Link to adres strony internetowej, po którego kliknięciu, zostajemy automatycznie przeniesieni do znajdującego się pod nim miejsca w Internecie. Umożliwia wygodną formę nawigowania pomiędzy witrynami. Warto przeanalizować dokładnie, co to jest link w internecie i w jaki sposób można go wykorzystać.
Co to jest link?
Link, czyli inaczej odnośnik, hiperłącze, hiperlink, odsyłacz, stanowi element strony internetowej, dokumentu lub grafiki. Umożliwia przeniesienie użytkownika do nowej lokalizacji w internecie. Wystarczy jedynie kliknąć konkretny odnośnik.
Przeczytaj również
Znając powyższe inne nazwy linku, nie musisz zastanawiać się, co to jest hiperłącze. Dokładnie wiesz, że znaczy to dokładnie to samo.
Jak wygląda link?
Każdy link do strony składa się z 3 podstawowych elementów:
- kotwicy, dzięki której link może przenieść użytkownika w inne miejsce w Internecie,
- adresu URL strony lub zasobu, do której prowadzi link,
- znacznika meta.
Rodzaje linków
Wiesz już, co to znaczy link oraz jak wygląda. Warto również wiedzieć, że dostępne są jego różne rodzaje:
- link dofollow,
- link nofollow,
- link zewnętrzny,
- link wewnętrzny.
Każdy z odnośników może posiadać protokół http lub https. Warto również pamiętać, że linki mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie i sprzyjają nawigowaniu na stronie.
Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście
Co zrobić, aby stworzyć dobrze działający link?
Z założenia tworzenie linków jest proste i polega na wykorzystaniu odpowiedniego znacznika HTML. Natomiast musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
- w linku muszą znajdować się zrozumiałe teksty,
- najlepiej sprawdzają się krótkie adresy URL. Są czytelne dla odbiorców,
- nie korzystaj z ogólnych tekstów linku, czyli np. Kliknij tutaj,
- linki powinny odzwierciedlać hierarchię treści na stronie,
- warto tworzyć kontekstualne linki, które są powiązane z tekstem,
- zalecane jest używanie atrybutów i znaczników m.in. alt dla obrazów, a także stosowanie struktur semantycznych,
- należy regularnie kontrolować linki na stronie, czy działają poprawnie i są aktualne,
- warto zastosować atrybuty „rel=”nofollow” w przypadku linków do treści, jeżeli nie chcesz, aby były promowane w kontekście SEO.