Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

E-commerce – jak skutecznie budować sklepy internetowe?

Budowanie Sklepów E-Commerce - Poradnik zdjęcie nr 13

Samo posiadanie sklepu internetowego nie gwarantuje sukcesu. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, musisz czymś wyróżnić się, jak i przygotować kompleksową strategię rozwoju, aby zwiększyć sprzedaż i cieszyć się z dużej popularności platformy.

Jest kilka trików, które możesz zastosować, aby zaistnieć w branży e-commerce i utrzymać się w niej na dłużej:

  • optymalizacja sklepu online pod algorytmy wyszukiwarki,
  • przygotowanie wartościowych opisów produktów i innych treści, z zastosowaniem fraz kluczowych,
  • uwzględnienie w trakcie budowy sklepu zasad User Experience,
  • personalizacja promocji i reklam do doświadczeń klienta i miejsca jego zamieszkania,
  • wykorzystywanie mediów społecznościowych w celach promocyjnych,
  • zastosowanie sprzedaży wielokanałowej,
  • handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych,
  • wszystkie Twoje działania muszą być transparentne.

Planowanie i strategia rozwoju e-commerce

Najważniejsze w działalności internetowej jest przyjęcie właściwej strategii SEO. Optymalizacja sklepu musi być akceptowana przez algorytmy wyszukiwarki, ale jednocześnie powinna uwzględniać doświadczenia użytkowników. Jeżeli chcesz rozwinąć swój sklep, musisz zaplanować zarówno działania wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

Przede wszystkim niezbędne jest poprawienie technicznych aspektów budowy sklepu, które nie są do końca dopracowane. Wśród zmian, na których należy się skupić są:

  • zastosowanie przyjaznego adresu URL,
  • optymalizacja meta tagów,
  • rozbudowywanie sklepu o wartościowe treści z zastosowaniem fraz kluczowych.

Musisz pamiętać, że na efekty wdrażanie strategii SEO trzeba nieco poczekać. Jeżeli przyjęta została właściwa metodyka, stopniowo zwiększy się ruch na stronie, jak i widoczność Twojej działalności w sieci, następnie w długoterminowej perspektywie zaczniesz więcej zarabiać, a to jest miernik Twojego sukcesu.

Systematyczne dodawanie treści wpływa na rozwój sklepu internetowego

Content marketing skutecznie buduje widoczność oraz popularność sklepu internetowego. Musi on być jednak bardzo zróżnicowany i ciekawy, urozmaicony, a to zakłada stosowanie nie tylko słowa pisanego, ale również materiałów video oraz grafik.

Niezbędne w każdym sklepie online są wartościowe, merytoryczne opisy produktów oraz kategorii produktów. Należy wykorzystać odpowiednie formatowanie przyciągające wzrok. Dobrze jest zastosować tzw. User Generated Content. W ten sposób zachęcisz swoich klientów do dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz inspiracjami. Poproś osoby kupujące produkt o wystawienie opinii lub recenzji, umieść je w widocznym miejscu, a stale na Twoim sklepie będą pojawiały się nowe treści.

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce

Najlepsza platforma e-commerce to taka, która jest w każdym aspekcie dopasowana do Twoich potrzeb pod względem technicznym, jak i zarządzania z poziomu panelu administracyjnego. Dostępnych jest wiele rozwiązań, z których możesz skorzystać, a część z nich prezentujemy poniżej.

Magento

Posiada dobry i elastyczny silnik, ale jeżeli chcesz wdrożyć wiele zmian potrzebujesz dostępu do kodu źródłowego. Platforma pozwala na edytowanie zawartości, ale jeżeli chcesz to zrobić samodzielnie, musisz znać się na dev. Magento wybierane jest przede wszystkim przez posiadaczy dużych sklepów online.

WooCommerce

Wtyczka do WordPress dostarcza wiele funkcjonalności pozwalających na intuicyjne tworzenie sklepu internetowego. Bezpłatne rozwiązanie jest dostosowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorców, zapewnia prostą obsługę sklepu. Szybko można założyć swój pierwszy punkt internetowej sprzedaży, bez żadnych dodatkowych kosztów.

