Growth Hacking – strategia marketingowa, która wpływa na rozwój firmy w sieci

Growth Hacking to strategia marketingowa, której podstawą jest analiza marki i produktu pod kątem możliwości w zakresie osiąganych wyników. Konieczne jest tutaj stałe eksperymentowanie, które ma prowadzić do zdobycia jak najlepszych efektów z podejmowanych działań. Przedsiębiorca powinien nie bać się ryzyka i przygotować ofertę na miarę aktualnych potrzeb Klientów.

Główne mechanizmy Growth Hacking

Growth Hacking sprawdza się znakomicie przy rozwoju każdej firmy i produktu, a ograniczeniem są jedynie zdolności marketingowe osoby, która korzysta z tego mechanizmu. Kluczem do sukcesu jest eksperymentowanie i wybieranie wyłącznie najskuteczniejszych rozwiązań. Trzeba zakładać, że każdy pomysł będzie trafiony i starać się go wdrażać w jak najlepszy sposób.

Konieczne jest zwracanie uwagi na konkurencję, analizowanie czemu Klient rezygnuje z zakupu, a także bazowanie na doświadczonych kierownikach zespołu, programistach, analitykach wzrostu i specjalistach ds. marketingu. Wiedza i doświadczenie są tu podstawą.

Jeżeli chcesz wdrożyć w swojej firmie Growth Hacking, musisz przede wszystkim zbudować profesjonalny zespół, który myśli o sukcesie i chce doprowadzić do jego osiągnięcia. Ta technika marketingowa może dotyczyć zarówno działu produkcji, księgowości, sprzedaży, promocji, jak i każdego innego.

Co jest ważne przy wdrażaniu strategii Growth Hacking?

Growth Hacking wymaga wdrożenia w firmie ustrukturyzowanego systemu działania oraz konsekwencji przy realizacji planu. Budowanie strategii musi być poprzedzone przygotowaniem dobrze przemyślanego i przeanalizowanego planu.

Techniki w ramach Growth Hacking umożliwiają lepsze dopasowanie produktu do potrzeb rynkowych. Zlecone badania opinii są w stanie szczegółowo i dokładnie prześledzić ofertę produktową konkurencji. Przy okazji należy wyznaczyć określone cele, która uda się zrealizować w bliższej oraz dalszej perspektywie. Nie należy natomiast rozpraszać uwagi testami i udoskonaleniami niemożliwymi do spełnienia.

Jednym z najważniejszych czynników decydujących o powodzeniu strategii Growth Hacking jest testowanie rozwiązań przy założeniu, że są to pomysły właściwie dopasowane do potrzeb organizacji. Poprzez ich analizowanie można znaleźć właściwą kombinację, która przełoży się na sukces.

Dobrą radą jest także udoskonalanie praktyk, które już do tej pory zostały wdrożone w firmie, ale na potrzeby nowej strategii marketingowej warto przemyśleć je ponownie. Co chwila pojawiają się nowe techniki umożliwiające lepsze opanowanie rynku.

Jak Growth Hacking może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu?

Dzięki Growth Hacking możesz działać efektywnie na wielu polach i prowadzić swoją firmę do namacalnego sukcesu. Bardzo ważne, aby tę technikę wykorzystać w e-commerce, gdzie testy i eksperymenty są na porządku dziennym. Z łatwością można je przeprowadzić za sprawą dostępnych narzędzi m.in. Google Analytics. Uda się dzięki temu wdrożyć atrakcyjną dla Klientów ofertę.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny


Bezpłatnie wycenimy dla Ciebie wybraną usługę. Otrzymasz odpowiedź w ciągu 24 godzin.

BEZPŁATNA WYCENA

Możesz także zapytać osobiście


512 215 804

Zadzwoń

Facebook