Najlepszym sposobem na efektowne przedstawienie biznesu w sieci są strony internetowe typu One pager. Jakie są ich zalety i wady?
One pager — co to?
Jest to rodzaj zwięzłej strony internetowej, bez dodatkowych podstron. Użytkownik czyta informacje, przewijając witrynę w dół. Pozwala to na proste zaprezentowanie, jaką działalność prowadzi firma, a jednocześnie wyróżnienie się na tle konkurencji.
Przeczytaj również
Jakie są rodzaje stron One pager?
Omawiany typ strony można wykorzystać nie tylko jako wizytówkę firmy, ale również jest niezawodnym sposobem na zaprezentowanie materiałów promocyjnych czy newslettera.
Strona promocyjna
Możliwość przedstawienia konkretnej oferty i zwrócenie się bezpośrednio do użytkownika. Celem jest skłonienie czytelnika do kupienia produktu lub skorzystania z usługi, albo przejścia do głównej strony internetowej.
Strona edukacyjna
Wyświetlane są kluczowe zasady, inicjatywy, procesy. Wykorzystać można ją jako wewnętrzny notatki do przedstawiania pracownikom najważniejszych informacji i wskazówek, bieżących wydarzeń.
Strona biznesowa
Opis tego, czym zajmuje się firma. Znajdują się na niej logo, misja, oferta produktów i usług, a także korzyści wynikające z podjęcia współpracy.
Prezentacja inwestorska
To dobry sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji, jeżeli szukasz wsparcia finansowego od innych podmiotów. Przygotowując One pager, musisz wykorzystać logo, unikalne cechy produktu lub usługi, prognozowane przychody, listę kluczowych członków zespołu, harmonogram premiery, cele.
Zalety One pager
Prosta nawigacja
Jednostronicowe witryny są proste, nie zawierają linków i wielu opcji w menu. Treści przewijane są od góry do dołu. Muszą być prezentowane w sposób bardzo przejrzysty i łatwo przyswajalny.
Łatwe wdrożenie na urządzeniach mobilnych
Przewijanie to naturalna czynność wykonywana na urządzeniach mobilnych. Na omawianych stronach wykorzystywane jest tzw. leniwe ładowanie. Ładowane są tylko te treści, które wyświetlane są w danej chwili na ekranie. Cała witryna ładuje się szybciej, nie zawiesza się, a ryzyko awarii jest minimalne.
Szybki sposób na osiągnięcie autorytetu strony
Im więcej osób linkuje Twoją stronę internetową, tym jej autorytet wzrasta. W przypadku One pager link wskazuje nie tylko jeden adres URL, ale również podnosi domain authority i page authority.
Niskie koszty utrzymania
Nie trzeba jej aktualizować tak często, jak standardowej strony internetowej. Nie pojawiają się na niej nowe wpisy na blogi czy newsy. Jest to spora oszczędność czasu i pieniędzy.
Wyższy współczynnik konwersji
Z łatwością można utrzymać uwagę użytkownika, przygotowując rzeczowe treści. Na takich stronach nie ma wielu rozpraszaczy. Idealnie generują klientów, leady i subskrybentów.
Jakie wady ma One pager?
Pozycjonowanie
Słabo rozbudowane treści nie przekonują Google do pozycjonowania strony wysoko w wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe
Pojedyncze strony bazują na jednym lub dwóch słowach kluczowych. Omija Cię przez to możliwość dotarcia do szerokiej grupy docelowej wyszukującej informacji na zróżnicowane tematy wokół Twojego biznesu.
Bez głębokich treści
Nie masz możliwości prezentowania użytkownikom świeżych treści, a to sygnał dla Google, że nie jesteś aktywny. Zostajesz przez to pomijany.
Trudne skalowanie
Nie masz możliwości wprowadzania dużych zmian i rozbudowywania strony, gdy w Twojej ofercie pojawią się nowe produkty, usługi, zakres działalności.
One pager — przykład wykorzystania w praktyce
Firmowy dokument
Warto przygotować One pager na wydarzenie firmowe lub konferencję. W czytelny sposób zaprezentujesz najważniejsze informacje, a jednocześnie zyskasz szansę na poszerzenie grupy docelowej. Na stronie powinny znajdować się:
- nazwa i logo firmy,
- krótka informacja o rodzaju działalności,
- zdefiniowany problem i jego rozwiązanie,
- główne korzyści lub cechy tego rozwiązania,
- docelowy rynek,
- przyszłe cele,
- dane kontaktowe,
- CTA, czyli wezwanie do działania.
Dokument dla startupu
Początkujący przedsiębiorcy powinni wykorzystać jednostronicowe witryny, aby przekonać do siebie inwestorów. Można przygotować różne wersje dla każdego odbiorcy. Najlepiej, aby na stronie nie zabrakło:
- nazwy i logo firmy,
- przedstawienia zespołu,
- krótkiej prezentacji problemów i jego rozwiązania,
- rynku docelowego,
- szczegółów finansowych,
- strategii sprzedaży,
- głównych konkurentów,
- głównych celów,
- opinii klientów.
Prezentacja produktu
To bardzo dobre rozwiązanie, aby przedstawić w jak najlepszy sposób produkt. Musisz zamieścić na stronie:
- opis grupy docelowej,
- nazwę i slogan reklamowy
- kluczowe problemy, które rozwiązuje Twój produkt,
- podstawowe cechy produktu lub usługi,
- opinie klientów,
- najważniejsze informacje o firmie.
Strona osobista
Zamiast tworzyć portfolio lub CV, zaprezentuj się przyszłemu pracodawcy poprzez One pager. Możesz na stronie podsumować najważniejsze informacje o sobie, przedstawić osiągnięcia i kluczowe cele na przyszłość. Spersonalizowana wizytówka powie więcej niż nawet najlepsze CV.
Przedstaw na stronie, dlaczego jesteś wartościowym pracownikiem, jakie projekty masz na koncie oraz jakie usługi oferujesz.
Wizytówka firmy
Klasyczne wykorzystanie jednostronicowej witryny, w celu przekazania najważniejszych informacji o firmie. Dla wielu małych firm i freelancerów jest to również docelowa strona internetowa.
One pager jest przydatnym, skutecznym narzędziem do promowania usług i produktów w sieci. Wykorzystać go mogą firmy, jak i użytkownicy prywatni. Osiągnięcie zadowalających efektów jest bardzo proste, a koszty stworzenia niewielkie.