Prowadzenie hotelu jest sporym wyzwaniem we współczesnych czasach hamowanych przez pandemię i ogólnoświatowy kryzys wywołany wojną na Ukrainie. Turystyka nie ma lekko, dlatego prowadzenie skutecznej strategii internetowej jest wręcz niezbędne w celu promowania działalności.
Wyzwania i trudności, z jakimi zmierzysz się promując hotel w internecie
W branży hotelarskiej jest bardzo duża konkurencja. Aby wypromować swoją markę trzeba przygotować naprawdę skuteczną strategię, co na pewno nie jest łatwym zadaniem. Tworząc treści i ofertę trzeba pamiętać, aby były one wyjątkowe i unikatowe. Należy podejść klienta w taki sposób, aby zauważył, że Twoje miejsce jest dla niego najlepsze.
W działaniach promocyjnych najważniejsze jest poznanie najważniejszych potrzeb klienta i ich umiejętne spełnienie. Tworząc treści należy zwracać uwagę na aspekty, które będą interesujące dla potencjalnych klientów. Inne walory należy podkreślić prowadząc hotel w centrum miasta, a inne na łonie natury. W opisie przedstawiającym obiekt należy podkreślać atrakcyjne aspekty otoczenia, zaplecze rekreacyjne i gastronomiczne samego hotelu.
Strategia promowania hotelu musi być ambitna, ale również realna. Konieczne jest stosowanie chwytliwych fraz, aby strona obiektu plasowała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Można zastosować takie słowa kluczowe, jak:
- hotel w górach,
- hotel ze SPA,
- hotel nad morzem,
- hotel w centrum miasta.
Najlepsze efekty osiągniesz jednak promując hotel na rynku lokalnym. Zwiększysz szybko widoczność obiektu w sieci i dotrzesz do klientów, którzy faktycznie mogą zasilić Twój budżet.
Efekty z reklamowania hotelu w internecie
Efekty działań agencji SEO w przypadku promowania hotelu w internecie zwykle widoczne są po 3-6 miesiącach od przyjęcia zlecenia.
Promowanie hotelu w internecie opiera się na dobieraniu słów kluczowych pasujących do konkretnej działalności, podkreślających najważniejsze usługi. Wymaga to dużej ilości czasu i zaangażowania, aby wyłonić frazy mogące zwiększyć ruch na stronie. Muszą one realizować potrzeby i oczekiwania klientów szukających konkretnych usług w sieci. Im bardziej precyzyjne będą to frazy, tym lepiej:
- hotel w stylu skandynawskim w Warszawie,
- hotel ze strefą SPA w Zakopanem,
- hotel z widokiem na plażę we Władysławowie.
Działania internetowe muszą opierać się także na optymalizacji wizytówki w Google Moja Firma. Muszą tam znajdować się aktualne informacje o hotelu, warto zadbać o dobre recenzje od klientów, a dzięki temu uda się osiągnąć szybciej wyższą pozycję w Google.
Skuteczna strategia promocji hotelu w internecie. Podsumowanie
- Promowanie hotelu w internecie nie jest łatwym zadaniem ze względu na dużą konkurencję w branży.
- Do osiągnięcia sukcesu niezbędny jest szczegółowy plan działania i stałe analizowanie efektów.
- Największą skutecznością wykazuje się pozycjonowanie lokalne na szczegółowe frazy.
- Warto zadbać o staranne przygotowanie wizytówki Google Moja Firma.