Platformy proste w obsłudze są doceniane przez przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność i nie mogą pozwolić sobie na pełną obsługę informatyczną.

Shopify

Ta platforma e-commerce cieszy się popularnością przede wszystkim w USA. Wybierana jest przez klientów, którzy chcą sprzedawać produkty w różnych krajach. Pozwala na łatwą obsługę zamówień i bezproblemowe zarządzanie asortymentem, ale wdrażanie zaawansowanych zmian wymaga wiedzy technicznej. Oprogramowanie dla sklepu internetowego jest pomimo wszystko wygodne i bezpieczne.

Platformy e-commerce mają spełniać Twoje potrzeby biznesowe, dlatego przed wybraniem konkretnej opcji warto zwrócić uwagę na to, ile produktów sprzedajesz, jakie funkcje posiada platforma, jakie są w niej dostępne szablony oraz możliwości we wdrożeniu SEO. Decyzją indywidualną jest wybór oprogramowania dla sklepu online.

Optymalizacja procesów zakupowych i logistycznych w e-commerce

Jeżeli chcesz uniknąć sytuacji, w której Twoi klienci nie będą finalizowali zakupów lub szybko opuszczą witrynę, musisz zweryfikować strukturę kategorii, jak i sprawdzić kilka kluczowych aspektów w budowie sklepu:

  • czy zastosowany sposób nawigacji jest intuicyjny,
  • jak wyglądają doświadczenia użytkownika na Twojej stronie: jeżeli generowany jest niewielki ruch lub użytkownik szybko opuszcza stronę, być może problem tkwi w niewłaściwej nawigacji i trzeba ten aspekt zmienić,
  • czy Twój sklep jest dostosowany do urządzeń mobilnych.

User Experience mają bardzo duże znaczenie w kontekście poprawnego budowania sklepu internetowego i osiągania wraz z nim sukcesu. Niezbędna jest także rozbudowa wyszukiwarki produktów i zastosowanie intuicyjnych rozwiązań. Ważne jest filtrowanie, autouzupełnianie czy w pełni spersonalizowany zakres wyszukiwania produktów.

Marketing i pozycjonowanie e-commerce

Platformy sprzedażowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Co zrobić, aby wyróżnić się wśród konkurencji i odnieść sukces? Przede wszystkim musisz zastosować skuteczny marketing oraz pozycjonowanie.

W tym kontekście najlepiej jest rozpocząć współpracę z software house, który zna się na zakładaniu sklepów internetowych, a my znajdujemy się w tym gronie. Koncentrujemy się na pozyskiwaniu zapytań i sprzedaży, stosujemy najlepsze strategie SEO dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów, a wszystkie zasady współpracy z nami są transparentne. Działania opieramy na następujących filarach:

  • analiza sklepu internetowego,
  • wyszukiwanie fraz pod pozycjonowanie,
  • optymalizacja sklepu online,
  • content marketing,
  • budowanie pozytywnego wizerunku,
  • testowanie, optymalizacja i analityka sklepu internetowego.

Analiza konkurencji i dostosowywanie się do zmieniającego się rynku

Musisz pamiętać, że nie tylko Ty chcesz odnieść sukces. Konkurencja nie śpi, stale szuka nowych, innowacyjnych rozwiązań, aby osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Praca nad rozbudową sklepu internetowego jest nieustanna. Ciągle trzeba udoskonalać nowe elementy, dopasowywać się do trendów w e-commerce.

Świat handlu online ciągle zmienia się, należy więc stosować optymalizacje pod kątem wyszukiwarek, merytoryczny content marketing, a także promować swoją działalność w social mediach. W ten sposób masz szansę dotrzeć do szerokiego grona klientów, zdobyć popularność i cieszyć się ze zwiększonych zysków ze sprzedaży. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację