Każdy właściciel sklepu lub strony internetowej chce osiągnąć najlepsze rezultaty z działań SEO. Jak to zrobić zgodnie z zasadami White Hat? Warto zapoznać się z 5 sprawdzonymi sposobami.
1.Wartościowy content
Dostarczając na platformy internetowe wartościowe treści, można spełnić oczekiwania użytkowników, a jednocześnie wpasować się w algorytmy wyszukiwarki. Te premiują oryginalność oraz wartość merytoryczną.
Treści warto uzupełniać również o odpowiednio dopasowane słowa kluczowe. Można wyznaczyć je za pomocą jednego z popularnych programów. W przypadku nowych domen, warto korzystać na początek z fraz znajdujących się poniżej 20-30 pozycji. Uda się pozycjonować je bez większych nakładów finansowych, co na początku działalności jest istotne, gdy budżet jest mocno ograniczony.
2. Pozyskiwanie blacklinków
Jednym z najważniejszych elementów SEO jest pozyskiwanie blacklinków. Warto przy tym budować relacje z właścicielami stron i serwerów. Do tego pamiętać o tworzeniu wartościowego contentu.
Warto zdobywać linki przede wszystkim przez posty gościnne, viral content oraz wymianę z tematycznymi serwisami. Im więcej wartościowych linków uda się pozyskać, tym wyższą pozycję w rankingu można będzie uzyskać.
3. Popracuj nad wydajnością i responsywnością witryny
Strony, które ładują się wolno mają wysoki współczynnik odrzuceń. Oczywiście szybkość jest jedynie 1 z 200 czynników rankingowych, ale zdecydowanie warto nad nim popracować. Wolne serwisy mocno irytują użytkowników, zwykle od nich stronią.
Wielu użytkowników rezygnuje z zakupu, gdy strona długo wczytuje się lub pojawiają się jakiekolwiek problemy z jej prawidłowym wyświetlaniem na urządzeniu mobilnym. Internauta wychodzi z założenia, że podobnych stron i produktów jest tak dużo, że nie ma co tracić czasu.
Jeżeli nie chcesz tracić Klientów, popracuj nad wydajnością i responsywnością swojej strony internetowej. Nie tylko pod kątem działań SEO, ale również zysków.
4. Optymalizacja aspektów technicznych strony internetowej
Strona internetowa powinna mieć czytelny kod HTML, CSS oraz JavaScript. Pozwala to na poprawne indeksowanie, wpływa pozytywnie na wydajność oraz responsywność serwisu.
Należy także popracować nad architekturą witryny i URL, a także zaimplementować nawigację okruszkową. Niezbędne jest także poprawne wdrożenie mapy witryny w formacie XML.
5. Przeanalizuj wyniki i wprowadzaj zmiany na bieżąco
Wyniki optymalizacji SEO warto przeanalizować w Google Analytics oraz Google Search Console. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek nieprawidłowości, należy wprowadzić nowe rozwiązania, przetestować je i ewentualnie powrócić do poprzednich za pewien czas.
Jak zdobyć TOP SEO pozycję w Google?
Aby zdobyć TOP SEO pozycję w Google, należy przyjąć wielowymiarową strategię działania skoncentrowaną na optymalizacji technicznej, wysokiej jakości blacklinkach oraz contencie. Należy również dostosowywać działania do zmian w algorytmach Google, a są one nieustanne, dlatego należy śledzić je na bieżąco.