Sklep internetowy jest aktualnie podstawową działalnością wielu przedsiębiorców sprzedających towary. To dzięki działalności w branży e-commerce mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pierwszym krokiem jest jednak wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Tutaj pojawia się problem — na którą postawić, aby wyprzedzić konkurencję i skorzystać z najatrakcyjniejszych form promocji? Oto 5 najpopularniejszych platform, na których możesz założyć sklep internetowy.
Platformy e-commerce – ranking
WooCommerce — wtyczka do WordPress, która bije rekordy popularności
Jeżeli myślisz o założeniu sklepu internetowego, to w pierwszej kolejności nasuwa Ci się na pewno WooCommerce. Z jej pomocą powstało już ponad milion witryn. Wtyczka do WordPress zadebiutowała w 2011 roku i aktualnie jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem e-commerce na świecie. Jest to spowodowane licznymi korzyściami oraz prostą obsługą.
Jakie zalety ma platforma e-commerce WooCommerce?
Podstawowym atutem WooCommerce jest brak abonamentu oraz opłat licencyjnych za korzystanie. Dodatkowo użytkownik uzyskuje zaawansowane możliwości personalizacji sklepu internetowego i możliwość dystrybucji dowolnej ilości produktów. Jest to platforma e-commerce idealna dla przedsiębiorców myślących o rozwoju i stawiających na działalność bez barier.
Jeżeli znasz podstawowe funkcjonalności WordPress, z pewnością poradzisz sobie z obsługą WooCommerce. Intuicyjny panel pomaga stworzyć sklep online dostosowany do Twoich potrzeb.
Największym zainteresowaniem wtyczka cieszy się wśród specjalistów i podwykonawców, którzy doceniają możliwość wdrożenia własnego projektu. Dla mniej wymagających jest opcja skorzystania z dostępnych rozwiązań graficznych. Tysiące praktycznych wtyczek umożliwiają dodanie niemal każdej funkcjonalności do sklepu internetowego. Ogromna społeczność jest niezawodnym wsparciem, gdy przy tworzeniu sklepu internetowego napotkasz jakiś problem.
Jakie wady ma WooCommerce?
Ogromnym minusem WooCommerce jest brak profesjonalnego supportu. Nie zawsze pomoc społeczności wystarczy, aby rozwiązać problem. W bardziej zaawansowanych przypadkach niezbędne jest skorzystanie z pomocy specjalisty, a to kosztuje.
Wspomniana wcześniej duża ilość wtyczek jest oczywiście atutem, ale jeżeli chcesz skorzystać z nich w wersji Pro, czyli rozbudowanej, musisz zapłacić. Trzeba również pamiętać o własnoręcznej aktualizacji, w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania sklepu oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa.
Kto powinien wybrać platformę WooCommerce?
Jest to korzystny wybór dla właścicieli małych lub średnich sklepów internetowych, albo osób, które dysponują nieograniczonym budżetem w zakresie korzystania ze wsparcia specjalistów.
Przeczytaj również
Platforma WooCommerce pozwala uzyskać bardzo dużą przewagę nad konkurencją poprzez wdrożenie kompleksowych działań SXO. Dostępne są wysokiej jakości pluginy SEO aktualizowane na bieżąco.
Sky-Shop – platforma, dzięki której założysz sklep szybko, bez dużej inwestycji i zaczniesz działać międzynarodowo
Wpływ na popularność Sky-Shop mają przede wszystkim elastyczność oraz wiele możliwość dostosowania do potrzeb użytkownika. To idealna opcja dla przedsiębiorców, którzy w krótkim czasie chcą założyć sklep internetowy, a także myślą o działalności międzynarodowej.
Jakie zalety mają platformy e-commerce Sky-Shop?
Aby uruchomić sklep na Sky-Shop, nie potrzebujesz wiedzy programistycznej. Cały proces odbywa się w łatwy i szybki sposób, a intuicyjny panel administracyjny ułatwia zarządzanie. Do dyspozycji jest wiele gotowych szablonów graficznych, z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb.
Zarządzanie produktami, zamówieniami oraz klientami odbywa się z pomocą zaawansowanych narzędzi. Do dyspozycji jest zintegrowany system płatności, a idealnym wariantem dla przedsiębiorców chcących wejdź na rynek międzynarodowy — wielojęzyczne rozwiązania. Można również zintegrować sklep z popularnymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Allegro, Amazon, e-Bay oraz wiele innych.
