Regularnie zmieniają się wymagania co do wymiarów grafik do Social Mediów. Producenci dokonują wielu aktualizacji, nawet kilka razy w roku. W branży marketingowej istotne jest, aby te zmiany śledzić, w celu osiągania bardzo dobrych rezultatów z działań prowadzonych w internecie.
Jakie wymiary grafik do Social Mediów zastosować w 2024 roku?
Warto prześledzić wymagania co do popularnych platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Linkedln, Twitter oraz Tik Tok. Każda z nich wyróżnia się inną specyfikacją grafik i filmików.
Aktualne wymiary zdjęć na Instagram
Standardowy rozmiar zdjęcia na Instagram dostępny jest w 3 wariantach uzależnionych od formatu: kwadrat, prostokąt, krajobraz. Każdy z nich warto dopasować do tego, co znajduje się na zdjęciu:
- wymiary fotografii kwadratowej (produktowej) – 1080 × 1080 pikseli;
- wymiary fotografii portretowej (głównej) – 1080 × 566 pikseli;
- wymiary fotografii poziomej (krajobrazowej) – 1080 × 1350 pikseli.
Najrzadziej wybierane są fotografie poziome, ponieważ większość użytkowników przegląda Instagram na smartfonach, a to powoduje, że najlepsza prezentacja jest możliwa poprzez format kwadratowy i portretowy.
Przeczytaj również
Insta story – wymiary
Uniwersalnym wymiarem pasującym do wszystkich rodzajów smartfonów, tabletów i tabletów jest 1080 × 1920 pikseli.
Rozmiar Instagramowych rolek
Wymiary są takie same jak relacji, czyli 1080 × 1920 pikseli.
Rozmiar wideo IGTV na Instagramie
Rozmiar wideo IGTV na Instagramie wynosi dokładnie tyle samo, co wymiary relacji, czyli 1080 × 1920 pikseli.
Rozmiar miniatur zdjęć na Instagramie
Miniatury zdjęć na Instagramie prezentowane są w formacie 161 × 161 pikseli. Nie warto w tę specyfikację ingerować, ponieważ może to spowodować błąd wyświetlania.
Rozmiary reklam na Instagramie
Instagram jest bardzo ważną platformą sprzedażową. Często Klienci, oglądając zdjęcia na tym portalu społecznościowym, dokonują decyzji o zakupie. Tutaj występują dwa rozróżnienia dotyczące promocji produktów w wersji standardowej, a w wersji krajobrazowej do prezentacji ekipy czy wnętrza firmy. Stosuje się następujące wymiary grafik na Instagram w kontekście reklamowym:
- kwadratowa reklama na Instagramie – 1080 × 1080 pikseli;
- portretowa reklama na Instagramie – 1080 × 566 pikseli.
Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie
Wymiary zdjęcia na Instagramie, które przedstawiają Ciebie lub logo Twojej firmy wynoszą 110 × 110 pikseli. Warto trzymać się tej standardowej wielkości, ponieważ w innym przypadku zdjęcie może wyglądać niekorzystnie.
Wymiary zdjęcia na Facebook 2024
Głównym wyróżnikiem jest aktualne zapotrzebowanie przez użytkownika na konkretną formę reklamową. Do wyboru są zdjęcia w tle, wideo w tle oraz grafiki sponsorowane. Na stronę warto ładować grafiki w popularnych formatach takich, jak JPG oraz PNG, a filmy w MP4.
Post Facebook – wymiary zdjęcia w tle
Zdjęcie w tle na FB ma wymiary 851 × 315 pikseli lub 1200 × 628 pikseli. Profilowa fotografia ma wymiary 1500 × 571 pikseli. Ponadto można wrzucić zdjęcie w tle na grupę, a w tym przypadku wymiary wynoszą 1640 × 856 pikseli.
Wymiary wideo w tle na Facebooku
Znając już rozmiar zdjęcia na FB, warto również zainteresować się, jakie wymiary ma wideo, które również na tę platformę można dodać. Wytyczne mówią o 1500 × 571 pikseli. Niestety, to powinno ulec zmianie, ponieważ na starszych monitorach mających poniżej 24 cali, często obraz jest nieco rozmazany, co wpływa negatywnie na odbiór materiału. Alternatywnie można zastosować wymiary 820 × 312 pikseli.
Jaki format na Facebook w przypadku grafik sponsorowanych?
Aktualnie wymagania mówią o 1200 × 628 pikseli, jeżeli grafika ma kształt prostokątny. Jeżeli fotografia jest kwadratowa, rozmiar zdjęcia na Facebook powinien wynosić 1200 × 1200 pikseli.
