Jeżeli produkt lub usługa oferowane przez przedsiębiorcę są pożądane przez rynek, swoje stałe miejsce w przestrzeni biznesowej znajdzie start up. Co to oznacza? Osoba z pomysłem odniesie sukces i może liczyć na pokaźne zyski.
3 porady na założenie startupu w Polsce
Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w Polsce, musisz przede wszystkim pamiętać o dobraniu odpowiednich narzędzi promocyjnych. Zadbasz dzięki temu o wizerunek firmy i osiągniesz odpowiednie rezultaty finansowe. Poniżej przedstawiamy porady, które przybliżą Cię do osiągnięcia sukcesu.
1. Sprawne działania marketingowe
O działaniach marketingowych myśleć muszą nie tylko duże podmioty, takie jak Coca-Cola czy Volkswagen, ale każda firma, która wchodzi na rynek. Bez tego żaden pomysł nie ma szans osiągnąć sukcesu.
Najpopularniejszy jest marketing mix składający się z czterech filarów:
- ceny (price),
- produktu (product),
- dystrybucji (place),
- promocji (promotion).
Dział marketingu w Twojej firmie powinien tworzyć akcje promocyjne maksymalizujące sprzedaż, a także wpływać na proces dystrybucji usług i produktów. Należy ustalić za cel uzyskanie jak najwyższej marży, jednocześnie dbając o konkurencyjność na rynku. Istotne jest również profilowanie, czyli tworzenie grup odbiorców będących potencjalnymi klientami.
2. Growth hacking
W tłumaczeniu na język polski jest to hakowanie tradycyjnego marketingu. Stanowi alternatywne formy promocji i marketingu, z których chętnie korzystają twórcy startupów, w celu ograniczenia wydatków. Metoda wpływa na optymalizację sprzedaży przy minimalizacji kosztów.
Jeżeli masz mały budżet i chcesz założyć start up, co to oznacza? Musisz postawić na growth hacking. Działania oparte są na marketingu wirusowym, który nie pochłania dużych kosztów. Powstają tzw. virale, które poprzez nietypową formę zdobywają popularność. Chodzi o efekt kuli śnieżnej, czyli startowanie z małej skali i stopniowe rozwijanie się.
3. Optymalizacja pod wyszukiwarkę
Internauci najczęściej wybierają strony, które wyświetlają się w TOP 10 Google lub Yahoo. W tym kontekście swój biznes warto pozycjonować na konkretne słowa kluczowe. Warto pomyśleć o optymalizacji technicznej, dzięki której strona będzie miała przyjazne SEO i zdobędzie wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Aby osiągnąć powyższy rezultat, warto stosować:
- nagłówki (H1, H2, H3 i inne),
- zagęszczenie słów kluczowych na stronie www,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Podstawową optymalizację SEO można przeprowadzić samodzielnie, ale kompleksowych działań w zasadzie nie da się wykonać bez wsparcia agencji. Potrzebne są profesjonalne narzędzia, dzięki którym algorytmy Google stają się przychylne dla witryny.
Założenie startupu to krok do osiągnięcia dużego sukcesu
W Polsce i na świecie jest wiele młodych ludzi mających innowacyjne pomysły. Założenie startupu jest dla nich szansą na wejście na rynek bez dużych nakładów finansowych. Dobrym przykładem globalnego sukcesu jest Facebook. Mark Zuckerberg zaczynał w wynajmowanym domu w Kalifornii, a dziś jest najmłodszym miliarderem na świecie. Również o tym marzysz? Zrealizuj swój pomysł za pośrednictwem startupu.