Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

SEO sposoby na wyprzedzenie konkurencji w Google

Seo Strategie - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Musisz działać! Najlepiej wykorzystać do tego SEO. Jak zrobić to najskuteczniej?

Znacznie link buildingu

Obecnie prawie 95% stron nie korzysta z linkowania zewnętrznego. Jeżeli chcesz uzyskać pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz z tego rozwiązania skorzystać. TOP 1 to przede wszystkim witryny, które mają 4 razy więcej linków zewnętrznych niż domeny klasyfikowane niżej.

Decydując się na link building musisz pamiętać o wysokiej jakości odnośników, należy pozyskiwać je w naturalny sposób, zgodnie z zasadami Google. Znaczenie ma także relinkowanie. Proces polega na wykorzystaniu tych samych miejsc do linkowania co konkurencja, dla uzyskania lepszych wyników. Możesz zbudować profil linkowania zgodny ze standardami w Twojej branży, jednocześnie wzbogacając działania o linkowanie w unikalnych, jakościowych miejscach dla osiągnięcia przewagi.

Analiza intencji fraz kluczowych

Internauci generują wiele różnych zapytań, ale zawsze za tym idą konkretne cele. Jakie?

  • Informacyjne – użytkownik chce znaleźć odpowiedź na konkretne pytanie.
  • Nawigacyjne – użytkownik szuka konkretnego miejsca, serwisu lub podstrony.
  • Transakcyjne –  użytkownik szuka odpowiedniej dla siebie oferty, w celu dokonania zakupu produktu. Sprawdza w tym celu wiele informacji.
  • Sprzedażowe – użytkownik szuka konkretnego produktu lub usługi, w celu dokonania ostatecznego zakupu.

Ważna jest optymalizacja podstron pod kątem potrzeb internautów. Jeżeli posiadasz na swojej stronie blog firmowy, warto, aby znalazły się w nim artykuły jasno omawiające temat, odpowiadające na najczęściej wyszukiwane pytania dotyczące produktów oraz usług. Warto także stosować link building, formularze oraz CTA. Te działania zwiększają konwersję.

Pozycjonowanie na frazy brandowe

Jest to bardzo dobry pomysł, aby wyprzedzić konkurencję i znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie na frazy, w których znajduje się nazwa marki umożliwia generowanie ogromnego ruchu, ponieważ użytkownicy bardzo często wyszukują produkty po nazwach marek. Możesz umożliwić im w ten sposób szybki dostęp do produktów, których potrzebują.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy oferujący różne marki, warto zastosować pozycjonowanie domeny na frazy brandowe. Osiągniesz w ten sposób znacznie wyższy efekt klikalności.

Inne sposoby na wyprzedzenie konkurencji dzięki SEO

  • Unikaj kanibalizacji fraz kluczowych – dwa różne adresy URL nie mogą wyświetlać się w Google na to samo słowo kluczowe. Algorytmy mogą mieć wtedy problem z ustaleniem, która z nich jest ważniejsza dla użytkownika, a w efekcie żaden z adresów nie zostanie sklasyfikowany odpowiednio wysoko.
  • Analiza content gap – raport pozwala na skuteczne dobieranie słów kluczowych pod pozycjonowanie. Poznasz słabe punkty witryny na tle konkurencji.

Działania SEO – podsumowanie

Analizy słów kluczowych, stosowanie się do wytycznych Google, jak i umiejętne pozycjonowanie to nadrzędne działania, jakie warto wykonać, aby wyprzedzić konkurencję. Uzyskasz w ten sposób szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.  

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację