Dlaczego geolokalizacja ma wpływ na optymalizację i pozycjonowanie strony?

To, jaką pozycję strona internetowa zajmie w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Okazuje się, że bardzo duże znaczenie ma geolokalizacja, której celem jest pełne dopasowanie usług Google do oczekiwań internautów. Wszystkie dane, które zbiera Google pozwalają lepiej korzystać z nawigacji i wyszukiwać miejsca znajdujące się np. w pobliżu adresu zamieszkania. Geolokalizacja jest również niezbędna przy wdrażaniu optymalizacji i pozycjonowania strony.

Co musisz wiedzieć o geolokalizacji?

Geolokalizacja jest nowoczesną formą kontaktu z internautami. Działania, które są w jej ramach podejmowane gwarantują ustalenie lokalizacji konkretnego miejsca. Użytkownicy mają dzięki temu możliwość szybkiego wyszukania informacji z danego regionu czyli lokalnych wiadomości. Istnieje ponadto możliwość udostępnienia swojego położenia znajomym, aby mogli do nas z dużą łatwością dotrzeć.

Wszystkie działania marketingowe muszą być oparte o geolokalizację, jeżeli mają wykazywać się odpowiednią skutecznością.

Jak działa geolokalizacja w Google?

Google pobiera od użytkownika informacje o lokalizacji w zależności od tego, jakie usługi go interesują oraz czego internauta poszukuje. Do określenia geolokalizacji Google korzysta m.in. z adresów IP pobieranych przez urządzenie za każdym razem, kiedy następuje połączenie z siecią.

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, geolokalizacja jest wykorzystywana do szeregu działań marketingowych. To dzięki niej na urządzeniach wyświetlają się reklamy zgodne z tym, czego użytkownik do tej pory poszukiwał w sieci. Nieraz na pewno zdarzyło ci się szukać np. basenu, a po odwiedzeniu kilku stron automatycznie na Facebooku czy Instagramie zaczęły się wyświetlać reklamy proponowanych produktów do pływania z wielu sklepów. Oczywiście ustawienia reklam można zmieniać w zależności od potrzeb, ale jeżeli masz tryb automatyczny, właśnie taki efekt daje geolokalizacja.

Jakie korzyści uzyskuje się poprzez geolokalizację dla pozycjonowania?

Geolokalizacja i pozycjonowanie są ze sobą powiązane. Strona może być wyświetlała w różnych miejscach, w zależności od tego, jakie są ruchy i aktywności użytkowników wyszukujących na jej temat informacje. Wyszukiwarka Google personalizuje wyniki, biorąc pod uwagę wiele czynników. Ze strategii lokalizacyjnych firmy korzystają już od lat, to żadna nowość. Obecnie jednak najpopularniejsza jest geolokalizacja IP.

Działania związane z geolokalizacją i pozycjonowaniem warto wspomóc zakładając wizytówkę w Google Maps. Warto uzupełnić informacje o firmie, podać jak najwięcej szczegółów, w tym zdjęć, a dzięki temu użytkownik szybko dotrze do firmy i jej usług.

Google monitoruje twoje lokalizacje

Musisz mieć świadomość, że każdy twój ruch w sieci jest monitorowany przez Google, jeżeli tylko masz włączoną lokalizację na urządzeniu mobilnym. Wiąże się to jednak z wieloma korzyściami dla użytkownika. Otrzymuje spersonalizowane mapy czy rekomendacje dotyczące miejsc, które warto odwiedzić. Otrzymasz wszystkie niezbędne wskazówki pozwalające na osiągnięcie najlepszych rezultatów.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook