Internet jest pełen różnych funkcjonalności m.in. oferowanych przez wyszukiwarki. Warto zainteresować się również tematem adresu URL. Co to jest? Z jakich elementów się składa? Sprawdź!
Co to jest adres URL?
Adres URL, czyli Uniform Resource Locator to format adresowania w wyszukiwarkach. Zapewnia użytkownikom dostęp do poszczególnych informacji, pozwala pobrać niezbędne dane z konkretnej strony www. Stanowi element hierarchii wszystkich stron internetowych przenoszących internautów do konkretnych miejsc.
Mój adres URL – z jakich elementów się składa?
Wygląd adresu URL należy starannie przemyśleć. Ma on wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Właściwa struktura podnosi wartość strony w Google, ale także zwiększa jej wiarygodność w oczach internautów.
Prawidłowo zbudowany adres URL wygląda następująco: https://grupa-improve.pl/. Nazwa protokołu to: https, natomiast nazwa domeny rozszerzona to grupa-improve / pl.
W miarę przechodzenia do kolejnych części strony, adres ulega powiększeniu. Ścieżka adresu URL zmienia się. Adres URL prezentować może się następująco: https://grupa-improve.pl/tworzenie-aplikacji/.
Zaprezentowane powyżej adresy są przyjazne, czytelne, proste i łatwe do zapamiętania dla użytkownika. Ma to pozytywny wpływ na pozycjonowanie.
Adres URL – jak znaleźć?
Żeby znaleźć adres URL, należy otworzyć przeglądarkę Google i wyszukać konkretną stronę. Następnie należy kliknąć tytuł w wynikach wyszukiwania. Najeżdżając kursorem na pasek adresu u góry przeglądarki, zaznaczając cały adres URL, można go skopiować, naciskając prawy przycisk myszy i wybierając z listy komendę „KOPIUJ”.
Przeczytaj również
Szukaj lub skopiuj link w bardzo prosty sposób, postępując według powyższej instrukcji. To naprawdę banalnie proste.
URL – pytania, na które warto znać odpowiedź!
Poniżej przedstawiamy pytania, które padają najczęściej w kontekście adresu URL.
Jak skopiować adres URL?
Zaznacz całą treść w pasku adresu, stosując kombinację klawiszy Ctrl + A. Następnie użyj kombinacji klawiszy Ctrl + C lub kliknij prawym przyciskiem myszy w treść, a następnie kliknij Kopiuj.
Adres URL – jak znaleźć w telefonie?
Konieczne jest przede wszystkim posiadanie na telefonie przeglądarki internetowej. Po jej zainstalowaniu możesz wykonywać następujące działania: wyszukaj w Google lub wpisz URL. Aby otworzyć stronę, należy wcisnąć przycisk przejścia. Wiesz już dzięki temu, jak włączyć URL w telefonie.
Jak uzyskać adres URL zdjęcia?
Pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, jest otwarcie wyszukiwarki Google. Następnie należy przejść do images.google.com i wyszukać pożądany obrazek. Należy kliknąć zdjęcie, aby zobaczyć jego powiększoną wersję.
W zależności od tego, z jakiej przeglądarki korzystasz, skopiuj adres URL zdjęcia. Najczęściej wystarczy w prawym górnym rogu obrazka kliknąć WIĘCEJ -> UDOSTĘPNIJ -> KOPIUJ.
Zazwyczaj adres URL obrazka rozpoczyna się https://images.app.goo.gl/ lub https://www.google.com/imgres?imgurl. Warto o tym wiedzieć, aby nie skopiować złośliwego oprogramowania.
Na jaki adres URL warto się zdecydować: dynamiczny czy statyczny?
Statyczne adresy URL mają znacznie lepsze osiągnięcia, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Wielu ekspertów rekomenduje, aby rezygnować z dynamicznych adresów URL, wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe.
Czy możliwe jest przygotowanie strony www bez HTTPS?
Jeżeli adres URL nie posiada HTTPS, trzeba jak najszybciej to zmienić. Nie występuje w takim przypadku połączenie szyfrowane. W związku z tym,użytkownik może uznać link za podejrzany i nie zdecyduje się na jego otwarcie. Domeny bez HTTPS bardzo często padają ofiarą ataków hakerskich, dlatego ich posiadanie jest niebezpieczne.
Szukaj lub wklej link URL – podsumowanie
URL to popularny adres formatowania w wyszukiwarce. Tworząc go, warto pamiętać o prostej i czytelnej strukturze, bez dat, wielu cyfr. W innym przypadku użytkownik może uznać go za SPAM i nie będzie chciał wejść na Twoją stronę internetową.
Największą popularnością, a jednocześnie zaufaniem cieszą się krótkie, ustrukturyzowane adresy URL. Mają one również pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Są doceniane zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google.