Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Optymalizacja i pozycjonowanie strony informacyjnej – na czym warto się skupić?

Optymalizacja I Pozycjonowanie Strony Informacyjnej – Na Czym Warto Się Skupić? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Serwisy informacyjne trzeba optymalizować pod kątem wyszukiwarek internetowych tak jak pozostałe strony www. Jest to niezawodny sposób na uzyskanie większej liczby unikalnych odwiedzin. Co jeszcze warto wiedzieć na temat pozycjonowania strony informacyjnej?

Czym charakteryzuje się strona informacyjna?

Na stronach informacyjnych, treści pojawiają się codziennie, są regularnie aktualizowane. Odnoszą się do najnowszych wydarzeń branżowych. Mogą dotyczyć m.in. polityki, sportu, motoryzacji, podróży oraz wielu innych.

Wraz z każdą publikacją, automatycznie zmianie ulega content na stronie. Stare wpisy są wypychane przez nowe informacje. Docierają one do szerokiej grupy odbiorców.

Układ strony jest oparty o wiele zakładek i podstron z różnymi działami, aby usystematyzować publikacje.

Na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie strony informacyjnej?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony informacyjnej ma sens, ponieważ można osiągnąć znacznie lepsze wyniki, jeżeli chodzi o ruch organiczny. Im więcej unikalnych odsłon wygeneruje strona, tym będzie bardziej atrakcyjny dla potencjalnych reklamodawców. Ponadto portal może zarabiać również na wyświetlaniu reklam Google.

Większa liczba użytkowników uwiarygadnia serwis, sprawia, że jest on chętniej cytowany przez inne media. To również przekłada się na monetyzowanie ruchu.

Optymalizacja strony informacyjnej opiera się na dostosowaniu słów kluczowych do odbiorców, linkowaniu, a także walorach użytkowych. Różnica między klasyczną stroną internetową polega na tym, że w ich przypadku zmiana fraz następuje rzadko, a na portalach informacyjnych występuje praktycznie codziennie, ze względu na bardzo zróżnicowany content.

Co jest najważniejsze podczas optymalizacji i pozycjonowania strony informacyjnej?

Pozycjonując stronę informacyjną, trzeba skupić się na jej dostosowaniu do potrzeb algorytmów wyszukiwarki Google oraz użytkowników. Treści muszą zawierać cenne informacje, a jednocześnie być właściwie przygotowane i widoczne dla robotów.

Przebicie strony informacyjnej przez wyszukiwarkę Google jest możliwe na dwa sposoby:

  • wyświetlanie po wpisaniu konkretnej frazy przez użytkownika,
  • przynależność do części zwanej Discoverem – automatyczne roboty wyszukiwarki wyłapują informacje i publikują je w tym narzędziu, do którego dostęp ma każdy użytkownik.

Poprawne działanie serwisu w obu elementach znacząco wpływa na zwiększenie ruchu. Poprawne pozycjonowanie stanowi więc ważną część działalności internetowej, także w przypadku portali informacyjnych.

Pozycjonowanie strony informacyjnej – podsumowanie

Choć pozycjonowanie kojarzy się przede wszystkim z działalnością e-commerce, odgrywa również bardzo ważną rolę w przypadku portali informacyjnych. Pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Celem działań nie jest namówienie do zakupu czy kontaktu, a przede wszystkim regularne odwiedzanie witryny, w celu zapoznawania się z bieżącymi informacjami, serwowanymi bardzo często przez całą dobę.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację