Chcesz, aby Twoja strona internetowa odniosła sukces i szybko znalazła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania? Warto skorzystać z poniższych porad, które pomogą Ci uzyskać zamierzony cel.
1.Nazwa strony musi być chwytliwa i łatwa do zapamiętania
Potencjalni Klienci znacznie łatwiej zapamiętają prostą, a jednocześnie niebanalną nazwę strony internetowej. Warto zdecydować się na wariant krótki, ale jednoznacznie kojarzący się z oferowanym zakresem usług. Ważna jest także unikalność. Sprawdź, czy wybrana nazwa nie jest już zajęta lub ktoś nie ma podobnej.
Możesz zdecydować się na dwa warianty przygotowania nazwy strony internetowej:
- związaną z nazwą marki – bardzo dobre rozwiązanie pozwalające na budowanie rozpoznawalności w różnych miejscach,
- związaną z konkretnym słowem kluczowym – pozwala na skuteczne zaprezentowanie proponowanego zakresu usług.
Pamiętaj, że słowo kluczowe w nazwie witryny nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie. Musisz również wziąć pod uwagę to, że z czasem Twoja firma rozwinie swoje usługi lub poszerzy asortyment. Podczas dobierania słów kluczowych do nazwy strony trzeba więc myśleć bardzo szeroko.
2. Wyrazista struktura strony internetowej
Witryna musi być przyjazna dla użytkownika, dlatego należy przygotować taki szkielet, po którym z łatwością można będzie się poruszać, szybko uda się wyszukać wszystkie niezbędne treści
Struktura powinna mieć kolejność hierarchiczną — od ogółu do szczegółu. Musisz pamiętać o zastosowaniu najważniejszych wtyczek, wśród których muszą znaleźć się wtyczki antyspamowe, SEO, bezpieczeństwa, formularza kontaktowego oraz newslettera.
Trzeba również pamiętać o linkowaniu wewnętrznym, które wpływa pozytywnie na proces pozycjonowania. Warto jednak linkować jedynie do wartościowych stron, które zbudują wiarygodność Twojej w sieci.
3. Dobrej jakości content
Tworząc stronę internetową, musisz określić grupę docelową, do której będą kierowane zamieszczane na niej treści. Powinny być ciekawe, angażujące i przede wszystkim muszą spełniać podstawowe funkcje informujące o tym, co oferujesz.
Ważne, aby treść wzbogacić o wyselekcjonowane słowa kluczowe, które są ściśle związane z Twoją działalnością. Najważniejsze w tworzeniu contentu na stronę jest myślenie długofalowe. Warto ustalić harmonogram publikacji, dodawać treści regularnie i dobierać je w taki sposób, aby czytelnik był na bieżąco z Twoją działalnością.
4. Optymalizacja strony internetowej
Optymalizację strony internetowej warto wykonać w trzech wariantach:
- technicznym – poprawa szybkości ładowania strony, unowocześnienie struktury strony, poprawność linków, unikalność treści, bezpieczeństwo witryny, wykorzystanie danych strukturalnych,
- on-site – zaplanowanie wartościowych treści z wykorzystaniem słów kluczowych i nagłówków; zastosowanie meta title, meta description; optymalizacja obrazów,
- off-site – linkowanie zewnętrzne, poprawność linków dofollow i nofollow; popularność marki w sieci; wiek i historia domeny.
W pozycjonowaniu witryny w sieci najlepiej jest polegać na pomocy agencji interaktywnej, która na bieżąco śledzi zmiany w algorytmach Google i pomoże w przygotowaniu sprawnie działającej strony internetowej.