Mijający 2020 rok był pod wieloma względami niepewny, ze względu na szalejącą pandemię koronawirusa. Kryzysowa sytuacja uwidoczniła, że nawet największe korporacje zaniechały dbania o obecność online i nie miały skutecznej strategii komunikacji. Z drugiej jednak strony, znów sprawdziła się zasada, że kto dba o swojego Klienta i robi to w sposób umiejętny, najwięcej zyskuje. Co czeka nas w zakresie promocji stron internetowych w pierwszym kwartale 20201 roku?
Wzrost znaczenia pozycjonowania lokalnego
Brak możliwości podróżowania i korzystania z ofert w odległych regionach kraju spowodował, że Klienci zaczęli bardziej interesować się biznesami lokalnym. Odkryli, że w sąsiedztwie znajdują się równie dobre firmy, jak te w dużych miastach. Właśnie dlatego już w pierwszym kwartale 2021 roku prognozowany jest znaczny wzrost znaczenia pozycjonowania lokalnego. Wszystko za sprawą działań podejmowanych przez internautów. Znacznie bardziej firmom opłaca się inwestować w marketing lokalny niż globalny, ponieważ to właśnie w swojej najbliższej okolicy mogą zdobyć najwięcej Klientów.
Przeglądanie stron internetowych głównie na telefonach
Już od kilku lat obserwowany jest znaczący spadek przeglądania treści internetowych na laptopach, na rzecz telefonów i tabletów. Wiele osób ściąga dedykowane aplikacje umożliwiające śledzenie ulubionych postów, newsów oraz informacji ze świata. Właśnie dlatego, zalecane jest, aby Twoja strona firmowa miała wersję responsywną, równie mobilną jak komputerowa. Dzięki temu zapewnisz swoim potencjalnym Klientom dostęp do wszystkich informacji, jeżeli zechcą się z nimi zapoznać na telefonie.
Wzrost znaczenia algorytmów opartych na sztucznej inteligencji
Dotyczy to zarówno targetowania grup docelowych w systemach reklamy PPC, jak i analityki wspierającej działania komunikacyjne, czyli content marketingu i SEO. Nadal internauci dużo chętniej będą pozyskiwali informacje z treści video oraz podcastów. W ostatnich miesiącach zauważalny był również bardzo duży wzrost webinarów, poradników i e-booków. Dopóki sytuacja nie wróci do normy, firmy szkoleniowe oraz specjaliści w dalszym ciągu będą wykorzystywać te formaty do budowania wizerunku, generowania leadów i budowania lojalnych społeczności.
Z końcem 2020 roku wprowadzono nową aktualizację algorytmu, tzw. Core Algorithm Update. Jest to kompleksowa kalibracja, której celem jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników wyszukiwania dla użytkowników. Duża część działań jest związana ze sztuczną inteligencją. Zalecamy, aby zbudować obecnie długofalową strategię SEO uwzględniającą aspekty techniczne, optymalizację treści oraz budowanie autorytetu poprzez link building. Tym samym ochronisz stronę przed spadkiem, w przypadku kolejnych aktualizacji algorytmu.
Google zapowiedział kolejną większą aktualizację na maj. Zmiany zostaną wprowadzone w Page Experience Update. Warto pilnować szybkości strony, a także zwrócić uwagę na UX.