Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jak osiągać lepsze wyniki w Google Ads?

Jak Osiągać Lepsze Wyniki W Google Ads? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Program Google Ads jest najpopularniejszym na świecie systemem reklamowym. Umożliwia sprzedaż powierzchni w formacie CPC i CPM. Zapewnia skuteczne dotarcie z ofertą do szerokiego grona Klientów. Nie zawsze jednak osiągane wyniki są satysfakcjonujące. Co jest tego powodem?

Co warto wiedzieć o Google Ads?

Google Ads składa się z sieci reklamowej zawierającej ponad 2 mld serwisów internetowych, w tym m.in. YouTube. Pozwala skutecznie dotrzeć do grupy odbiorców, uruchomienie kampanii reklamowej jest bardzo proste. Stanowi świetne narzędzie marketingowe dla małych przedsiębiorców, jak i dużych korporacji. Zapewnia również wsparcie dla SXO.

Istotnym elementem dla każdej marki są jednak wyniki jakości. Ogólna ocena kampanii powinna być jak najlepsza. Wyniki przedstawiane są w skali od 1 do 10. Oceny dokonują specjaliści Google.

Dlaczego optymalizacja kampanii reklamowej jest tak ważna pod kątem wyników jakości?

Wyniki jakości Google Ads szacowane są na bazie trzech zmiennych:

  • współczynnik klikalności (CTR) – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w reklamę po jej wyświetleniu;
  • odpowiednia trafność reklamy – stopień, w jakim reklama odpowiada na intencje użytkownika, który wyszukuje określone słowa kluczowe;
  • jakość strony docelowej – przydatność strony dla internauty pod względem trafności i wartości merytorycznej.

Quality Score (wynik jakości) to wskaźniki, które pokazują, jaka jest wartość faktyczna reklamy dla użytkowników. Jeżeli osiągany wynik jest wysoki, efektywność kampanii reklamowej automatycznie rośnie. Użytkownik, który zauważy reklamę i w nią kliknie, prawdopodobnie zdecyduje się na zakup.

Im wyższy jest wynik jakości, tym cena kampanii maleje, a jednocześnie poprawia się pozycja reklam w programie Google Ads.

Jak skutecznie poprawić wyniki jakości Google Ads?

  • Sprawdź dotychczas stosowane słowa kluczowe i popraw je pod kątem oczekiwań odbiorców.
  • Sprawdź, czy pozycjonowanie strony jest wykonywane prawidłowo. W tym celu warto przeprowadzić audyt SEO.
  • Sprawdź tekst reklamy i zastosowane materiały graficzne. Muszą one odpowiadać na konkretne zapytania internautów, spełniać ich potrzeby.
  • Sprawdź działanie strony internetowej oraz reklamowanego asortymentu.

Lepsze wyniki jakościowe można osiągnąć umieszczając słowa kluczowe w adresie URL oraz treści reklamy. Istotne jest, aby reklama składała się z konkretnych komunikatów i zwrotów CTR. Warto stosować również dodatkowe zachęty do odwiedzenia strony. Bardzo dobrze sprawdzają się akcje rabatowe i promocje.

Warto upewnić się, czy strona internetowa działa szybko, a content ma odpowiednią wartość merytoryczną. Tworząc kampanię reklamową trzeba wejść poniekąd w buty odbiorcy. Niezbędne jest określenie jego potrzeb.

Reklamy w Google Ads

Kampanie reklamowe w sieci warto tworzyć pod kątem SEO, pamiętając o zasadach pozycjonowania, w szczególności dobieraniu słów kluczowych. Sposób przygotowania warunkuje osiągane efekty, w tym wyniki jakości Gogole Ads, które powinny być jak najlepsze, aby docierać z ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację