Wybór software house nie należy do najłatwiejszych. Doświadczony zespół może wpłynąć na sukces projektu końcowego, a nieodpowiedni zrujnować marzenia o podboju rynku. Zanim zdecydujesz się na konkretną firmę, warto wziąć pod uwagę wiele ważnych aspektów, jak i oferowane przez nie metodyki pracy. Czego szukać przy wyborze partnera do realizacji projektu IT?
Kluczowe kryteria wyboru software house: doświadczenie, kompetencje, portfolio
Przed przystąpieniem do poszukiwań software house’u warto określić kryteria, które są dla Ciebie najważniejsze przy nawiązywaniu współpracy. Zwrócić uwagę należy przede wszystkim na doświadczenie, kompetencje oraz dotychczasowe realizacje podmiotu.
Wybierając software house, musisz sprecyzować swoje cele i wymagania dotyczące oprogramowania, jakie chcesz zamówić. Unikniesz w ten sposób niepotrzebnego tracenia czasu oraz pieniędzy. Pamiętaj, że najważniejsza jest współpraca z najlepszymi.
Doświadczenie
Każda firma z doświadczeniem zapewnia wysoki standard realizacji usług, gwarantuje podzielenie się już posiadanymi umiejętnościami, co bezpośrednio wpływa, na osiągniecie sukcesu. Każdy software house specjalizuje się we współpracy z klientami z innych branż. Dla jednych z łatwo przychodzi tworzenie produktów cyfrowych dla sektora ubezpieczeniowego i bankowe, inny wolą obracać się w branży edukacyjnej czy służbie zdrowia. Doświadczenie we współpracy z konkretnymi klientami jest kluczowe dla osiągnięcia najlepszych rezultatów i dopasowania się do potrzeb rynkowych.
Kompetencje
Zwróć uwagę na certyfikaty, jakie posiadają pracownicy firmy. Zdobywane przez nich nagrody również są potwierdzeniem wybitnych umiejętności i pozwalają wierzyć, że masz do czynienia ze specjalistami z prawdziwego zdarzenia. Troska o rozwój pracowników pokazuje, że software house inwestuje w przyszłość, chce umacniać swoją pozycję i oferować coraz to lepsze usługi.
Portfolio
Sprawdzając, czy software house jest dostosowany do specyfiki projektu, jaki chcesz zrealizować, warto zwrócić uwagę na:
- stosowane dotychczas przez agencję rozwiązania,
- jaki był cel klienta, a jakie założenia udało się osiągnąć,
- jakie problemy pojawiły się w trakcie realizacji projektu oraz w jaki sposób udało się je rozwiązać,
- jak wygląda projekt po wdrożeniu, jak działa.
Analizując dotychczasowe realizacje, możesz wyrobić sobie zdanie na temat metodyki pracy, podejścia do klienta, a także finalnych efektów, jakie udało się wypracować.
Znaczenie komunikacji i współpracy z klientem
Komunikacja jest niezwykle ważna, gdy analizujesz ofertę współpracy z software house. Często już w pierwszych kontaktach możesz ocenić ten aspekt – czy odpowiadanie na zapytania odbywa się w sposób sprawny, jak szczegółowe informacje otrzymujesz oraz czy masz czas na przemyślenie decyzji.
W zakresie komunikacji ważne jest, aby software house zapewniał:
- współpracę z dedykowanym koordynatorem projektu,
- regularne dostarczanie informacji na temat przebiegu prac,
- informacje na temat narzędzi wykorzystywanych przy realizacji projektu.
Warto pamiętać, że komunikacja zawsze jest dwustronna. Ty masz prawo oczekiwać od software house’u szybkich i precyzyjnych odpowiedzi, ale musisz wziąć pod uwagę, że opóźnienia w projekcie mogą także wynikać z Twojej winy. Zbyt długo zastanawiając się nad akceptacją poszczególnych partii realizacji, możesz wstrzymać realizację prac w odpowiednim tempie.
Metodyki pracy i organizacja procesów w software house
Wybór software house jest bardzo często uzależniony od tego, jakie usługi w danym momencie może zaoferować. Może mieć to znaczenie nie tylko w kontekście aktualnych potrzeb, ale również przyszłych, jeżeli chcesz nawiązać długoterminową współpracę.
Niewielkie firmy zwykle wyróżniają się bardzo dużą specjalizacją. W efekcie świetnie radzą sobie ze stworzeniem aplikacji mobilnej, ale już nie jest u nich możliwa analiza UX czy dalszy rozwój projektu.
Szukasz software house w Poznaniu? IMPROVE oferuje aplikacje szyte na miarę Zapewniamy kompleksowe usługi IT niezależnie od projektu, jaki chcesz zrealizować. Poproś o darmową wycenę!
Wsparcie po zakończeniu projektu i elastyczność w podejściu do zmian
Każdy produkt cyfrowy po wdrożeniu wymaga monitorowania i usuwania ewentualnych błędów, które mogą pojawić się w trakcie naturalnego działania. W miarę upływu czasu może pojawić się także pomysł rozbudowy strony internetowej czy aplikacji. Ważne, aby wybór software house przewidywał taką ewentualność.
Warto w momencie nawiązywania współpracy dowiedzieć się:
- Jak szacowały będą się koszty w przypadku chęci skorzystania z dodatkowych usług?
- Czy można liczyć na rabaty, jeżeli zamówienia będą pojawiać się cyklicznie?
Zwykle początkowa współpraca nigdy nie zakłada aż tak daleko idących posunięć, ale jeżeli zależy Ci na współpracy z jednym podmiotem przez długi czas, te kwestie również warto omówić.
Opinie klientów i rekomendacje jako ważny czynnik przy wyborze partnera
Sprawdzając opinie klientów oraz wystawione rekomendacje możesz dowiedzieć się, jaki poziom współpracy oferuje software house, a także czy zaproponowane rozwiązania faktyczne wspierają rozwój firm. Zwróć uwagę na następujące informacje od dotychczasowych klientów:
- Czy zaproponowane produkty cyfrowe rozwiązały ich dotychczasowe problemy?
- Jak klienci oceniają wiedzę i doświadczenie specjalistów?
- Czy przedstawione zostały najoptymalniejsze rozwiązania?
- Czy klient jest zadowolony z otrzymanego produktu?
Wybór software house – podsumowanie
Decyzja o wyborze software house’u powinna być bardzo dobrze przemyślana zarówno w kontekście aktualnej, jak i przyszłej współpracy. Należy rozważyć kwestie finansowe, jak i organizacyjne. Im bardziej skomplikowany projekt chcesz zrealizować, tym bardziej warto być wybrednym przy zdecydowaniu się na konkretnego partnera IT. Dzięki temu bezproblemowo osiągniesz sukces.