Format zdjęć na Linkedln 2024
Największe zmiany w wymiarach grafik, dotyczą tej platformy, porównując wytyczne nawet sprzed roku. Biznesowa platforma jest regularnie ulepszana, aby użytkownicy mogli dzielić się swoim życiem zawodowym w korzystniejszy sposób. Najpopularniejsze wymiary zdjęć na Linkedln to:
- fotografia profilowa (konto osobiste) – 400 × 400 pikseli;
- post Linkedln — wymiary 1200 × 627 pikseli;
- grafiki reklamowe (konto firmowe) – 1200 × 627 pikseli;
- post pionowy – 768 × 960 pikseli;
- grafika w tle (konto firmowe) – 1536 × 768 pikseli;
- post kwadratowy – 1080 × 1080 pikseli;
- fotografia profilowa (konto firmowe) – 300 × 300 pikseli.
Należy zauważyć, że rozmiar zdjęcia na Linkedln dla konta prywatnego i firmowego jest inny. To rozróżnienie zostało zastosowane, ponieważ logotypy znacznie lepiej wyglądają w formacie 300 × 300 pikseli, natomiast rozmiar zdjęcia na Linkedln umieszczanego na profilu w formacie 400 × 400 pikseli.
Wymiary zdjęcia na Twitter 2024
Jeżeli chodzi o zdjęcie profilowe, rozmiar zdjęcia na Twitter proponowany jest w standardzie 400 × 400 pikseli. Są to więc takie same wytyczne jak wymiary grafik na Linkedln.
W przypadku zdjęcia w tle warto zastosować wymiary 1500 × 500 pikseli, a standardowy post Twitter wymiary powinien mieć 1200 × 675 pikseli. Jeżeli chcesz opublikować Twitter Story, wymiary należy zastosować 1080 × 1920 pikseli.
Aktualny format zdjęć na Tik Tok
Tik Tok to platforma, która zasłynęła przede wszystkim z publikacji zabawnych filmów, transformacji oraz innych materiałów wizualnych. Wymiary grafik na Tik Tok powinny mieć 1080 × 1920 pikseli. Jeżeli chodzi o rozmiar zdjęcia na Tik Tok, umieszczanego na profilu, warto trzymać się standardu 200 × 200 pikseli.
O czym należy pamiętać, tworząc zdjęcia do Social Mediów w 2024 roku?
Warto omówić kilka interesujących kwestii, dzięki którym uda się dobrać wymiary story Instagram w prawidłowy sposób, w celu osiągnięcia bardzo dobrych efektów wizualnych.
Jaki format na Instagram jest najlepszy do prezentacji produktów?
Najatrakcyjniej produkty na Instagramie można przedstawić, wybierając format kwadratowy 1080 × 1080 pikseli.
Czy fotografie poziome na Instagramie wyglądają dobrze?
Fotografie poziome mają zastosowanie w przypadku krajobrazów. Jednak bardzo często użytkownicy stawiają na format standardowy, czyli 1080 × 566 pikseli lub 1080 × 1080 pikseli, który jest dla nich przyjemniejszy w odbiorze.
Jakie są aktualnie najpopularniejsze wymiary zdjęć na Facebook?
Jeżeli chodzi o profilowe wymiary zdjęcia na Facebook, to zaleca się 170 × 170 pikseli. W przypadku postów zamieszczanych na tablicy sugerowany format zdjęć na FB to 1200 × 900 pikseli.
Facebook — rozmiar zdjęć reklamowych? Jaki wybrać?
Standardowo, reklamodawcy uważają, że najlepiej można zaprezentować produkt, wybierając rozmiar 1200 × 628 pikseli. Istotne jest, aby zachować proporcję grafiki i dopasować jej wygląd do standardowych urządzeń mobilnych, z których Klienci korzystają najczęściej.
Wymiary zdjęć na Twitter, Facebook, Linkedln, Instagram, Tik Tok
Warto regularnie śledzić wytyczne, co do wielkości grafik zamieszczanych na popularnych portalach społecznościowych. To podstawowe miejsca do zdobywania Klientów, prezentowania marki osobistej, jak i sprzedawanych produktów. Warto robić to w sposób dopasowany do typów urządzeń mobilnych, na których Klienci przeglądają posty. Właściwie przygotowane wymiary stories Facebook gwarantują pozytywny odbiór i zachęcają internautów do śledzenia kolejnych materiałów.