Sky-Shop oferuje zaawansowane narzędzia marketingowe, m.in. programy lojalnościowe, kody rabatowe, newslettery. Masz wiele sposób na zainteresowanie klientów swoją platformą sprzedażową.
Jakie wady ma Sky-Shop?
Aby skorzystać z niektórych zaawansowanych funkcji i integracji dostępnych na Sky-Shop, musisz dodatkowo zapłacić. Problemem może okazać się skalowalność, jeżeli zanotujesz gwałtowny wzrost liczby klientów oraz zamówień. Nie możesz również liczyć na tak szerokie wsparcie społeczności, jak np. w przypadku WooCommerce. Jeżeli zdarzą się niecodzienne problemy techniczne, trzeba zgłosić się do specjalisty.
Kto powinien wybrać platformę Sky-Shop?
Właściciele małych i średnich sklepów internetowych, którzy nie mogą pozwolić sobie na dużą inwestycję początkową, a jednocześnie chcą szybko otworzyć sklep internetowy, z pewnością powinni rozważyć wybór platformy Sky-Shop. To również idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców planujących działalność międzynarodową, ze względu na dostępność wielu języków oraz walut.
Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście
Shopify – platforma e-commerce zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i osób oczekujących zaawansowanych rozwiązań
Wybierając ten platformę, możesz uruchomić sklep internetowy bez jakiegokolwiek wsparcia specjalistów. Proces odbywa się przez przejście procesu rejestracyjnego oraz zatwierdzenie kolejnych ustawień. Kolejnym krokiem jest wybranie szablonu graficznego, a następnie dodanie produktów, zintegrowanie systemu płatniczego i wysyłek. Shopify jest zdecydowanie jednym z najprostszych rozwiązań e-commerce do założenia sklepu internetowego.
Jakie zalety ma Shopify?
Jeżeli szukasz wysoko wydajnej platformy e-commerce, która poradzi sobie nawet przy ponadprzeciętnym ruchu, Shopify jest opcją idealną dla Ciebie. Dostępne są intuicyjne funkcjonalności, dzięki którym sklep będzie przyjazny dla klienta. Do wyboru są również atrakcyjne szablony, dzięki którym przygotujesz estetyczny wygląd platformy, zgodny z Twoją koncepcją.
Do Shopify można również w prosty sposób zaimplementować własny pluginy, a ponadto dostępnych jest wiele nowoczesnych rozwiązań z zaawansowanymi rozszerzeniami. Rozbudowane opcje analityczne oraz sposoby zarządzania reklamami powodują, że możesz sprawdzać, jak Twoje działania wpływają na osiągane wyniki.
Platforma duży nacisk kładzie również na zabezpieczenie danych klientów, przede wszystkim za pomocą autoryzacji 3-D Secure.
Jakie wady ma Shopify?
Zakładając sklep internetowy na Shopify, musisz pamiętać o tym, że platforma pobiera prowizję sprzedażową, od 0,5% do 2%, w zależności od tego, jaki został wybrany pakiet. Jeżeli chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki międzynarodowe i udostępnić płatność w obcych walutach, musisz założyć konto Shopify Plus. Pewną niedogodnością jest również konieczności edycji kodu szablonu podczas dostosowywania niemal każdej najprostszej funkcjonalności pod kątem SEO.
Kto powinien wybrać platformę Shopify?
Platforma jest idealnym wyborem dla osób początkujących, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż. Jednocześnie jest to również opcja dla przedsiębiorców o mocno rozbudowanej ofercie, działających na kilku rynkach jednocześnie. Na Shopify mogą zintegrować swoją ofertę, zapewniając klientom bardzo wygodne zakupy. Trzeba jednak w takiej sytuacji wykupić pakiet Enterprise.
Squarespace Commerce — wydajna, intuicyjna w obsłudze, a także dostępna w atrakcyjnej cenie platforma e-commerce
Specjaliści ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii uznali Squarespace Commerce za pionierskie rozwiązanie. W Polsce również jest chętnie wybieraną platformową, ze względu na intuicyjność i możliwość bezkosztowego prowadzenia sklepu internetowego, poza opłatą za abonament.
Jakie zalety mają systemy e-commerce Squarespace Commerce?
Wybierając Squarespace Commerce, możesz szybki i wygodnie stworzyć sklep internetowy. Do wyboru są atrakcyjne, darmowe szablony. Dużym atutem jest możliwość współpracy z popularnymi bramkami płatności, takimi jak PayPal, Apple Pay i wiele innych. Stworzone platformy e-commerce można zintegrować z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook czy Instargram.
Bardzo dużym atutem Squarespace Commerce jest optymalizacja pod kątem SEO, co pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją.
Jakie wady ma Squarespace Commerce?
Jeżeli myślisz o działalności międzynarodowej, nie wybieraj Squarespace Commerce. Platforma nie obsługuje sklepów powyżej 3 języków. Jeżeli korzystasz z planu Enterprise, musisz liczyć się z pobieraniem prowizji sprzedażowej w wysokości 3%. Dla niektórych problemem mogą być również ograniczenia dla web developerów w zakresie edycji kodu źródłowego.
Kto powinien wybrać platformę Squarespace Commerce?
Jeżeli zależy Ci na platformie prostej i intuicyjnej w obsłudze, a jednocześnie dostępnej w niskiej cenie, to Squarespace Commerce jest propozycją dla Ciebie. W porównaniu do Shopify możesz zaoszczędzić nawet kilkaset dolarów rocznie. Platforma jest również chętnie wybierana ze względu na swoją wysoką wydajność.
OpenCart – jedna z najtańszych platform, która użytkownik ma wiele do zaoferowania
Kończymy omawiać platformy e-commerce. Ranking zamyka OpenCart, czyli rozwiązanie nieidealne, ale z łatwą możliwością modyfikacji kodu źródłowego i możliwością dopasowania do potrzeb użytkownika. Niestety, nie we wszystkich elementach. Rekompensatą są natomiast bardzo niskie koszty wdrożenia sklepu. W tym aspekcie OpenCart bije nawet budżetową wtyczkę WooCommerce. Zapewnia sprawną sprzedaż, bez konieczności płacenia miesięcznego abonamentu. Drogie natomiast jest tu programowanie zaawansowanych wtyczek, ze względu na wykorzystaną przez producentów specyficzną technologię oraz małą społeczność zgromadzoną wokół platformy. System jest jednak wydajny i spokojnie na wielu polach może rywalizować z pierwszym w rankingu WooCommerce.
Jakie zalety ma OpenCart?
Zastosowanie przez producentów Bootstrapa spowodowało, że OpenCart jest platformą ponadprzeciętnie responsywną, dostosowaną do potrzeb urządzeń mobilnych. Nie występują tutaj limity w dodawaniu produktów, co zapewnia przedsiębiorcy szerokie możliwości w zakresie rozbudowy sklepu internetowego.
OpenCart jest platformą o wysokiej wydajności, z możliwością prostego zaimplementowania najważniejszych elementów SEO. Na oficjalnym markecie platformy można znaleźć tysiące darmowych wtyczek. Przejrzysty, łatwy w obsłudze interfejs powoduje, że tego typu systemy e-commerce obsługuje się bez większych problemów.
Jakie wady ma OpenCart?
Zaproponowane w markecie OpenCart wtyczki, niestety nie nadążają za najnowszymi aktualizacjami, a to wywołuje wiele błędów uniemożliwiających poprawne działanie strony. Najczęściej zgłaszany jest brak responsywności.
Jeżeli chcesz analizować działania marketingowe i raportować efekty w rozbudowany sposób, ta platforma nie sprawdzi się. Oferuje wyłącznie podstawowe analizy w tym zakresie. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie Shopify.
Kto powinien wybrać platformy e-commerce OpenCart?
Ta platforma jest idealną opcją dla przedsiębiorców, którym zależy na niskich kosztach wdrożenia sklepu internetowego, przy jednoczesnym skorzystaniu z wielu atrakcyjnych funkcjonalności platformy. Co prawda pojawiają się problemy z modyfikacją kodu źródłowego, ale rekompensuje to przejrzysty interfejs, prosty w obsłudze panel administracyjny oraz setki darmowych wtyczek. Warto to rozwiązanie wypróbować.
Która platforma e-commerce jest najlepsza?
Ranking przedstawia 5 najlepszych platform e-commerce, które cieszą się bardzo dużym uznaniem ekspertów oraz użytkowników w Polsce. Na tej podstawie możesz zdecydować, które rozwiązanie najlepiej wpisuje się w Twoje wymagania i założenia projektowe. Pamiętaj, aby zanim podejmiesz ostateczną decyzję, przeanalizować wszystkie za i przeciw. To również od wyboru platformy sprzedażowej zależy Twój sukces w sieci.